Programul Cluj 2015-Capitala Europeană a Tineretului prinde greu contur. Anunțarea invitaților „de forță” se lasă așteptată

Foto: Dan Bodea

Primul moment important dedicat celor implicați în Cluj-Napoca 2015-Capitala Europeană a Tineretului a avut loc joi seară sub forma unei Întâlniri a tinerilor-Youth Meeting la Cinema Florin Piersic. Echipa Cluj 2015 a lansat și prima variantă a programului pentru anul viitor și a anunțat lansarea oficială a site-ului www.cluj2015.eu unde începând de luni va fi disponibil și calendarul parțial al evenimentelor.

Astfel, unul dintre primele evenimente ale programului Capitalei de Tineret va fi prezența la Cluj a trupei daneze The Asteroids Galaxy Tour, care va cânta de Revelion în Piața Unirii.

Primarul Emil Boc a anunțat că municipalitatea va fi factorul din spate care va sprijini proiectul Capitalei de Tineret. „Până acum, anul acesta, am sprijinit Federația Share cu 2, 3 milioane de lei pentru derularea unor activități pregătitoare anului 2015 și evident vom continua susținerea financiară. Capitala Europeană a Tineretului înseamnă și partea de evenimente și festival, dar și investiții și locuri de muncă și ne referim la ce vom da anul viitor în folosință: Centrul de Industrii Creative și IT și Centrul de Dezvoltarea a Afacerilor în Dealul Lombului și pregătirea proiectului Cluj Innovation City. Sunteți primii din România care puneți în aplicare proiectul bugetării participative pentru tineret. Și aici Primăria alocă o sumă de 500.000 de lei pentru a susține această inițiativă.

Anul viitor vor fi aduse la Cluj o multitudine de conferințe și vom avea un important festival între 30 iulie și 2 august pe parcursul a patru zile. Cu ocazia Revelionului vă așteptăm în piața centrală a orașului să aflați invitații de forță ai acelui festival și care va fi cel mai important din România.”, a declarat Emil Boc.

Cu ocazia prezenței pe scenă, primarul Emil Boc a adunat, la propriu, mai mulți lei pentru bugetul local, după ce farsorul Mircea Bravo a urcat alături de el aruncând pe scenă o mână de bancnote de un leu, strigând „Cluj-Napoca, european!”. La rândul lui, primarul a replicat: „Let’s share the money here. Orice bani la bugetul local sunt bineveniți”.

Foto: Dan Bodea

Foto: Dan Bodea

Foto: Dan Bodea

Foto: Dan Bodea

Seara a continuat cu prezentarea unor evenimente care vor avea loc anul viitor și care vor face parte din calendarul Capitalei de Tineret: Festivalul Basarabia, Infotech, Festivalul Universității Babeș-Bolyai, Congresul Medicalis, Rebranders, Festivalul Luminii, Simulare Parlament European, Luna Studentului Clujean, Clean Cluj, Gala UAD, TIFF, TiMAF, Jazz in the Park, Zilele Clujului, Zilele Culturale Maghiare. Alături de acestea și de multe altele sunt programate opt proiecte noi din care amintim: DreamHack-cea mai mare competiție de sporturi electronice care există la nivel mondial, Întâlnirea Boardului Uniunii Europene a Studenților, Campionatul European de Orientare pentru Tineri, Întâlnirea Tinerilor Ortodocși din România, Forumul tinerilor delegați la ONU. Cel care a prezentat dimensiunile care au stat la baza stabilirii calendarului evenimentelor a fost coordonatorul proiectelor de voluntariat ale Capitalei de Tineret, Adrian Rusu. Acesta a prezentat și proiectele strategice ale Capitalei de Tineret care fac ca Federația Share și proiectul Capitalei să funcționeze: Revelion 2014, Com’on Cluj, Share European, Share Responsibily, Day 15-punctul de întâlnire în fiecare lună din 2015, Volunteers Academy, Cluj Never Sleeps, All City Festival, Conferință-7000 participanți etc.

În cadrul evenimentului au mai fost prezenți pe scenă, pentru a transmite mesaje, liderii de tineret din România, respectiv ai organizațiilor și forumurilor care se adresează tinerilor. De asemenea, directorul executiv al Asociației Cluj Capitală Culturală Europeană 2021, Florin Moroșanu a transmis și el un mesaj tinerilor prezenți în sală: „Din punctul meu de vedere, proiectul 2015 Cluj Capitala Europeană a Tineretului este o mare provocare. Acest proiect are un impact pe termen lung și este singura competiție internațională câștigată de oraș într-o luptă de la egal la egal cu alte orașe poate cu mai mare notorietate. Este o provocare deoarece implică o mobilizare masivă și din partea altor instituții, ceea ce presupune o coordonare foarte bună. Vă felicit și să nu vă fie frică de greșeală. Este important să vă asumați greșeala ca parte din joc”, a precizat Florin Moroșanu.

Seara s-a încheiat cu o poză de grup pe scena sălii Cinematografului Florin Piersic la care au luat parte reprezentanții, respectiv ambasadorii și președinții organizațiilor de tineret din Federația Share.

Foto: Dan Bodea

Foto: Dan Bodea

Distribuie:

Postaţi un comentariu