Innovation Labs 2017. Opt idei câştigătoare

Innovation Labs 2017, programul de preaccelerare din România destinat tinerilor dornici să treacă de la vorbe la fapte și de la idei tech creative la produse de succes, anunță cele opt echipe câștigătoare ale Hackathonului din Cluj-Napoca, ce a avut loc în acest weekend la Impact Hub Cluj-Napoca.

După 24 de ore de concentrare, imaginație, muncă și mentorat, cele mai bune echipe au fost selectate pentru a intra în etapa de pre-accelerare organizată în Cluj în următoarele  trei luni de Tech Lounge și Simplon România.

Citiţi şi: Tinerii Clujului. Roxana Rugină: „Clujul ar avea foarte mult de câștigat dacă ar lăsa artiștii să se exprime mai mult în spațiul public”

26 de echipe înscrise

Hackathon-ul din Cluj-Napoca este prima etapă a programului Innovation Labs, ajuns la cea de-a patra ediție în oraș. La eveniment au participat 26 de echipe incluzând peste 90 de tineri creativi și ambițioși, care au prezentat în prima zi de eveniment idei pentru produse inovatoare încadrate în cele şase direcții de dezvoltare pentru Smart Territories: Agriculture, Cyber-Security, Energy, Health & Lifestyle, Retail și Smart Cities. După o etapă de votare din partea publicului și a juriului, în Hackathon au rămas să-și ducă mai departe viziunea 20 de echipe. În următoarele 24 ore, participanții au lucrat la dezvoltarea ideilor și realizarea unui prototip viabil și persuasiv sub îndrumarea mentorilor – antreprenori și profesioniști de top din industria IT&C.

Pe 12 martie, în cea de-a doua zi a Hackathon-ului, echipele au prezentat versiunea rafinată a produsului și a strategiei de business, dezvoltate pe parcursul a 24h alături de mentori. Fiecare echipă și-a demonstrat evoluția de la o simplă idee la un concept viabil al unui produs atractiv pentru utilizatori, atât prin demonstrații tehnice, cât și printr-o prezentare publică.

Juriul a avut misiunea de a selecta cele mai credibile opt idei de produs cu potențial disruptiv, alegând astfel echipele care vor continua dezvoltarea prototipurilor în etapa de mentorat a Innovation Labs din Cluj-Napoca.

Smart City

Echipa Softschool oferă o soluție completă de management educațional care conectează elevii, autoritățile, părinții și angajatorii și răspunde nevoilor lor specifice de informare și comunicare. Platforma Softschool este structurată în patru module principale destinate activităților specifice instituțiilor de învățământ. Principalele servicii oferite prin modulele softschool.ro pentru părinți sunt următoarele: orarul elevilor, posibilitatea vizualizării online a notelor și a absențelor, notificări prin e-mail, cât și prin SMS cu situația școlară, grafice cu evoluția elevului, notificări în timp real către părinți prin mail și SMS. Pentru cadre didactice, serviciile oferite includ un generator de orar școlar, rapoarte școlare de orice tip, pentru uz intern sau pentru inspectorat, situatii școlare în timp real.

 Agriculture

Echipa BeeByte aduce tehnologia în apicultură oferind soluții hardware și software pentru monitorizarea stupilor și a condițiilor de mediu. Aplicația ajută apicultorii să colecteze date, să le analizeze și să comunice între ei pentru a-și optimiza activitatea și a preveni problemele. BeeByte se adresează mai ales fermelor apicole foarte mari și dă posibilitatea managerilor de stupină să acționeze pro-activ. Nu există pe piață o altă soluție care să integreze toate funcționalitățile pe care le oferă aplicația, iar un alt avantaj competitiv al produsului îl reprezintă gradul foarte ridicat de accesibilitate al interfeței cu utilizatorul. Produsul pentru stupine medii și mijlocii este în stadiu finalizat, iar cel pentru stupine mari este în curs de dezvoltare.

Health&Lifestyle

EyeSight aduce o soluție inovatoare pentru tratamentul ambliopiei și al strabismului prin intermediul realității virtuale. În prezent, tratamentul acestei afecțiuni se face prin intermediul televizoarelor 3D și al unor sisteme de control a mișcării. Produsul EyeSight propune o soluție mai interactivă și mai stimulantă, similară unei experiențe de gaming. Față de alte soluții de pe piață, produsul este mai versatil – ocupă mai puțin spațiu, este prietenos cu copiii și scade numărul de efecte adverse ale tratamentelor actuale.

Innovationlanbs 2017 Cluj Hackathon

Training intens timp de trei luni 

Toate echipele câștigătoare din Hackathon intră acum într-o perioadă intensă de training de trei luni, timp în care se vor întâlni săptămânal cu mentorii lor. Tinerilor li se vor oferi tehnologii de ultimă generație pentru dezvoltarea produsului, prin intermediul partenerilor programului.

Pe 24 mai, în cadrul Demo Day, finaliștii programului își vor prezenta prototipurile în fața partenerilor, a reprezentanților media și a potențialilor investitori, urmând ca echipele cele mai convingătoare să fie premiate și să beneficieze de sprijinul Innovation Labs și a susținătorilor programului și după încheierea acestuia.

