A fost bătut în cuie traseul pentru centura metropolitană de 38 de km a Clujului

Primăria Cluj-Napoca a făcut publică, miercuri, varianta finală de traseu pentru viitoarea centură metropolitană a Clujului, denumită în Master Planul General de Transport al României „Drumul Transregio Feleac TR35”, după obținerea avizului din partea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Obiectivul general al proiectului îl reprezintă creșterea gradului de accesibilitate a zonelor urbane situate în Zona Metropolitană Cluj prin dezvoltarea unui drum nou de mare capacitate – centura metropolitană – și modernizarea drumurilor de legătură, iar scopul proiectului este îmbunătățirea infrastructurii rutiere de importanță regională, respectiv a mobilității populației, bunurilor și serviciilor din județul Cluj.”, arată reprezentanții Primăriei.

Ordinul de începere pentru întocmire SF, PUZ și DTAC pentru proiectul ”Drum Transregio Feleac TR35” a fost dat în luna octombrie a anului trecut, iar anul acesta, în luna martie, s-a predat documentația ”Studiul alternativ de traseu”, care a cuprins un număr de 8 variante de traseu studiate. La recomandarea specialiștilor, municipiul Cluj-Napoca a optat pentru varianta 8- V8.

”În perioada următoare vor fi definitivate studiul de fezabilitate, Planul Urbanistic Zonal și DTAC, urmând ca întreaga documentație să fie predată CNAIR în vederea organizării achiziției publice pentru lucrările de proiectare și execuție.”, anunță municipalitateaclujeană.

Este un pas mic, dar important, în realizarea acestui obiectiv de mare interes pentru clujeni, iar pentru a circula pe traseul viitoarei centuri vom mai avea de așteptat încă cîțiva ani buni. Potrivit celui mai optimist scenariu, licitatia pentru execuția centurii se va încheia undeva în a doua jumătate a anului 2020, iar lucrările vor începe cel mai devreme în prima jumătate a anului 2021. Dacă lucrurile vor merge bine, centura metropolitană ar putea fi inaugurată undeva în 2023-2024. Costurile totale ale investiției se cifrează în prezent la circa 150 de milioane de euro.

În Master Planul General de Transport al României, Centura Metropolitană (Etapa I) este prevăzută cu 4 benzi de circulație cu o lungime totală aproximativă de 38,8 km, din care aproximativ 31,3 km reprezintă drum nou, iar 7,5 km modernizare drum existent sau drum nou. Drumurile de legătură (Etapa II) propuse conform PUG sunt în lungime totală aproximativă de 33,6 km drumuri noi sau modernizare de drumuri existente.

Traseul centurii metropolitane Gilău – Centura Vâlcele Apahida

Centura Gilău Vest

Traficul care trece prin satul Gilau va fi deviat printr-o conexiune a centurii cu E60 în partea de vest a localității, iar drumul ar urma sa ocolească pe la nord-vest satul Gilau și să se conecteze cu Autostrasda A3 în zona cimitirului, unde există deja două pasaje. Practic, după realizarea conexiunii, în zonă vor exista nu mai puțin de 3 noduri de circulație pe o distanță de circa 3kilometri.

Conexiune A3 – Cluj Napoca, zona Cora

Al doilea segment al centurii metropolitane este cuprins între zona podului peste Someș, în construcție în prezent, și Cluj Napoca în zona sensului giratoriu de langa magazinul Cora. Traseul prevede o cale de rulare paralelă cu Somesul, pe malul stâng între râu și dealul dinspre Suceagu-Baciu

Drum conector Cora – Bucium

Porțiunea Cora – str.Bucium ar urma să vină paralel cu drumul existent: Strada Bucium + Bulevardul 1 Decembrie 1918. Segmentul va lega porțiunea dispre autostradă și ccentura sud Cluj Napoca.

Centura Cluj Napoca Sud

Segmentul,cel mai important pentru oraș, urmărește traseul: str.Bucium – str. Cernăutistr.Câmpului/FrunzișuluiFăget – Feleac – Bună Ziua Sud – Borhanci Nord – Sopor Nord – magazin Selgros,și este extrem de important pentru eliminarea traficului de tranzit din zona Polus/Vivo până în zona Someșeni/Selgros.

Centura Cluj Napoca Est

Sectorul cuprins intre zona Selgros și B-dul Muncii va beneficia de o intersecție majoră cu str.Traian Vuia, principalul acces spre Aeroportul Cluj-Napoca și va conecta centura de sud a Clujului cu Varianta Cluj Nord Est (Bdul Muncii + Centura Vâlcele-Apahida. Potrivit proiectului, se va face și lărgirea la patru benzi de circulație a unei părți din Bdul Muncii și a Centurii Vâlcele-Apahida pentru a face posibilă preluarea traficului rutier de pe noua centură, pe lângă cel existent în acest moment în zonă.

Traseul final al Centurii metropolitane poate fi consultat aici.

 

 

Postaţi un comentariu