Vin banii pentru autostrăzi. Programul pentru infrastructură, adoptat de CE

FOTO: Dan Bodea

Aproape 10 miliarde de euro va aloca Uniunea Europeană României până în 2020 pentru realizarea obiectivelor din cadrul Programului Operațional pentru Infrastructura Mare (POIM). În cadrul acestui program sunt prevăzute construirea de șosele și utilități publice, deci inclusiv Masterplanul pentru Transport din care fac parte și tronsoane din Autostrada Transilvania.

POIM este un pachet major de investiții, de aproape 9,5 miliarde de euro din fondurile regionale ale UE, bani ce vor fi investiți  în proiecte de mediu, energie și transporturi, a precizat Comisia Europeană, într-un comunicat remis, vineri, HotNews. Banilor europeni li se adaugă o cofinanțare națională, care face ca programul să aibă o valoare totală de 11,8 miliarde de euro.

O parte din bani vor ajunge și la tronsoanele de autostrada din Transilvania. Dintre sectoarele la care deja există studii de fezabilitate realizate, Sebeș-Turda respectiv Câmpia Turzii-Târgu Mureș  urmează să primească finanțare.  Conform Masterplanului pentru Transport, tronsonul Sebeș-Turda va costa 221 de milioane de euro și ar urma să fie finalizat în anul 2016, în timp ce pentru porțiunea de autostradă de la Câmpia Turzii la Târgu Mureș costurile ar urma să fie de 451 de milioane de euro.

În perioada de programare 2014-2020 a POIM vor intra și sectoarele Suplacu de Barcău-Borș și Nădășel- Suplacu de Barcău pentru care încă nu s-a finalizat studiile de fezabilitate. Astfel, lucrările la sectorul de 74,5 km  de la Suplacu de Barcău la Borș ar urma să înceapă în 2017 și să fie încheiat în 2019 cu un cost estimat de  377 de milioane de euro.  Studiu de fezabilitate nu are nici sectorul Nădășel-Suplacu de Barcău, în cazul căruia cei 93,3 km de autostrada vor costa, conform Masterplanului, peste 1,2 miliarde de euro. Pe acest sector lucrările ar trebui să înceapă în 2017 și să fie finalizate trei ani mai târziu, în 2020.


Publicitate

Postaţi un comentariu