Transformarea RATUC în societate comercială va fi dezbătută în Consiliul Local

Consilierii locali vor discuta la viitoarea şedinţă reorganizarea Regiei Autonome de Transport Urban de Călători Cluj-Napoca (RATUC) prin transformarea acesteia în societate pe acţiuni sub numele de Compania de Transport Public Cluj-Napoca S.A.

Decizia vine după ce recent mai multe comune din zona metropolitană au solicitat scoaterea traseelor de transport de la licitaţia organizată la nivel naţional şi asigurarea acestor servicii de utilitate publică tot de către RATUC.

Serviciul de transport public de persoane în municipiul Cluj Napoca este asigurat în prezent de RATUC Cluj Napoca prin curse regulate efectuate cu autobuze, troleibuze şi tramvaie. “Executivul propune Consiliului local Cluj-Napoca înfiinţarea societăţii „Compania de Transport Public Cluj-Napoca S.A.” prin reorganizarea administrativă a RATUC Cluj-Napoca având ca acţionar unic Municipiul Cluj-Napoca. Sediul social al societăţii va fi în Cluj Napoca, B-dul 21 Decembrie 1989 nr.128-130. Capitalul social subscris şi vărsat de acţionarul Municipiul Cluj-Napoca, reprezentat de Consiliul Local al Municipiului Cluj-Napoca este divizat în 159.000 acţiuni nominative, cu o valoare nominală de 1000 lei/acţiune. Patrimoniul propriu al RATUC Cluj Napoca, în valoare de 159.000.000 lei va fi preluat de „Compania de Transport Public Cluj-Napoca S.A.”, se arată în comunicatul de presă al primăriei.

Consiliul de Administraţie al viitoarei societăţi este compus din 7 membri care sunt numiţi prin Actul Constitutiv. Personalul RATUC Cluj-Napoca, existent la data reorganizării, va fi preluat în totalitate de către noua companie şi îşi va păstra toate drepturile şi obligaţiile stabilite prin Contractul Individual de Muncă şi Contractul Colectiv de Muncă la nivelul regiei, în vigoare la data reorganizării.

Distribuie:

Nu există Comentarii

  1. tudor says:

    asta se lasa cu disponibilizarii de personal la nivelul societatii in special in rindul incasatoarelor care isi vor pierde locul de munca in proportie de 1/2 din numarul lor actual prin implenentarea sistemului de ticheting aicea inseamna somaj .

  2. Toth says:

    Sistemul de ticket-ing oricum se va implementa, idiferent de statutul operatorului de transport si indiferent daca se preia sau nu transportul in zona metropolitana, deci, afirmatia ta Tudore, este total nefondata.

Postaţi un comentariu