Loftiness, produsele pentru o piață „cu ten mai sănătos”

Suntem cam încruntați, nu credeți? E drept că de regulă avem toate motivele să fim, însă această boală a posomorâților „atacă” din ce în ce mai multă lume. Și așa încruntați și foarte puțin relaxați cum suntem, la final de zi când cei ce au acest obicei își propun să își răsfețe pielea, te trezești față în față cu o altă problemă: produsele cosmetice, la fel ca multe alte lucruri de care ne lovim zilnic, nu sunt tot timpul ceea ce par. Este problema pe care au identificată Cristian și Anca. În timp ce alții reacționează cu nervi și un mesaj pe pagina brand-ului de la care au cumpărat, cei doi au pus pe picioare Loftiness, un brand care produce cosmetice naturale și, în paralel, luptă cu o piață pe care „natural” este orice produs pe care poate fi lipită o astfel de etichetă.

După mulți ani în care a lucrat în marketing, Cristian Moldovan și soția lui, Anca, au hotărât că e nevoie de o schimbare. O schimbare care a venit în mare parte prin prisma profesiei de farmacist a Ancăi, dar și a pasiunii ei pentru acest domeniu. Plus un episod neplăcut din viața familiei lor.

Cristian și Anca Moldovan

„Am avut total alte planuri de carieră. Eu lucram în marketing de la 17 ani, soția în cercetare și avea un traseu bine stabilit, dar soacra mea a avut niște probleme cu pielea, iar după multe investigații făcute de noi am ajuns la concluzia că produsele pe care le folosea i-au creat o reacție alergică. Anca i-a făcut o cremă care nu avea anumite ingrediente pe care le folosea înainte și problema a dispărut. Soacra mea le-a spus unor prietene, soția mea și-a făcut și ea o cremă și când bugetul a devenit o problemă ne-am dat seama că  nimeni nu aștepta gratis și era nevoie să facem un brand și un business”, spune Cristian.

Asta se întâmpla în urmă cu patru ani, când cei doi au decis să transforme dorința de a ajuta într-un business. Cristian se ocupă de distribuție și business, în timp ce Anca, farmacist fiind, se ocupă de rețetele produselor Loftiness. Până acum, în portofoliul lor se regăsesc 23 de produse destinate îngrijirii pielii, iar concurența este acerbă în condițiile în care Loftiness joacă într-o ligă a celor mari, în care mentalitățile și ideile preconcepute sunt prima barieră.

„Una dintre caracteristicile produselor cosmetice este faptul că sunt scumpe și inaccesibile, iar din punct de vedere al experienței, nu sunt atât de prietenoase. De exemplu, o cremă de mâini de la Yves Rocher este mai fină decât crema cuiva care face cosmetice naturale. Noi încercăm să găsim soluții pentru a avea texturi fine, lucrăm pe partea de mirosuri și în plus lucrăm cu ingrediente care să fie bune pentru piele. Legat de preț, vrem să spargem mitul care spune că dacă e organică, e automat ridicol de scumpă. Natura este accesibilă tuturor și așa ar trebui să fie și în acest domeniu”, mai spune tânărul antreprenor.

Răsfăţ pentru piele

Produsele Loftiness sunt pentru toată lumea, dar încearcă să fie mai mult decât utile, filozofia familiei Moldovan fiind că îngrijirea pielii trebuie să reprezintă nu o obligație, ci o ocazie de răsfăț. „Vin oameni care au probleme de pigmentări de piele, care au reacții alergice, dar noi ne adresăm de fapt persoanelor care înțeleg ideea de răsfăț. Când îți îngrijești pielea trebuie să o faci de plăcere nu din obligație pentru că trebuie să fie o stare”, crede Cristian.

După problema mentalităților, piața produselor cosmetice mai are o mare problemă. De această dată, una cât se poate de reală. Întocmai ca la mâncăruri, toată lumea pretinde că face ceva natural. Practic, și pe piața cosmeticelor, ideea de a produce ceva natural cu adevărat este ca sexul la 18 ani: toată lumea vorbește despre asta, dar nimeni nu îl practică. „Având în vedere că există multe idei preconcepute pe piață, lucrurile se complică. Oamenii, când aud de produse naturale le asociază cu cei care folosesc terminologia, chiar dacă nu au produse naturale. Nu există standard sau reglementare pe tema asta și încercăm să discutăm cu producătorii. E ca la alimente. Nu există control. Multe branduri au 50% ingrediente naturale și restul sunt de sinteză, dar cum oamenii nu citesc eticheta, ajung să aibă idei preconcepute. Foarte interesantă mai este problema eficienței produselor cosmetice. O cunoștință de-a mea a făcut un test pe creme de față care conțin vitamina C. Toate se promovau ca având vitamina C, de la cele mari, până la cele mai mici. S-a făcut un test ca să vedem câtă vitamina C au, dar restul aveau substanța doar cât să fie acolo. Ideea este că marea bătălie este de a convinge publicul că lucrurile funcționează. Oamenii caută mai mult funcționalitate decât brand. Este un avantaj, dar și o dificultate, pentru că lumea și-a pierdut încrederea din moment ce folosesc un produs și nu se întâmplă nimic, ba chiar se aleg cu alergii. Pentru noi este important ca fiecare utilizator să simtă ceva pozitiv. Producția o facem cu farmaciști tocmai ca să ne asigurăm ca din punctul acesta de vedere, crema este ce are omul nevoie”, explică Cristian.

În prezent, Loftiness lucrează cu patru oameni care și distribuie în diverse magazine naturiste. De asemenea, recent au început să realizeze produse pentru corporații care vor să facă angajaților cadouri „altfel”.


Publicitate

Postaţi un comentariu