Victor Ponta, după o oră de zbor în F16: „Nu se compară cu mașina. Astăzi am transmis că România este un aliat pregătit ”

Premierul Victor Ponta (foto dreapta) și pilotul american Dustin Brown (foto stânga) la aterizare, după o oră de zbor. (Foto: Radu Hângănuț)

Cu ocazia Zilei Distinşilor Vizitatori a exerciţiului româno-american DacianViper 2014, în cadrul exericțiului militar desfășurat în ultima zi a schimbului de experiență dintre forțele aeriene americane și cele române, a fost prezent și premierul României, Victor Ponta. Pentru prima dată în viață, șeful Guvernului a zburat la bordul unui F16 pilotat de maiorul american Dustin „Yogi” Brown. În ciuda senzațiilor intense din timpul zborului, premierul a reușit să vorbească chiar după aterizare, felicitând soldații din cele două tabere pentru colaborarea din ultima săptămână.

Premierul Victor Ponta a venit la baza aeriană de la Câmpia Turzii însoțit de Ministrul Apărării, Mircea Dușa, vicepremierul Gabriel Oprea și fostul premier al României, Călin Popescu Tăriceanu. Singurul care a urcat însă la bordul unui F16 a fost Victor Ponta, cel care trecuse cu o zi înainte de probele fizice și analizele medicale necesare pentru a primi „undă verde”.

„Am fost ieri și am trecut toate testele. Astăzi am finalizat pregătirea dar acolo sus nu are legătură cu ce te-ai pregătit. Nu se poate compara cu cea din mașinile de curse pentru că este o diferență semnificativă. Rețin uimirea și admirația sinceră a pilotului american față de ce țară verde și frumoasă avem. Am avut acces și la manșă. doar la cârligul de catapultare nu am avut acces dar au fost momente nu foarte simple”, a declarat premierul imediat după aterizare.

Potrivit șefului Guvernului României, lotul de 12 avioane care vor costa statul român 340 de milioane de euro, vor fi operaționale în anul 2017 întrucât, spune el, este nevoie și de pregătirea piloților români dar și de adaptarea infrastructurii din bazele militare astfel încât aceasta să fie compatibilă cu noile aparate de zbor.

„Am apreciat foarte multe toate exercițiile comune între armata americană și cea română. este un moment extrem de important pentru că vedem că situația din Ucraina, în loc să se rezolve, merge spre mai rău, că integritatea teritorială a Ucrainei are de suferit și este supusă la agresiuni continuu. În aceste momente trebuie să transmitem că România este ajutată de SUA și aliați și că noi suntem un aliat pe care se pot baza. fiind șef al Guvernului care a luat hotărârea dificilă din punct de vedere financiar de  a achiziționa cele 12 avioane F16 am vrut să discut cu specialiști și viitori piloți pentru a înțelege că siguranța națională este mult mai importantă decât orice cheltuială.”

„Am discutat despre fiul meu, despre mașini de curse și baschet”

Victor Ponta a zburat în singurul aparat de zbor cu dublă comandă, avându-l la manșă pe maiorul Dustin Brown, poreclit „Yogi”. Zborul a durat aproximativ o oră, timp în care Ponta și pilotul său au socializat astfel încât emoțiile premierului să fie cât mai mici cu putință.

„Am zburat mai bine de o oră. Am zburat foarte sus, la mai bine de 10 mii de metri. am coborât și mai aproape de sol în anumite momente, zburând mai rapid decât viteza sunetului. Am zburat în formație cu avioane F16 dar și cu avioane Mig-21 și abia aștept să văd filmarea. A vorbit foarte mult, am vorbit despre fiul meu, de 6 ani și a fost foarte entuziasmat de acest lucru. Am vorbit despre diferența dintre a pilota o mașină de curse și a pilota un avion. Am vorbit despre baschet și despre multe altele. Cred că s-a simțit foarte bine. Au fost momente în care nu-l auzeam vorbind dar mi-a spus că trăiește cele mai frumoase senzații din viața lui și că vrea și el să fie pilot”, a declarat la aterizare pilotul american.

