Mihai Mărgineanu: „Trebuie să îi pregătim pe elevi pentru viață”

Mihai Mărgineanu, profesor de fizică în cadrul Liceului Teoretic „Avram Iancu” este de părere că teatrul interactiv este o modalitate inedită, dar totodată extrem de eficientă de rezolvarea a unor conflicte sau de demontare a unor prejudecăți în rândul elevilor.

Ce are special teatrul interactiv? „ Elevii sunt cei care vin cu idei, cu sugestii, ei propun subiectul scenetei ce urmează să fie jucată chiar de ei. De multe ori diferențele dintre generații ne fac pe noi, adulții, să vedem anumite aspecte diferit. În urma atacului de la Paris, subiectul s-a mediatizat foarte mult, așa că elevii și-au dorit să avem o scenetă în care să discutăm despre musulmani și despre acceptarea acestora. Ne-am gândit cum putem să adaptăm subiectul țării noastre. Adevărul este că în urma mediatizării excesive, am ajuns involuntar să avem anumite rezerve când vine vorba de un om care are o altă religie. Le-am spus elevilor să aibă grijă, întrucât este unul delicat. Elevii au scris sceneta, iar împreună am cizelat textul. Au avut libertate totală”, explică profesorul.

Citiți și: Școala cu adevărat altfel

În cadrul teatrului interactiv, înainte ca sceneta să înceapă, „happy-hipo-ul”, cum este numit moderatorul, pune anumite întrebări publicului. Răspunsurile din sală sunt notate pe „tabla înțelepciunii”. „După ce publicul și-a exprimat părerea vizavi de tema tratată în cadrul scenetei, sunt invitați să vadă ce au pregătit tinerii actori. De multe ori, soluțiile de pe tablă sunt cele propuse de elevi, acestea fiind pozitive și nu în ultimul rând corecte, chiar dacă soluțiile pozitive par mult mai greu de pus în practică. Personajul happy-hipo îi răsplătește pe cei care au răspuns corect cu bomboane, portocale”, povestește profesorul.

Mihai Mărgineanu consideră că activitățile „altfel” îi pregătesc pe copii pentru viață. Cum a ajuns un profesor de fizică să facă teatru interactiv cu copiii? „Mie îmi place să spun că sunt dascăl, un dascăl care îi învață pe elevi. Da, particularitatea mea e fizica, dar îmi place ca elevii să învețe, în afară de formule, care da, într-adevăr sunt foarte importante și lucruri care să le folosească în viață, mai ales în societatea în care trăim. Îi văd pe copiii mei când vin de la școală. Le lipsesc și lor aceste lecții de viață. Elevii au nevoie de acestea lucruri pentru că vor trăi în societate. Nu mai avem răbdare, nu mai comunicăm, nu știm să lucrăm în echipă. De ce? Pentru că nu suntem învățați să facem acest lucru. Mulți consideră că aceste activități sunt o pierdere de vreme, dar eu cred că cel mai important lucru e să îi formăm pe elevi pentru viață. Aceste activități fac acest lucru în mod indirect”, spune acesta.

Citiți și: Locul în care visele se împlinesc: „În această școală poți să te gândești că mâine vei fi astronaut și apoi să realizezi acest lucru”

BNR și-a deschis porțile pentru elevii clujeni

Vlădeasa X-Trail s-a încheiat cu o excursie „altfel” pentru copiii din satul Rogojel

„Școala Altfel”, prilej pentru elevi din toată țara să viziteze Grădina Botanică

Petiție pentru îmbunătățirea programului Școala Altfel

O altfel de Școală Altfel: mai puțină pierdere de vreme și mai multe activități concrete

Festivalul Altfel a luat startul la Cluj

Valentin Cuibus: Şcoala Altfel deschide orizontul elevilor şi le îmbogăţeşte cultura generală

Distribuie:

Postaţi un comentariu