Un titlu mondial pentru două naţiuni

Pilotul echipei clujene de raliuri NRA, Simone Tempestini, s-a încununat, matematic, campion mondial la juniori în WRC (World Rally Championship). Simone, fiul lui Marco Tempestini, pilot şi fondator al echipei de raliuri Napoca Rally Academy, a terminat pe locul 4 Turul Corsicii în Junior WRC și, cu cele 105 puncte acumulate, a câștigat, matematic, titlul mondial cu o etapă înaintea finalului de sezon.

Este primul triumf mondial al unei maşini care aleargă sub tricolor, din întreaga istorie a motorsportului românesc. Paradoxal, titlul se „împarte” între România şi Italia. Tânărul pilot nu are, încă, cetăţenie română, dar în competiţiile interne şi internaţionale performează pentru Napoca Rally Academy.

simone-tempestini-2016-junior-wrc-champion

Simone rescrie istoria

Simone Tempestini este la 22 de ani cel mai tânăr campion naţional din istoria întrecerilor automobilistice interne, a câştigat primul titlu în 2015 la doar 21 de ani, iar începând cu această lună este şi primul „român” campion mondial. „Este cea mai mare bucurie din viaţa mea. Sunt extrem de fericit, nu am cuvinte acum să pot să spun ce simt. Sunt mândru că două țări, Italia şi România, sunt fericite pentru rezultatul nostru, dar așa cum am mai spus, din punct de vedere sportiv eu mă consider român 100%”, a declarat Simone, imediat după succesul mondial.

Izbânda lui Simone în cea mai spectaculoasă întrecere auto din lume vine la exact 80 de ani de la cel mai important triumf românesc, într-o competiţie auto. În 1936, Petre Cristea termina primul în celebrul Raliu Monte Carlo. Aproape un veac au aşteptat fanii sporturilor auto o victorie similară, iar acest lucru s-a întâmplat la începutul acestei luni, când Simone Tempestini a terminat al patrulea în Turul Corsicii, penultima etapă din calendarul pe 2016 a Junior World Rally Championship (Junior WRC), Campionatul Mondial de Raliuri destinat juniorilor, şi a acumulat suficiente puncte în clasamentul general încât să nu mai poată fi ajuns de urmăritori.

Pentru cei care au urmărit ascensiunea pilotului echipei clujene Napoca Rally Academy, triumful în Junior WRC vine firesc, după succesele repurtate în 2015 şi 2016 în Campionatul Naţional de Raliuri al României şi după succesele din etapele individuale de WRC. „Este o victorie pentru care Simone a muncit enorm, a progresat în fiecare an, are o ambiţie cu care doar marii campioni au fost înzestraţi.

Victoria lui este încununarea tuturor eforturilor echipei de mecanici, a sponsorilor şi a celor care au crezut în el şi în echipa Napoca Rally Academy”, a declarat vizibil emoţionat, Marco Tempestini, tatăl noului campion mondial. Simone a debutat în cursele auto din România la vârsta de 14 ani datorită faptului că Federaţia Română de Automobilism Sportiv, spre deosebire de cea italiană, permite şi tinerilor sub 18 ani să ia parte la competiţiile oficiale. Astfel, Simone a decis să renunţe la Italia şi să îşi continue visul de a deveni pilot de raliuri în România. Iniţial a participat la concursurile de rally cross, iar la 16 ani era deja printre cei care concurau la Cupa Logan.

tempestini-jr

Mama instructor, tatăl model

Chiar dacă tatăl său, Marco Tempestini, este un fost campion de raliuri, Simone a fost îndrumat spre automobilism de mama lui. „Primul traseu, dacă pot să-l numesc aşa, a fost într-o parcare goală. Aveam 11 ani şi mama a decis să mă înveţe să conduc. Îmi amintesc că era iarnă şi că eu eram foarte mândru că mi-a lăsat volanul în mâini”, rememorează Simone. Dacă mama a fost primul lui instructor auto, tatăl său nu putea să nu-i fie model. Marco Tempestini este fost campion european de raliuri şi, chiar dacă nu a insistat ca fiul să-i calce pe urme, a reuşit să-l influenţeze suficient de mult, încât Tempestini junior să-şi dorească să ducă mai departe numele familiei în întrecerile auto. Sosit în România la mijlocul anilor 90 cu afaceri, tatăl lui Simone, a început să concureze în competiţiile din ţara noastră, iar în 2009 chiar a devenit vicecampion naţional absolut în Campionatul Naţional de Raliuri. Ulterior, acesta, care este şi fondatorul Napoca Rally Academy, a concurat inclusiv în Campionatul Naţional de Viteză în Coastă, în 2014 clasându-se pe 3 la finalul sezonului în Grupa N.

„Pe tata îl urmăream mereu în curse şi ştiam că, atunci când voi creşte, asta vreau să fac şi eu. Încă de mic îmi plăcea să mă joc doar cu maşinuţele şi când am mai crescut mă distram la calculator sau pe console doar cu jocuri de genul auto, tot felul de curse. Peste ani, când am mai crescut, m-a ajutat enorm în carieră. Dacă nu ar fi existat această şansă probabil nu aș fi ajuns la această experiență. Țin minte și acum prima participare, am concurat în special la Cupa Logan. Faptul că era și tata printre participanți în campionatul național mi-a dat încredere, a fost mereu alături de mine”, îşi aminteşte Simone.

Amintirea unui mare triumf

Automobilismul românesc a sărbătorit la începutul acestui an, opt deceni de la prima şi singura victorie a unui echipaj românesc în cel mai celebru raliu al lumii, Monte-Carlo. Petre Cristea şi navigatorul sau Ionel Zamfirescu, au câştigat în 1936 întrecerea monegască la bordul unui Ford V8 48, maşină fabricată la uzina Ford din Bucureşti. Petre Cristea a debutat la Monte-Carlo în 1931 încheind concursul pe a 11-a poziţie. Avea să alerge în legendarul raliu şi în 1933, 1934 şi 1935, iar în anul care urmează avea să se impună dramatic, la doar patru zecimi de secundă de al doilea clasat. Întrecerea a avut startul la Atena iar concurenţii au ajuns la Monte-Carlo după 4000 de kilometri alergaţi pe şoselele Europei. Echipajul Petre Cristea / Ionel Zamfirescu a ajuns în principat fără a acumula vreo penalizare, iar câştigătorul a fost desemnat în urma unui concurs de slalom unde Cristea a fost mai rapid cu doar 0, 4 secunde decat Laury Scheel. De-a lungul carierei, Cristea a luat startul în 80 de concursuri auto, din care 35 internaţionale, obţinând 56 de clasări pe podium.

„Este cea mai mare bucurie din viaţa mea. Sunt extrem de fericit, nu am cuvinte acum să pot să spun ce simt. Sunt mândru că două țări, Italia şi România, sunt fericite pentru rezultatul nostru. Sunt italian, m-am născut în Italia, iar familia mea este una italiană. Din punct de vedere sportiv, sunt un produs 100% românesc”, Simone Tempestini, noul campion mondial de juniori în WRC.


Publicitate

Postaţi un comentariu