Trei proiecte clujene, premiate la Gala Edumanager 2017

Trei proiecte ale învăţământului clujean au fost premiate la finalul săptămânii trecute, la Bucureşti, în cadrul Galei Edumanager 2017.

Inspectoratul Școlar Județean Cluj a primit diplomă de excelenţă la categoria „Voluntariat” pentru proiectul ,,Voluntari pentru educaţie”, proiectul clujean ce vizează şcolarizarea în spital pentru copiii cu afecţiuni oncologice, Casa Corpului Didactic Cluj a fost premiată în cadrul categoriei „Derularea de proiecte de educație invazivă” pentru proiectul „Dezvoltarea gândirii spațiale a elevilor cu deficiențe de vedere”, iar Colegiul Naţional Pedagogic ,,Gheorghe Lazăr” a fost premiat la categoria „Cercetări / experimente fundamentale” pentru proiectul „În căutarea unei taxonomii a stării de bine a elevilor în învățământul preuniversitar din România”.

Volunatari pentru educație

Proiectul „Voluntari pentru educație”, început în 2015, are la bază nevoia elevilor internați pentru tratament pe perioade lungi de timp în spitalul de oncologie clujean de a nu fi obligați să renunțe la formarea lor educațională.

Proiectul se desfășoară în parteneriat cu Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională și cu Institutul Oncologic „Ion Chiricuță” Cluj-Napoca. Școlarizarea elevilor se face prin înscrierea lor la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Cluj-Napoca și transmiterea situațiilor la finalul semestrului, respectiv anului școlar, către școlile de proveniență. Toți profesorii care desfășoară activități în program sunt înscriși ca voluntari.

Proiectul „Dezvoltarea gândirii spațiale a elevilor cu deficiențe de vedere” se derulează în perioada septembrie 2016 – august 2019. Proiectul este finanțat prin programul Erasmus+, Acțiunea cheie Cooperare pentru inovare și schimb de bune practici, având ca parteneri instituții precum: National Technical University of Athens (Grecia), Casa Corpului Didactic Cluj (România), Institut National de Recherche en Informatique et en Automatique (Franța), Intrasoft International SA (Luxembourg), Eidiko Dimotiko Sxolio Tiflon Kallitheas (Școala pentru elevi cu deficiențe de vedere) din Atena (Grecia) și Liceul Special pentru Deficienți de Vedere Cluj-Napoca (România). Obiectivul proiectului este crearea și pilotarea unui model pedagogic care să valideze un set de instrumente bazat pe tehnologia Augmented Reality, dedicat dezvoltării gândirii spațiale a elevilor cu deficiențe de vedere, atât în cadrul activităților didactice din școală, cât și în contextul incluziunii școlare și sociale a acestor elevi.

Starea de bine a elevilor e măsurabilă

Al treilea proiect premiat este rezultatul unui parteneriat între Colegiul Național Pedagogic ,,Gheorghe Lazăr” Cluj-Napoca, Universitatea ,,Babeș-Bolyai” Cluj/ Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației, Asociația Națională a Colegiilor și Liceelor Pedagogice din România. „În căutarea unei taxonomii a stării de bine a elevilor în învățământul preuniversitar din România” este o cercetare de pionierat în România, desfășurată în perioada februarie-septembrie 2017 și  efectuată pe un eșantion de 2.500 de elevi de la unități școlare din 24 de județe ale tării, cercetare bazată pe o documentare teoretică solidă, pe valorificarea rezultatelor obținute în 27 de focus-grupuri organizate cu elevi, profesori și părinți, pe analiza și interpretarea a 2300 de chestionare valide, având ca finalitate experimentarea și validarea unei scale de măsurare a stării de bine a elevilor și analiza predictorilor și a consecințelor acesteia în context educațional românesc.

 Echipa de cercetare a fost compusă din prof. dr. Mircea Bertea, președintele Asociației Naționale a Colegiilor și Liceelor Pedagogice din România şi director al Colegiului Național Pedagogic ,,Gheorghe Lazăr” din Cluj-Napoca, prof. dr. Adrian Opre, decan al Facultății de Psihologie și Științe ale Educatiei, Universitatea ,,Babeș-Bolyai” Cluj, lector dr. Dana Opre și lector dr, Sebastian Pintea de la aceeași facultate.

Din totalul de peste 130 de proiecte înscrise în competiţie, 56 dintre cele mai importante proiecte derulate în acest an de instituțiile de învățământ românești au fost premiate miercuri, 22 noiembrie 2017, în cadrul Galei EduManager.ro.

Proiectele propuse pot fi vizualizate aici, iar proiectele câștigătoare aici. 


Publicitate

Postaţi un comentariu