Sweed, aplicația de smartphone pentru timpul nostru liber

Valentin Trif (foto) și Radu Benga sunt cei doi tineri care au pus pe picioare proiectul Sweed (Foto: Dan Bodea)

Chiar dacă rețelele de socializare abundă de pagini în care sunt promovate evenimente de tot felul, cumva tot ajungem în serile libere să ne întrebăm „eu unde ies azi?”, fără însă a putea face o alegere bazată pe altceva decât texte anoste, care descriu succint și nu prea util variantele disponibile. Sweed, o aplicație creată de doi tineri antreprenori clujeni, vrea însă să rezolve această problemă și să aducă „lumină” în desișul de evenimente și informații cu care suntem bombardați zilnic. Aplicația lor, finanțată în cadrul unui program POSDRU, funcționează ca un agregator de evenimente organizate instituții culturale, restaurante, cluburi, dar și entități care realizează workshopuri pe diverse teme sau training-uri.

Ideea este parte a „România Start-up”, un program POSDRU pentru care cei doi tineri au primit o finanțare de aproximativ 25.000 de euro. După un an de nopți nedormite, discuții complicate cu dezvoltatorii IT ai aplicației și lupte grele cu birocrația aferentă proiectelor europene, „scheletul” aplicației Sweed a ieșit la lumină și este pregătit să distribuie spre utilizatorii de smartphone cele mai interesante evenimente care se desfășoară în oraș. Sweed va fi lansată la finele lunii ianuarie și va deveni operațională de îndată ce va dispune de o bază de date cu evenimente și localuri din oraș.

Timpul liber, într-o aplicație

Radu Benga și Valentin Trif sunt fondatorii Sweed, o idee apărută într-o seară când programul oportunităților de petrecre a timpului liber s-au dovedit a fi prea multe.

„Eram într-o sâmbătă seara în oraș și pentru că erau trei evenimente în același timp ne-am dat seama că nu aveam cum să ajungem la toate trei. De asemenea, nu aveam pe nimeni la acele evenimente cu care să ne sfătuim. Până la urmă nu am mai mers nicăieri, ne-am pus la o masă și ne-am gândit cum să facem o aplicație sau un site în care să vezi toate evenimentele și mai ales să vezi dacă merită să mergi acolo și cum se simt alți oameni care deja sunt acolo”, spune Radu Benga, absolvent de marketing la Facultatea de Studii Economice și Gestiunea Afacerilor (FSEGA).

Aplicația va fi gratuită pentru utilizatori și le va pune la dispoziție detalii și informații în timp real de la evenimente din peste 250 de locații din Cluj-Napoca, fie că vorbim despre cluburi, restaurante, teatru, operă sau firme care organizează seminarii ori workshop-uri pe diverse teme.

Sweed va fi disponibilă atât de smartphone cât și pe tabletă (Foto: Dan Bodea)

Sweed va fi disponibilă atât de smartphone cât și pe tabletă (Foto: Dan Bodea)

„Încercăm să avem nu doar pub-uri și cluburi, pentru că în privința aceasta oamenii cam știu în ce locuri vor să meargă și unde se simt ei bine. Astfel, încercăm să includem evenimente precum cele de dezvoltare personală sau coaching, care au prins avânt în ultimii ani, dar care nu sunt suficient de  mult promovate. Noi vom pune accentul și pe evnimentele cultural care, în opinia noastră, nu sunt suficient de promovate în mass-media, chiar dacă mulți tineri își doresc uneori să meargă la o piesă de teatru, la o prezentare de carte sau la o dezbatere pe o temă de care acea persoană este interesată și nu doar în cluburi. Cu ajutorul aplicației noastre cei interesați vor putea să găsească exact ceea ce vor și opinia lor cu privire la ce se întâmplă la evenimente să fie ascultată și luată în considerare”, explică Valentin, absolvent de Jurnalism la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării (FSPAC).

