Studenție-n pandemie. Cum vor începe cursurile în semestrul doi în universitățile din Cluj

Foto: Dan Bodea (arhivă)

 

Universitățile clujene au stabilit modul în care vor începe cursurile în semestrul doi din anul universitar 2020-2021. Majoritatea vor continua în sistem hibrid (on-line și față în față) în funcție de tipul de cursuri-practică pe care trebuie să le parcurgă studenții. Cadrele didactice au început vaccinarea, iar la Universitatea de Medicină și Farmacie aproape că s-a încheiat, aici peste 90% dintre studenți și profesori sunt vaccinați. „Vom incepe hibrid, cursuri online iar stagiile clinice și lucrările  practice față în față”, ne-a declarat Anca Buzoianu, rectorul UMF Cluj.

La Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară va fi tot sistem hibrid, adică, studenții care au făcut practică în semestrul I, 7 săptămâni, intră în sistem online, și invers.Tocmai pentru a putea organiza on site activitățile practice, conducerea universității clujene a decis împărțirea studenților în două serii. Timp de șapte săptămâni, jumătate dintre studenți vor fi prezenți în campus, pentru activități practice, iar cealaltă jumătate a efectivului de studenți participă la cursurile on-line.

La Universiatatea Tehnică  Senatul Universității a hotărât ca se prelungește suspendarea activităților didactice on site până în 26 martie cu reevaluarea
situației după această perioadă. Sem II începe la UTCN  în 22 februarie și
va fi tot online până în 26 martie, ne-a transmis departamentul Comunicare al universității .

Universitatea de Artă și Design  a decis în ședința Consiliului de Administrație cu directorii de departament următoarele:

(1) Se menține Scenariul 2 (participare în sistem mixt – prezență fizică și online) ca modalitate de desfășurare a procesului didactic în semestrul II, an universitar 2020-2021.

-La nivel de programe de studii artistice – licență și masterat – se menține prevederea conform căreia disciplinele de atelier se desfășoară preponderent cu prezență fizică, în intervalul 8.00 – 14.00, în timp ce disciplinele teoretice și DSPP se desfășoară în format online (cu excepția practicii pedagogice), în intervalul 15.00 – 19.00.

-La nivelul programelor de studii ITA și PCC se menține prevederea conform căreia cursurile se vor desfășura în format online, iar seminariile în format fizic.

(2) Activitățile didactice în format fizic vor debuta pe data de 22.02.2021, în funcție de capacitățile și orarele propuse de către departamente. Începând cu data de 16.02.2021 se demarează activitatea de relocare în cămine (conform programărilor realizate de către Direcția General Administrativă).

(3) Personalul didactic aflat în grupa de risc, (respectiv vârstnici, persoane cu diabet zaharat sau alte boli cronice, persoane cu imunitate deficitară), sau care se găsesc în situaţia de a locui cu persoane vulnerabile ori care au motive întemeiate pentru care preferă desfăşurarea cursurilor şi seminariilor online, va înştiinţa în scris, până la data de 19.02.2021, directorul de departament. În raport cu astfel de situaţii departamentele vor adapta orarul în mod corespunzător.

(3.1) Studenţii care se găsesc în situaţia de a locui cu persoane vulnerabile sau se află în grupă de risc (persoane cu diabet zaharat sau alte boli cronice, persoane cu imunitate deficitară), ori care au motive întemeiate pentru care preferă desfăşurarea cursurilor şi seminariilor online vor anunţa departamentul (responsabil de program de studii, cadru didactic coordonator de disciplină) până la data de 22.02.2021.

 (4) Se menține, la nivel de UAD, grupul operativ pentru prevenirea infectării cu SAR-COV-2 compus din rector, decanii celor două facultăți din cadrul UAD, responsabil măsuri prevenție la nivel de universitate (Dir. General-administrativ Călin Lespuc), responsabil măsuri prevenție la nivel FAP (conf.dr. Septimiu Jugrestan) și responsabil măsuri prevenție la nivel FADD (lect.dr. Laurian Bonea). Secretariatul grupului operativ este realizat de secretar DGA Camelia Oachiș.

(5) Se decontează în continuare costurile aferente efectuării testelor pentru depistarea infectării cu SAR-COV-2 de către angajații UAD care au intrat în contact cu persoane confirmate pozitiv cu COVID 19″.

La Universitatea Babeș-Bolyai fiecare facultate ia decizia pe care o consideră cea mai bună, în funcție de nevoi și de siguranța studenților. Marea majoritate hibrid, unele exclusiv on-line, altele pot organiza echipe de lucru cu mai puțini studenți în funcție de scenariile stabilite de fiecare facultate în parte.

Universitățile clujene au aproximativ 55 de mii de studenți la nivel de licență.

Foto Dan Bodea

Distribuie:

Postaţi un comentariu