Casa inteligentă și un nou concept de parcare, printre inovațiile propuse de inginerii msg

Dincolo de a crea numeroase locuri de muncă, IT-ul înseamnă inovație și un plus de calitate în viața de zi cu zi a tuturor, iar o parte a tehnologiilor viitorului au fost prezentate și în cadrul Digital Lounge by msg, o zonă din cadrul Automotive Seminar în care cele mai îndrăznețe idei ale IT-iștilor companiei au fost prezentate și dezbătute. Evenimentul principal a însemnat nu mai puțin de 70 de prezentări pe teme tehnice și de interes general, susținute de către specialiști din toate filialele msg de pe glob. Evenimentul s-a concentrat pe schimburi de idei între cei peste 400 de IT-iști prezenți, totul cu scopul de a dezvolta viitorul într-un domeniu auto aflat în plină schimbare.

Casa inteligentă, tot mai mult o realitate

Conceptul de casă inteligentă nu mai este de mult timp doar o idee pentru filmele Science-Fiction. Robert Gebauer a prezentat în cadrul Digital Lounge un upgrade al acestui concept, proiectul său beneficiind și de aportul unei componente de AI (Artificial Intelligence), dincolo de toate tehnologiile disponibile deja pe piață.

„Încercăm să legăm două concepte: cel de clădire inteligentă, unde ai senzori și tehnologie, cu cel de inteligență artificială, care să ia decizii. Când ai un smartphone, ai aplicații create și le folosești în funcție de situație. Noi ne-am gândit să facem o casă care poate învăța de la utilizator ce decizii ia în anumite situații și apoi casa să ia la rândul ei decizii”, explică Robert Gebauer.

Proiectul, aflat pentru moment în stadiul de prototip, își propune să aducă pe piață un concept de casă inteligentă în care componentele de siguranță și monitorizare să poată fi controlate de la distanță, existând posibilitatea unui streaming video din locuință, dar și date cu privire la eventuali vizitatori și notificări legate de vizitele făcute în casa în care sistemul este instalat. De asemenea, componenta AI este capabilă să învețe obiceiurile utilizatorilor și, în timp, să ia decizii bazate pe datele colectate.

„Poate lua decizii de orice fel. Poate porni sau opri luminile atunci când intri sau ieși pe ușă și în esență poate face orice. De multe ori, oamenii care ar dori o casă inteligentă nu o pot avea deoarece costă foarte mult echiparea ei cu tehnologie. Cred că piața este foarte mare și oamenii își doresc o casă adaptată și cât mai confortabilă”, mai spune Robert Gebauer.

Când vine vorba despre o casă, inteligența artificială are un potențial aproape nelimitat și poate face minuni. De exemplu, dincolo de a controla iluminatul locuinței, sistemul de entertainment, , încălzirea sau ușile de la garaj, principalul atribut al unei case inteligente este acela că poate și, în timp, va învăța obiceiurile locatarilor. În acest fel, odată cu trecerea timpului, inteligența artificială va putea lua anumite decizii atunci când se apropie ora de trezire o utilizatorului, va adapta luminile în funcție de alte acțiuni și va putea chiar să utilizeze radioul sau TV-ul astfel încât cafeaua de dimineața să fie savurată în condițiile preferate.

Securitatea înainte de toate

Într-o eră în care informația este unul dintre cele mai prețioase bunuri, protejarea datelor devine în mod logic una dintre principalele preocupări ale IT-iștilor msg. Astfel, proiectele inovatoare la care compania lucrează au ca principal pilon securitatea, așa cum este și cazul Veribox, un concept ce are în vedere securitatea transporturilor de bunuri.

E-Mobility Checker funcționează ca un „asistent” disponibil pe smartphone atunci când utilizatorul dorește să achiziționeze o mașină electrică. Cum piața este atât de dinamică, are o ofertă din ce în ce mai mare, dar este plină de noutăți, E-Mobility Checker îi ajută pe utilizatori să își găsească „aleasa” potrivită pentru nevoile și mai ales buzunarul fiecăruia.

Felul în care privim ideea de parcare se va schimba în viitorul foarte apropiat, cred inginerii msg, iar Safe Park este doar unul dintre proiectele care vin să susțină această ideea. Proiectul prezentat în faza de prototip aduce în piață conceptul de „park experience”, în cadrul căreia locul în care parchezi mașina devine, prin intermediul tehnologiei, un loc în care poți beneficia de servicii.

„Ideea este să ai parte de o asigurare pentru perioada în care te afli în parcare prin simpla apăsare de două ori a unui buton. Ești de asemenea conectat și la terțe părți care, în parcare, îți pot oferi servicii precum cele de curățenie sau întreținere”, explică unul dintre dezvoltatorii proiectului.

Digital Lounge a fost una dintre componentele importante ale Automotive Seminar by msg, desfășurat în perioada 14-17 septembrie la Cluj-Napoca, și a adus în atenție câteva dintre proiectele de inovație la care lucrează inginerii msg.


Publicitate

Postaţi un comentariu