Maiorul Dustin Brown,   pilotul alături de care Victor Ponta a efectuat primul său zbor într-un avion supersonic. (Foto: Radu Hângănuț)

Maiorul Dustin Brown, pilotul alături de care Victor Ponta a efectuat primul său zbor într-un avion supersonic. (Foto: Radu Hângănuț)


Publicitate

1 Comentariu

  1. Decebalus spune:

    Pentru noi este necesar a) 3-4 escadrile de f16 falcon modernizat decent nu mai jos de nivelul 5.2,pe viitor bk 60 sau sub licenta gen -Japonia,Coreea de Sud,Turcia( un avion de atac, dogfight sigur,manevrabil cu incarcatura de razboi,testat cu succes in diferite teatre de operatii,piese de schimb-aici putem antrena si industria de profil ,inginerii ,tehnicienii daca suntem in stare?,deci un avion cost/manevrabilitate/siguranta acceptabil care inca mai face fata cu brio noilor generatii de avioane) . b)o escadrila de f 22 RAPTOR/f 35 sau o escadrila de RAFFALE./eurofighter,inclusiv Soim 93,95,99 cate o escadrila pt.antrenament/lupta . c) naval 1-2 distrugatoare modernizate decent,1-2 crucisatoere,2-5 corvete rapide stelth plus 1-2 fregate alaturi de cele existente compatibile sa efectueze toate tipurile de actiuni de lupta nava-nava,nava-submarin,nava-aer pentru a detine un oarecare confort atat naval cat si aerian. d) la capitolul terestru stam oarecum mai bine dar este loc intotdeauna de mult mai bine. Aceste necesitati trebuie sustinute de la bugetul de stat si antrenate fabricile competente din tara pentru a demonstra de ce sunt capabile ,opinia mea. Este bine sa tinem cont de relatia SUA-FRANTA si anume: – Franta este de fapt tara care a sustinut UNIREA PRINCIPATELOR=Romania –SUA este in momentul de fata cel mai tare aliat al Romaniei si a sustinut mereu acelasi deziderat ca Franta. Atat produsele militare americane cat si franceze sunt de top,insa de la francezi putem solicita mai rezonabil -offset-ul mult dorit pt industria de profil din tara. Cat despre Gripen, J-20 ,Su -Pak -Fa numai de bine si atat. Gripen slab si extrem de defensiv insa relativ nou cu o amprenta radar cuprinsa intre 2,9mp-4,3mp plus multe din capacitatile tehnico-tactice sub nivelul unui f16 Falcon inclusiv MLU 5.2. Mig-urile au cam fost doborate. Suhoi doar manevrabil insa nu loveste tinta decat de la distante mici atat aerian cat si terestru. Su-Pak-Fa construit in 3-4 exemplare din care 1 a crapat ,nu a fost testat real cu munitia atasata ,a fost plimbat doar la demonstratii si atat,nu este stealth deoarece are o amprenta radar de cca 1-1,2 mp , mult peste un f16 ultima generatie Viper care are 0,1mp or less . . apropo rablele f 16 ab mlu 5.2 modernizate totusi decent au o amprenta radar de cca. 3,1-4,4 mp functie de upgradari( cunoscatorii stiu ce inseamna aceste cifre si modul de calcul/distante /km pt a observa tintele pe radar. F22 si F35 spre comparatie au o amprenta radar de cca 0,0001/3 pt primul si 0,003/6 pt urmatorul, ceea cee 0,00001= cu o insecta. Rafale. are cca 0,1 mp,Eurofighter asemanator Cu tehnologia nu te joci sau sa furi (cum fac rusii de cand se stiu) ori esti in stare economic sa tii pasul ori te aliezi cu cei puternici.Scutul de la DEVESELU este f. bine amplasat atat tactic cat si strategic. By the way … din toate teatrele de operatii se cunoaste cu certitudine calitatea unor tipuri testate de avioane in conditii reale de razboi indiferent de catre cine au fost utilizate. Priviti spre ex cateva tipuri de avioane si nr . real de victorii vs infrangeri:

    F-15 Eagle =104 / 0
    F-14 Tomcat =135 / 5
    F-16 Fighting Falcon =92 / 1
    MiG-29 „Fulcrum”= 12 / 20
    F-4 Phantom II= 312 / 143
    MiG-25 „Foxbat”= 8 / 19
    MiG-23/27 „Flogger”= 22 / 86
    F-104 Starfighter =11 / 5
    F-8 Crusader= 19 / 5
    F-5 Freedom Fighter & Tiger II= 27 / 20
    MiG-21 & J-7 „Fishbed=” 230 / 489
    F-105 Thunderchief= 32 / 34
    Su-17/20/22 „Fitter”= 2 / 57
    Su-7 „Fitter=” 1 / 62
    F-86 Sabre =561 / 127
    MiG-17 & J-5 „Fresco” =78 / 216
    MiG-15 & J-2/4 „Fagot”= 294 / 508

    Insa aspectul cel mai important si deloc de neglijat sunt alaturi de tehnica calitatea si abilitatile Pilotilor.
    Important este sa ne dezvoltam sanatos economic ca natie sa mentinem Alianta Naturala
    a Romaniei alaturi de SUA-FRANTA-UE-NATO si in acest mod vom putea sa mergem in liniste atat noi cat si generatiile urmatoare.

Postaţi un comentariu