Suedezul care plătește taxe pentru o mașină de epocă

Mașina de epocă a suedezului/ Foto: Dan Bodea

Richard Van Maarseveen  vrea să își vândă mașina primită moștenire de la bunic, dar nu o poate face în România deoarece statul român îi cere taxe, deși automobilul este unul de epocă.

Această mașină este o replică mai nouă a celebrei Mercedes SSK din 1929. Mai exact, un Volkswagen Buggy din 1967 ce aparține suedezului Richard Van Maarseveen, ce cutreieră împreună cu proprietarul orașul de pe Someș de mai bine de cinci ani.

IMG_0541

Foto: Dan Bodea

Frumoasa mașină de culoare albastră își așteaptă un nou proprietar, dar suedezul nu poate realiza nicio tranzacție din cauza problemelor pe care, spune el, le are cu statul român. Acum mașina este trecută pe numele mamei lui și nu reușește să devină proprietarul ei în acte. În plus, are un certificat prin care atestă că în țările din Uninunea Europeană nu trebuie să plătească nimic.

„În toate țările din UE, această mașină este de epocă și nu trebuie să plătesc nicio taxă. Aici în România dacă încerc sa fac vreun demers îmi spune toată lumea „plătește aia, plătește aia”. Credeam că și România este parte a Uniunii Europene și că mașina mea care are 46 de ani va fi scutită de aceste probleme. O am de la bunicul meu care a lăsat-o moștenire prin testament, iar acum vreau să o vând celui care plătește cel mai mult”, spune Richard Van Maarseveen, proprietarul mașinii.

IMG_0504

Foto: Dan Bodea

Buggy-ul de 46 de ani așteaptă acum să fie vândut, fiind însoțit de o plăcuță pe care scrie „Mă vând”, ia proprietarul așteaptă să deslușeascădificultățiile pe care le întâmpină cu statul român.

[stextbox id=”alert” caption=”Automobile de epocă”]Vehiculele istorice sunt cele pentru care perioada trecută de la încetarea fabricației tipului respectiv de vehicul (care a utilizat acelasi tip de caroserie și acelasi tip de motor) este de cel putin 30 de ani. Vehiculele istorice pot fi originale, restaurate și reconstruite, sens în care deținătorii lor vor obține un atestat de vehicul istoric, emis de catre autoritatea nationala a FIVA (Federatia Internationala a Vehiculelor Istorice) în România, Retromobil Club Romania, conform 4tuning.ro[/stextbox]

Distribuie:

Postaţi un comentariu