Atmosfera, în timp real

Facebook, de exemplu, permite crearea de pagini pentru evenimente, însă posibilitatea de a afla în timp real care este atmosfera în acel loc lipsește de cele mai multe ori. Aici, aplicația Sweed vine să ajute.

„Pentru început, partea de recenzii și raiting-uri va ajuta. Când te afli la eveniment vei putea să lauzi ce se întâmplă acolo și să acorzi note în funcție de mâncare, muzică sau atmosferă și asta generează un raiting live. Sau dacă nu îți place te poți „răzbuna” pe ei”.

Aplicația le va permite utilizatorilor aflați la eveniment să se cunoască și să „spargă gheața” printr-o conversație pe chat. De asemenea, Sweed va da posibilitatea de a face rezervări fără a mai suna și, de asemenea, va exista oportunitatea de a cumpără bilete direct, așa cum se întâmplă în cazul biletelor de cinema.

Sweed își așteaptă clienții și utilizatprii cu o interfață prietenoasă și informații utile despre evenimentele din oraș.

Sweed își așteaptă clienții și utilizatprii cu o interfață prietenoasă și informații utile despre evenimentele din oraș.

„În primă fază se va putea face rezervare, dar vrem să implementăm o funcție care să permită cumpărarea directă de bilete. Încă se mai folosește metoda clasică de rezervare la restaurante sau evenimente, care presupune să suni, dar poate că cel care răspunde îți notează numele greșit sau nu înțelege ceva și apoi apar problemele. Va exista posibilitatea creării unui profil cu ajutorul căruia poți socializa, poți vedea pozele din locul în care te afli și poți distribui propriile poze sau videouri. De asemenea, aplicația va avea o funcție de notificare pe telefon, prin care organizatorul evenimentului va putea oferi informații. Sigur, vrem ca acest lucru să nu fie supărător pentru user, iar firmele să nu abuzeze și să agasaze utilizatorul, pentru că în acest fel pierde toată lumea, inclusiv noi, pentru că utilizatorul va șterge aplicația de îndată ce începe să îl deranjeze”, explică Valentin.

Aplicația va fi gratuită pentru utilizatori, însă firmele care doresc acest serviciu vor plăti. O sumă modică, spune creatorii ei, având în vedere că permite organizatorilor de evenimente să primească rapoarte precise cu privire la publicul care le trece pragul.

„Vrem să fie un business de succes, astfel că aplicația va fi plătită de către clienți. Ei au de câștigat pe partea de promovare. Noi vom avea integrată o componentă de analiză și rapoarte, care să permită clientului să vadă cine sunt clienții, ce vârste au, ce interese au și ce își doresc. Pentru utilizatori însă, aplicația va fi gratuită. Pentru clienți, aplicaţia va fi un mijloc prin care localurile sau organizatorii de evenimente vor putea să păstreze legătura cu oamenii”, spune Radu Benga.

Radu Benga lucrează,   alături de Valentin,   de mai bine de un an pentru implementarea proiectului finanțat cu fonduri POSDRU (Foto: Dan Bodea)

Radu Benga lucrează, alături de Valentin, de mai bine de un an pentru implementarea proiectului finanțat cu fonduri POSDRU (Foto: Dan Bodea)

Dincolo de utilitatea imediată, Sweed își propune să fie și un instrument de educare a publicului, dar și a firmelor, în ceea ce privește gestionarea evenimentelor.

„Cantitatea de informație vrem să nu depășească limitele suportabilității. Și vrem ca informația să fie utilă și nu enervantă. Noi credem că această aplicație ar putea și să educe piața și să provoace firmele să ofere update-uri de calitate. În prezent, sistemul de alegere a evenimentelor merge haotic. Noi vrem să fim și un fel de consultanți, atât pentru firme și localuri, cât și pentru public”, spune Radu Benga.

 

Distribuie:

Postaţi un comentariu