 [stextbox id=”custom”]

Echipe câștigătoare ale Hackathonului din Cluj-Napoca şi ideile lor inovative

  1. DeliverMe este o aplicație care permite utilizatorilor să cumpere online de la orice supermarket local și asigură în același timp livrarea rapidă a produselor. Pentru clienți beneficiul este economia de timp iar pentru șoferii parteneri – cei care vor colecta și livra produsele – aplicația oferă acces la o sursă de venit. Având în vedere că aplicațiile similare care există în prezent nu permit livrarea în aceeași zi, unul dintre avantajele competitive ale aplicației este rapiditatea livrării produselor. În același timp, platforma este inovativă datorită funcționalității integrate pe care o oferă, dând posibilitatea utilizatorilor de a crea liste de produse și de a partaja coșul de cumpărături cu altcineva (opțiunea share cart). Aplicația se află în faza de prototip, iar într-o lună se preconizează lansarea pe piață a unei versiuni funcționale.
  1. TTBK este un instrument care vine în ajutorul copiilor nevăzători, care au acces limitat la instrumentele de învățare moderne. Aplicația utilizează principiile inteligenței artificiale și permite creșterea graduală a dificultății sarcinilor de învățare. Produsul se diferențiază de alte soluții de învățare existente pe piață prin faptul că permite învățarea prin joc adaptat copiilor nevăzători și se bazează pe studii de psihologie și psihopedagogie. Utilizatorii cărora li se adresează sunt copiii, părinții acestora și ONG-urile. În acest moment, aplicația este la stadiul de demo.
  1. D-lighting este un sistem inteligent care controlează sistemul de ilumiare stradală. Sistemul este complet automatizat și nu este nevoie de o persoană pentru a controla luminozitatea dată de stâlpii de iluminat – aceștia se adaptează la condițiile de afară pe baza unor senzori. Avantajele pe care le oferă sunt economia de energie și posibilitatea de a detecta și repara rapid orice defecțiune. Principalii utilizatori cărora cărora li se adresează sunt administrațiile unor orașe mai mici sau comune.
  1. AgroSer este un sistem inteligent pentru monitorizarea și controlul serelor. Sistemul oferă live streaming către aplicații mobile sau de desktop și transmite informații privind umiditatea solului, temperatura, umiditatea ambientală, și lumina. Datele sunt culese cu ajuotrul senzorilor. Senzori controlează și sistemele de irigație și ventilație. Avantajul pe care îl oferă este economia de timp, modularitatea și posibilitatea de a coontrola sistemul de la distanță.
  1. BeeByte aduce tehnologia în apicultură oferind soluții hardware și software pentru monitorizarea stupilor și a condițiilor de mediu. Aplicația ajută apicultorii să colecteze date, să le analizeze și să comunice între ei pentru a-și optimiza activitatea și a preveni problemele. BeeByte se adresează mai ales fermelor apicole foarte mari și dă posibilitatea managerilor de stupină să acționeze pro-activ. Nu există pe piață o altă soluție care să integreze toate funcționalitățile pe care le oferă aplicația iar un alt avantaj competitiv al produsului îl reprezintă gradul foarte ridicat de accesibilitate al interfeței cu utilizatorul. Produsul pentru stupine medii și mijlocii este în stadiu finalizat iar cel pentru stupine mari este în curs de dezvoltare.
  1. Softschool este o soluție completă de management educațional care conectează elevii, autoritățile, părinții și angajatorii și răspunde nevoilor lor specifice de informare și comunicare. Platforma Softschool este structurata in 4 module principale destinate activitatilor specifice institutiilor de invatamant. Principalele servicii oferite prin modulele softschool.ro pentru părinți sunt urmatoarele: orarul elevilor, posibilitatea vizualizării online a notelor și a absențelor, notificări prin e-mail cât și prin SMS cu situatia școlară, grafice cu evoluția elevului, notificari în timp real către părinți prin mail și SMS. Pentru cadre didactice serviciile oferite includ un generator de orar școlar, rapoarte școlare de orice tip, pentru uz intern sau pentru inspectorat, situatii școlare în timp real.
  2. EyeSight aduce o soluție inovativă pentru tratamentul ambliopiei și al strabismului prin intermediul realității virtuale. În prezent, tratamentul acestei afecțiuni se face prin intermediul televizoarelor 3D și al unor sisteme de control a mișcării. Produsul EyeSight propune o soluție mai interactivă și mai stimulantă, similară unei experiențe de gaming. Față de alte soluții de pe piață, produsul este mai versatil – ocupă mai puțin spațiu, este prietenos cu copiii și scade numărul de efecte adverse ale tratamentelor actuale.
  1. Natura Virtuală este un instrument de realitate virtuală care permite vizionarea apartamentelor de închiriat. Produsul vine în întâmpinarea nevoii utilizatorilor de a eficientiza gestionarea timpului. Instrumentul este dedicat și agențiilor imobiliare care își pot reduce costurile prin scăderea numărului de deplasări pe teren și în acelați timp pot oferi o experiență inovativă clienților. Produsul se află în stadiu incipient de dezoltare a funcționalităților de bază.

[/stextbox]

Citiţi şi: Digital Kids. Programator la șapte ani

Distribuie:

Postaţi un comentariu