Ghidul Gault&Millau: Clujul, al doilea oraș gastronomic al țării

Andrei Chelaru, unul dintre chefii clujeni premiați de Gault&Millau
  • 22 restaurante din Cluj au fost selectate în ediția 2019 a ghidului Gault&Millau România
  • 2 restaurante din Cluj au obținut fiecare 15 puncte și 3 bonete : Baracca și Fragment
  • 4 premii Gault&Millau România 2019 au fost acordate bucătarilor și restaurantelor din Cluj

Gault&Millau a lansat ediția 2019 a ghidului de restaurante pentru România, în care 22 de restaurante din Cluj au fost selectate. „Astfel Clujul devine al doilea oraș gastronomic al țării”, după București, precizează un comunicat de presă din partea Gault&Millau.

 

Două restaurante din Cluj, Baracca și Fragment, au obținut 15 puncte și trei bonete fiecare. De asemenea patru premii Gault&Millau România au fost acordate în 2019 bucătarilor și restaurantelor din Cluj: Andrei Chelaru, Fragment (15 puncte, 3 bonete) – Marii Bucătari de Mâine, Roland Suciu, Baracca (15 puncte, 3 bonete) – Marii Bucătari de Mâine, Baracca – Echipa de servicii a anului, Roland Szegedi, Cabinet de Vin & Cocotte (13 puncte, 2 bonete) – Bucătarul regional al anului | Transilvania.

În total, 183 restaurante și 92 localuri POP au fost selectate în ediția 2019 a ghidului, din cele mai importante 15 orașe – 154 de localuri fiind noutăți față de ediția din 2018.

Cel mai prestigios premiu din 2019 a fost acordat lui Alexandru Dumitru (restaurantul Bistro Ateneu, București), care obține scorul maxim din ghidul de restaurante Gault&Millau Romania 2019 – 15,5 puncte și 3 bonete.

Alte patru restaurante din România au primit un scor de 15 puncte și trei bonete: Baracca (Cluj-Napoca), Fragment (Cluj-Napoca), KAIAMO (București) și the ARTIST (București).

Evaluările restaurantelor din ghidul de restaurante Gault&Millau România ediția 2019 au fost realizate de o echipă de 17 evaluatori dintre care 15 locali (cetățeni români și expați) și doi internaționali.

 

Despre Gault&Millau – Ghidul Galben

Gault&Millau este primul ghid internațional gastronomic care intră pe piața românească.

Ghidul a fost publicat mai întâi în Franța acum 50 de ani de doi jurnaliști pasionați – Henri Gault și Christian Millau – și s-a făcut cunoscut prin susținerea reprezentanților noii bucătării franceze precum Paul Bocuse sau frații Troisgros. În timp, ghidul a cunoscut un success internațional, Gault&Millau fiind acum prezent în peste 20 de țări și 5 continente.

În România, Gault&Millau își propune explorarea bucatariei locale prin evaluarea calității, creativității și autenticității descoperite în restaurantele locale.

Postaţi un comentariu