Cine influențează „bula de la Bruxelles”

Reprezentare artistică a clădirii Berlaymont, principalul sediu al Comisiei Europene (c) TR

Compania de relații publice și comunicare Burson-Marsteller a dat publicității zilele trecute un top al celor mai influente surse de informare (mass-media și social media) în „bula de la Bruxelles”. La chestionarul realizat de Burson-Marsteller au răspuns 230 de persoane implicate în politicile europene, dintre care 76 de europarlamentari, 43 de angajați ai altor instituții europene și 111 formatori de opinie.

Cele mai influente surse de informare au fost desemnate, în ordine, Politico Europe (69%), Financial Times (62%), BBC (59%) și The Economist (57%). Este interesant, în context, că trei dintre cele mai influente patru mass-media la nivel de Bruxelles au sediul principal în Marea Britanie, țară care va părăsi UE în 2019, în vreme ce al patrulea, Politico Europe, reprezintă „brațul” european al unui proiect media american.

Platforma de social media Twitter (55%) și site-ul EurActiv (52%) au fost celelalte două surse de informare care au depășit pragul de 50%. În schimb, EUobserver, Euronews sau Wall Street Journal au fost indicate de sub 50%. La fel și Facebook (32%).

Alte rezultate ale studiului arată că, dintre toate canalele social media și aplicațiile mobile, WhatsApp (56%) este cel mai folosit zilnic în bula de la Bruxelles, urmat Twitter (46%). De asemenea, în luarea deciziilor, cei mai influenți factori sunt contactele personale și colegii (93%, fiecare).

Postaţi un comentariu