Untold Festival are concept creativ: Un balaur cu trei capete și alte personaje de basm

Organizatorii Untold Festival au organizat joi prima conferință de presă în care au comunicat oficial contextul general al festivalului, ultimele noutăți și conceptul creativ care stă la baza proiectului.

La conferința de presă au participat: Vlad Pop, președintele Federației Share, Bogdan Buta, director general al Festivalului Untold, Constantin Covaliu, project manager și Adrian Chereji, marketing&communication manager în cadrul aceluiași festival.

Foto: Dan Bodea

Foto: Dan Bodea

Bogdan Buta a prezentat câteva informații despre punctul de pornire al evenimentului, despre entuziasmul care a cuprins zeci de mii de tineri și despre avantajele pe care le poate aduce un asemenea festival la nivel de comunitate.„De câțiva ani ne-am propus să organizăm un festival major în România și Capitala Tineretului ne-a oferit această șansă. Noi ne-am propus să avem la acest festival între 60.000 și 100.000 de participanți pe zi și ca să dovedim că acest număr este realizabil, până la sfârșitul acestei săptămâni vom avea peste 25.000 de abonamente vândute. Asta ne va plasa printre cele mai importante festival din Europa”, a spus Bogdan Buta. Directorul general al festivalului a precizat că în perioada pre și post-festival va fi realizat un studiu de impact pentru a arăta efectul pe care îl va avea evenimentul în Cluj și în afara lui. Bogdan Buta a dat exemplul Festivalului EXIT care primește o finanțare publică de aproximativ un milion de euro, acești bani întorcându-se în comunitate în sumă de 20 de milioane de euro.

Bogdan Buta/Foto: Dan Bodea

Bogdan Buta/Foto: Dan Bodea

Bogdan Buta a mai făcut unele clarificări și cu privire la bugetul Festivalului Untold. „Festivalul s-a bucurat de o finanțare de aproximativ 400.000 de euro de la bugetul local, ceea ce reprezintă mai puțin de 10% din bugetul total al festivalului. Cea mai mare parte, peste două treimi, va veni din vânzarea de bilete, iar restul de la parteneri și din alte activități comerciale, conexe, ale festivalului”, a declarat Bogdan Buta.

În privința programului festivalului, directorul general a precizat că show-urilor artiștilor principali ai Untold Festival nu se vor suprapune, chiar dacă vor exista mai multe scene, astfel încât toți participanții să aibă posibilitatea să îi vadă.

Foto: Dan Bodea

Foto: Dan Bodea

Adrian Chereji, Marketing&Communication manager al Untold Festival a făcut o scurtă prezentare a poveștii nespuse care stă la baza conceptului creativ al întregului eveniment. „Am folosit bagajul nostru cultural, al basmelor și al legendelor urbane pentru a aduce în prim plan mai multe personaje din lumea fantastică: Harap-Alb, Greuceanu, Prâslea cel Voinic, Balaurul, Ileana Cosânzeana. Ele vor fi prezente în festival sub diferite forme, într-o manieră care să îmbine elemente clasice, din povești, cu elemente ale timpurilor noastre. Am căutat tipologii de personaje ușor de înțeles și pentru persoanele care nu sunt din România”, a spus Adrian Chereji.

Primul capitol al poveștii Untold Festival Romania, intitulat „Fairy Tales take over Cluj-Napoca”, îl aduce în prim-plan pe balaurul cu trei capete, în variantă prietenoasă. Pe parcursul celor patru zile de festival, atât balaurul cât și alte personaje vor pune „stăpânire” pe oraș prin elemente de butaforie, prin decorațiuni și prin producția scenografică a show-urilor. „Există o echipă de creație cu care lucrăm, o agenție din București care se numește McCANN. Sunt desenatori foarte cunoscuți pe care urmează să îi prezentăm, pe măsură ce dezvăluim și noile personaje ale poveștii. Noi am prezentat ideile noastre mai multor agenții și am ales agenția care se potrivește cel mai mult ideii noastre. Vor apărea în oraș și alte personaje, poate chiar 20-30. Când spunem personaj nu ne referim doar la persoane, ci ar putea la fel de bine să vedem și elemente din basme cum ar fi oglinda fermecată, să zicem”, a declarat Adrian Chereji pentru Transilvania Reporter.

1IMG_0949 Panorama3

Lui Constantin Covaliu i-a revenit rolul de a prezenta mai multe detalii tehnice ale festivalului. Astfel, potrivit managerului de proiect al Untold Festival, 25% din totalul abonamentelor vândute până acum au fost achiziționate de persoane din Cluj-Napoca, 3% de persoane din străinătate, iar restul au fost solicitate de participanți din toată țara. Constantin Covaliu a mai prezentat și harta cu amplasamentele festivalului. Spațiul „de poveste” va fi amenajat în cinci zone tematice: Hoia Baciu devine The Mountain, Malul Someșului devine The River, Parcul Central devine The Forest, Piața Unirii se schimbă în The Citadel, iar Cluj Arena devine The Arena.

Zona River va avea trei scene – cea principală, la Cluj Arena, și două scene secundare, în interiorul și exteriorul Sălii Polivalente. Aici, participanții vor avea posibilitatea să savureze preparate din bucătăriile internaționale, pe toată perioada festivalului.

Zona The Forrest va fi situată în Parcul Central și va fi alcătuită din două scene, un târg de produse urbane și o zonă specială de chill out, pregătită pentru vizitatori.

Zona The Citadel va avea o scenă situată în Piața Unirii, special creată pentru a da impresia unui castel.

Zona The Pool va fi amenajată într-un ştrand din Cluj Napoca, în incinta căruia se va amenaja o scenă.

Foto: Dan Bodea

Foto: Dan Bodea

„Suntem în discuții cu autoritățile locale pentru amplasarea camping-ului și avem în vedere Pădurea Hoia, Valea Gârbăului și alte spații de lângă Cluj. Oriunde vom amplasa acest camping, vom asigura transportul cu autobuze și vom amenaja parcări pentru a nu aglomera orașul cu mașini. Vom avea posibilități de cazare și în hoteluri și în curând vom lansa o platformă pe care oamenii își vor putea alege cazări la hoteluri de două, până la cinci stele”, a explicat Constantin Covaliu. Costurile pentru accesul cu cortul sau cu rulota în zona camping-ului vor fi de 49 lei de persoană, iar costul pentru parcare va fi de 39 lei de mașină. Costurile includ cele patru zile de festival.

Tot în cadrul conferinței de presă a fost anunțat și preţul noului abonament Pre-Sale, pentru toate cele patru zile de desfășurare ale evenimentului, care este de 259 lei. Acest preț va fi valabil până la data de 8 aprilie, în limita a 10.000 abonamente.

Fedde  le Grand, Andy C, Tujamo, Pendulum Dj Set, DJ Premier, Wilkinson, Bondax, Foreign Beggars, P Money, Akua Naru, Crazy P, Jeru the Damaja, Onra (live), Mr Woodnote & Eva Lazarus, Nightmares on Wax (dj set), Subcarpați, Suie Paparude sunt noii artişti anunţaţi de către organizatori pentru festival, care se alătură lui Avicii, David Guetta, ATB, John Newman, Tinie Tempah, Patrice, Cazzete, Fatman Scoop, artişti deja confirmaţi. Până în prezent, doar 20% din line-up a fost anunțat, spun organizatorii.

Untold Festival va avea loc între 30 iulie-02 august.

Distribuie:

Postaţi un comentariu