TIFF pune la bătaie 1000 de euro pentru realizarea afișului festivalului

Foto: Dan Bodea

Brandul TIFF pune la bătaie un premiu de 1000 de euro pentur realizarea conceptului graphic al afișului festivalului, care în 2014 ajunge la cea de-a 13-a ediție. Dacă până anul trecut, identitatea vizuală a avut la bază parodierea clișeelor din filmele americane, începând cu 2013 acestă tendință s-a sschimbat, accentul căzând și în acest an pe o unicitate și creativitate.

a avut, pentru o perioadă de 10 ani, o identitate vizuală unitară și foarte puternică. Lansarea spotului video de promovare a festivalului din fiecare an a devenit un eveniment în sine, aproape o vânătoare pentru reprezentanții media în a difuza primii imaginile video și imaginea afișului.

Anul trecut, TIFF l-a invitat pe regizorul Cristi Puiu să-și expună propriul concept, pe care acesta l-a construit in jurul actriței Luminița Gheorghiu.

Anul acesta, organizatorii doresc o identitate vizuală a cărui principal calitate să fie un impact puternic asupra publicului. Strădania concurenților, care se pot înscrie începând cu data de 13 februarie 2014 până la data de 10 martie, va fi premiată cu 1000 de euro.

„Ne dorim păstrarea unei identități vizuale puternice, la fel ca anii trecuți, fără să continuăm neapărat direcția de parodie a clișeelor hollywoodiene. Conceptul poate păstra, într-o formă mai evidentă sau mai subtilă (rămâne la opțiunea creativului), legătura cu „Transilvania” și toate mărcile culturale ale acestui spațiu. Evident, este doar o posibilă direcție și nu o condiție impusă. Dimpotrivă, vom aprecia propuneri curajoase și originale, ale căror concepte diferă față de cele folosite în anii precedenți. Recomandăm evitarea unor direcții mult prea bucolice, care să dea imaginea unui festival de film antropologic. Sau a relaționării TIFF cu clișeul „Transilvania – horror films”, TIFF nefiind un festival de filme horror. E de la sine înțeles că unicitatea brandului TIFF nu merge mână in mână cu șabloane vizuale gen peliculă de film, aparat de filmat etc., de aceea vă recomandăm să le evitați, cu excepția situațiilor în care sunteți ferm convinși că aveți o abordare absolut originală”, se arată în anunțul publicat pe site-ul festivalului.

În ceea ce privește detalii tehnice, afișul trecuie să conțină logo-ul TIFF, date, oraș, website, să fie dezvoltat în format portret și să fie adaptat pe diverse dimensiuni și formate. Afișul castigator va fi premiat cu 1000 de euro.


Publicitate

Postaţi un comentariu