Compania Albalact: “Fluctuaţiile de lapte produs în ţară nu le putem previziona”

Foto: www.economica.net

Confuziile create pe piaţa laptelui în ultima săptămână, care ar fi putut afecta imaginea oricărei companii producătoare de lactate, nu doar cea a companiei FrieslandCampina, care deţine Napolact, au dus la mai multe luări de poziţie din partea marilor producători.

La solicitarea Transilvania Reporter, compania Albalact a adus anumite precizări cu privire la modul de colectare a laptelui şi a importanţei calităţii lui, atât pentru producător, cât mai ales pentru consumator. Compania a specificat că pentru a completa cantitatea de lapte colectat de la fermele româneşti acreditate se apelează uneori la achiziţionarea laptelui din spaţiul intracomunitar, dar că se ţine în egală măsură cont de calitatea lui. Aceasta pare a fi singura alternativă pentru procesatori în perioadele în care fermele din România produc prea puţin lapte iarna, creând astfel un dezechilibru în raport cu sezonul de vară.

 Din Ardeal şi Bucovina

Albalact a dezvoltat de-a lungul timpului parteneriate strânse şi de lungă durată cu ferme mari sau mai mici acreditate să producă numai lapte conform. Este vorba de ferme din zona Transilvaniei, dar şi ferme din Bucovina unde compania deţine fabrica Rarăul Câmpulung Moldovenesc. Aici, laptele materie prima este achiziţionat şi prin centre de colectare. “În cadrul acestor parteneriate, Albalact a sprijinit şi sprijină în continuare fermieri furnizori de lapte pentru ca aceştia să se dezvolte şi să ofere constant un lapte de calitate care să întrunească toate cerinţele”, a declarat Raluca Balotă din partea companiei Albalact.

În ceea ce priveşte discuţia despre volumul diferit de lapte produs vara și cel produs iarna în ferme şi a modului în care această diferenţă este gestionată de producători. Portofoliul Albalact permite companiei să-şi optimizeze corespunzător cantitatea de lapte crud colectată pe parcursul unui an şi s-o utilizeze eficient. “Portofoliul este unul extins şi diversificat şi cuprinde peste 140 de sortimente de lactate, nu doar produse proaspete pasteurizate, dar şi lapte UHT cu o perioadă de valabilitate mai mare şi lapte praf care este comercializat ca atare (producţia de lapte praf este o tradiţie de peste 40 de ani la fabrica Rarăul din Campulung Moldovenesc). În ultimii doi ani, Albalact şi-a dezvoltat şi mai mult portofoliul, în special pe segmentul lapte, iaurt şi brânză proaspată de vaci, adăugând produse noi, brand-uri noi şi ambalaje noi (cum este laptele pasteurizat la bidon de plastic cu mâner de 1, 8 litri sau laptele pasteurizat la ambalaj PET de 1, 4 litri)”, explică Raluca Balotă.

 Procesare obligatorie în  12 ore

 Există însă şi situaţii când mai apar fluctuaţii în volumele de lapte materie primă conform, produs în ţară, fluctuaţii pe care compania nu le poate previziona. “În acest caz, putem completa cantitatea de lapte colectat de la fermele româneşti acreditate cu lapte achiziţionat din spaţiul intracomunitar, având în vedere că fermierii din România au contracte ferme cu procesatorii cu care lucrează. Şi în acest caz, urmărim ca laptele materie primă să întrunească toate standardele de calitate implementate de companie”, spune Raluca Balotă. De reţinut, declară aceasta, este faptul că laptele crud proaspăt nu poate fi stocat în niciun fel, odată intrat în fabrică el fiind procesat în maxim 12 ore, astfel încât este exlcusă păstrarea lui în stare crudă pentru perioadele în care există fluctuaţii de volum.

 Calitate înainte de toate

Aspecte importante legate de laptele materie primă, nu se rezumă doar la cantitate sau la zonele de colectare, ci şi la calitatea laptelui folosit în producţie, atrage atenţia compania Albalact, cel mai mare producător de lactate cu capital majoritar românesc din ţară.  “Acest aspect este unul la fel de important, nu doar pentru procesator, cât şi pentru consumator. Iar despre acesta nu prea se vorbeşte”, a precizat pentru Transilvania Reporter managerul de comunicare al firmei Albalact, Raluca Balotă.

 Procesul de colectare a laptelui materie prima conform normelor Uniunii Europene nu urmăreşte doar criterii de cantitate sau de preţ, ci şi criterii de calitate, care sunt foarte importante pentru un procesator român şi pentru portofoliul pe care-l dezvoltă. “Şi când spunem criterii de calitate ne referim la laptele materie primă care respectă standardele reglementate prin sistemul de siguranţă alimentară, implementat de orice procesator certificat să producă în Uniunea Europeană. Standardele de calitate urmăresc cu rigurozitate conţinutul de proteine, conţinutul de grăsime, contaminarea cu germeni, contaminarea cu antibiotice sau cu alte substanţe care contravin normelor de siguranţă alimentară. Laptele din fiecare cisternă care intră în fabrica noastră este verificat prin teste rapide de laborator care urmăresc aceşti parametri de calitate, iar dacă aceştia nu sunt respectaţi, laptele nu este recepţionat pentru procesare”, precizează Raluca Balotă.

Compania Albalact există pe piaţa românească de peste 40 de ani, în prezent este cel mai mare producator de lactate cu capital majoritar românesc din ţară şi se afla pe locul 2 în topul producătorilor din industrie.În urmă cu aproximativ o lună, în funcţia de director general al companiei a fost numit Stephane Batoux, fostul CEO al Coca-Cola Romania si Danone Romania. Acesta va prelua planurile de dezvoltare ale companiei de la Raul Ciurtin, preşedintele Consiliului de Administraţie.

 140 de sortimente

 Albalact a încheiat anul 2013 cu o creştere de 23% a cifrei de afaceri (423.185.587 lei) şi un profit de 8.400.362 lei, cu 14% mai mare decât profitul din anul precedent. Compania este lider cu brand-ul Zuzu pe segmentul laptelui pasteurizat, dar este lider cu Zuzu şi în total pe piaţa de lapte (lapte UHT si lapte pasteurizat). Albalact este de asemenea lider de piaţă pe segmentul untului de masa şi pe segmentul smântână, cu brand-ul omonim De Albalact. Extinderea în categoria iaurt cu portofoliul Zuzu a adus compania între primii trei producători de iaurt din ţară, iar cu brand-ul Rarăul şi portofoliul său de brânză proaspată de vaci, lansat acum doi ani, compania a urcat pe locul 2 în această categorie.

În ultimul an, Albalact a investit aproximativ 8 milioane de euro în modernizarea si extinderea capacitaţii de producţie a fabricii de la Oiejdea, din judeţul Alba. Investiţiile sunt menite să susţină creşterea companiei în următorii ani şi să-i consolideze poziţia pe piata românească a lactatelor.Albalact comercializează peste 140 de sortimente de lactate sub brand-urile Zuzu, Zuzu Max, Fruzu, Fulga, Rarăul, De Albalact şi Poiana Florilor.


Publicitate

Postaţi un comentariu