Record de spectatori la TIFF 2016: peste 79.000 de plătitori de bilete

Foto: Nicu Cherciu

Ediția aniversară a celui mai mare festival de film din România s-a încheiat pe 5 iunie, marcând un nou record în istoria sa de 15 ani: cele 248 filme din 64 de țări au adus peste 79.000 de plătitori de bilete în sălile de cinema, cu 9% mai mult față de anul trecut. Este al doilea an cu o creștere importantă a numărului de bilete vândute la TIFF, 25% dintre acestea fiind achiziționate online.

Conform comunicatului transmis presei, numărul total al participanților depășește cifra de 120.000: plătitorilor de bilete li se adaugă cei prezenți la proiecțiile gratuite în aer liber, masterclass-uri, workshop-uri, lansări, expoziții sau întâlnirile de la TIFF Lounge. Circa 1100 de invitați – regizori, producători, actori, profesioniști din industrie și jurnaliști români și străini – au luat parte la proiecțiile și evenimentele speciale din cele 20 de locații.

Cea de-a 15-a ediție a Festivalului Internațional de Film Transilvania s-a bucurat de numeroase proiecții și evenimente sold-out, printre care premierele românești Sieranevada, de Cristi Puiu, Două lozuri, de Paul Negoescu, și Câini, în regia lui Bogdan Mirică, câștigătorul Trofeului Transilvania, care a beneficiat de două proiecții suplimentare, pe 5 iunie, ambele sold-out într-un timp foarte scurt. Biletele au fost epuizate în avans și la premiera mondială a celui mai recent film semnat de Nae Caranfil, 6,9 pe scara Richter, care a deschis festivalul în Piața Unirii din Cluj, în prezența a circa 3000 de spectatori, proiecția specială în onoarea Sophiei Loren, Căsătorie în stil italian, cine-concertul Patimile Ioanei d’Arc – pentru care a fost programată o proiecție suplimentară, sold-out la rândul ei, cine-concertul Haxan, din programul Weekend la Castel, precum și gala de închidere din 4 iunie.

Un record de trafic a înregistrat și site-ul www.tiff.ro, actualizat în permanență înainte și în timpul festivalului. În cele 10 zile de TIFF, a înregistrat 55.280 de vizitatori unici, 106.946 de vizite și 745.138 de afișări de pagină, cu 15% mai mult decât în 2015. România, Germania, Marea Britanie, SUA, Franța, Ungaria, Italia, Spania, Polonia sunt câteva dintre țările din care provin utilizatorii. Blogul oficial blog.tiff.ro a avut peste 27.000 de afișări în perioada festivalului. Aplicația mobile TIFF 2016, dezvoltată de Greppy Systems, a fost accesată de 190.000 de ori – de patru ori mai mult decât la ediția trecută – de către 4300 de utilizatori activi. Opțiunea nouă de cumpărare a biletelor prin intermediul aplicației a fost folosită de 7300 de ori.

Milioane de utilizatori au urmărit postările și video-urile de pe pagina de Facebook TransilvaniaIFF. Toate clipurile postate pentru această ediție au avut un total de 1.014.746 de vizualizări. Cele cinci spoturi ale campaniei de imagine au înregistrat 614.639 de vizualizări, cu un reach organic de 2.064.000, cel mai popular fiind Taxi Driver aka Taxidermistul, urmărit de 193.481 de ori. Fanii paginii au dat 210.000 de like-uri postărilor din timpul festivalului – o creștere de 500% față de anul trecut – cea mai populară știre fiind cea despre sosirea actriței Sophia Loren la Cluj. Video-urile zilnice au avut o medie de reach de 43.123. Anul acesta, circa 350 de voluntari din 33 de departamente au ajutat la organizarea evenimentelor în locațiile TIFF. Unii au venit special la TIFF din Oradea, Bacău, București sau Tulcea. Cel mai matur voluntar a avut 37 de ani și s-a numărat printre cei nominalizați pentru titlul de Voluntarul Anului la TIFF, alături de alți 54 de voluntari. Nouă dintre ei vor avea șansa de a lucra la festivaluri partenere.

Referitor la impactul cultural al TIFF asupra Clujului, Ministrul Culturii, Corina Șuteu, a declarat pentru ziarul AperiTIFF:

„Cultura este un bun, o investiție al cărei retur nu se măsoară doar din punct de vedere pragmatic. A se observa că studiul despre impactul TIFF s-a făcut după 14 ani. Abia acum știm în ce am investit, pentru că acum putem calcula un impact economic major. În cultură trebuie să fim conștienți că, la fel ca în educație, în sănătate, investiția trebuie să fie pe termen lung”.


Publicitate

Postaţi un comentariu