#ClujulMerită, mesaje de susţinere din 30 de ţări

Proiectul #ClujulMerită, lansat în primăvară în cadrul festivalului Photo Romania, a adunat până acum fotografii și mesaje de susținere din 30 de țări. Scopul campaniei este de a demonstra susținerea clujenilor pentru candidatura orașului la titlul de Capitală Culturală Europeană 2021, făcând un inventar al motivelor pentru care lumea iubește Clujul.

Susţinătorii proiectului au transmis mesaje precum #ClujulMerită pentru că „visează frumos”, „e tot timpul în mișcare”, „e orașul în care am vrut de mică să trăiesc”, „pentru centrul vechi și pentru arhitectură”.

Printre cei care s-au lăsat fotografiați în cadrul campaniei sunt și actorul Ionuț Caras, profesorul universitar fotograf Dorel Găină, regizorii Dan Chișu și Tudor Giurgiu, precum și reprezentați ai administrațiilor locale și ai comitetelor de conducere din mai multe orașe europene, foste sau viitoare Capitale Culturale. Aceștia din urmă au fost invitați să-și arate susținerea pentru Cluj de către bloggerii Gabriel Aldea și Dan Ciulea, în cadrul proiectului CJX – vizite în 16 orașe europene foste, actuale sau viitoare capitale culturale.

Peste 5.000 de susținători ai campaniei s-au lăsat fotografiați de către voluntarii proiectului sau au trimis propriile fotografii de susținere către organizatori, pe siteul clujulmerita.ro sau pe pagina de Facebook a Asociației Cluj-Napoca 2021 Capitală Culturală Europeană. Echipele de fotografi #ClujulMerită au participat la concertul James Blunt de la Sala Polivalentă și la cele două evenimente Târgul de Cariere de la Casa de Cultură a Studenților, unde au făcut câteva sute de fotografii noi. 

Clujul Merita Targul de Cariere

 

Săptămâna viitoare, #ClujulMerită ajunge în clădirile de birouri ale Clujului, primele companii arătându-și deja interesul de a-și implica angajații în sesiuni foto în cadrul proiectului, arătându-și astfel susținerea pentru candidatura Clujului la titlul cultural european din 2021.

De asemenea, o campanie de colectare de fotografii de susținere din alte țări, venite de la clujenii care locuiesc în străinatate și de la străinii care au locuit sau au studiat în Cluj, este în curs de derulare, arată organizatorii, adăugând că și-au propus ca până la finalul anului să adune fotografii de pe 5 continente.

Ne bucurăm să vedem că oamenii din oraș, dar și alți iubitori ai Clujului, sprijină demersul nostru și ne vom strădui ca în viitor să le dăm noi ocazii să-și arate susținerea față de candidatură și să se implice activ în proiect”, a declarat Florin Moroșanu, directorul Asociației Cluj-Napoca 2021 Capitală Culturală Europeană.

Mesajul campaniei este următorul: Cluj-Napoca este orașul din inima Transilvaniei și din inima locuitorilor săi. Clujul are locul său special în sufletul tuturor clujenilor, născuți aici sau adoptați.


Publicitate

Postaţi un comentariu