Valentin Cuibus: Şcoala Altfel deschide orizontul elevilor şi le îmbogăţeşte cultura generală

Foto: Dan Bodea

Proiectul „Şcoala Altfel”, derulat de câţiva ani în unităţile de învăţământ din România, a reuşit, în timp, să fie tot mai atractiv, în special pentru elevi. „Beneficiarii” unei curricule şcolare greoaie şi axată prea mult pe teorie, elevii au ocazia, în cadrul „Şcolii Altfel”, să-şi lărgească orizontul, să-şi îmbogăţească cultura generală şi să intre în contact cu lucruri de care n-au parte la orele de curs.

Şeful Inspectoratului Şcolar Judeţean Cluj, Valentin Cuibus, ne-a declarat că proiectul n-a avut de la început succesul scontat.

„Şcoala Altfel s-a validat odată cu trecerea timpului. Lumea a înţeles despre ce e vorba, a înţeles că este o săptămână care completează educaţia copilului, în care se face cu totul altceva decât se face la orele de curs. Noi am avut în acest an peste 1.000 de excursii care s-au făcut în judeţul Cluj, în Ardeal şi chiar în străinătate. Sunt foarte mulţi elevi care au plecat în excursii, sunt foarte multe vizite la muzee, la tot felul de obiective turistice. Se vizitează instituţii ale statului, se vizitează biserici etc. Practic, orice consideră ei la şcoală că este util. Sunt, de exemplu, întâlniri cu Banca Naţională, avem vizite la Sala Polivalentă şi la stadionul Cluj Arena, avem discuţii pe diferite teme de educaţie sanitară, educaţie financiară, cu reprezentanţi ai justiţiei, cu reprezentanţi de la anticorupţie, procuratură, cu cei de la DIICOT, acţiuni cu poliţia. Varietatea acţiunilor e foarte mare şi dacă la începutul anilor, imediat după lansare, erau nişte completări la ceea ce se întâmpla la şcoală, acum sunt alte acţiuni, total diferite, altcumva gândite”, spune Valentin Cuibus.

El spune că pe măsură ce anii de derulare a proiectului a trecut, feedback-ul profesorilor, al părinţilor, dar mai ales al elevilor este din ce în ce mai bun.

„La început aveau reţineri, nimeni nu ştia ce se vrea, s-au făcut nişte activităţi de completare a orei, ore suplimentare etc. S-a înţeles că nu asta se doreşte de la Şcoala Altfel şi acum lumea nu numai că o acceptă, dar o şi doreşte, pentru că e cumva o rupere de ritm şi o completare pe cultura generală. Faptul că elevii merg la spectacole, la muzee, faptul că vizitează Maramureşul, de exemplu, sau alte zone deosebite ale Ardealului, cred că e în regulă. Cred că e o acţiune utilă, benefică  pentru educaţia complementară a elevilor. Le deschide orizontul, le îmbogăţeşte cultura generală. Asta, pe de o parte. Pe de altă parte, sunt o serie întreagă de acţiuni, pentru că marea majoritate a competiţiilor naţionale şi internaţionale sunt în această perioadă. Clujul are, de exemplu, o conferinţă internaţională a tinerilor cercetători, cu 26 de ţări participante din patru continente, timp de o săptămână, pe matematică, fizică, informatică, biologie şi mediu, la care participă 250 de oameni. E cea mai mare acţiune din România”, a precizat Valentin Cuibus.

Pentru că judeţul Cluj se numără printre cele mai performante din ţară, atât pe partea de educaţe, cât şi pe cea de organizare, logistică, Valentin Cuibus a spus că ministrul educaţiei naţionale şi-a dat acordul ca Olimpiada Internaţională de Matematică din 2018 să fie transferată de la Bucureşti la Cluj, competiţie la care vor participa 127 de ţări.

Articole pe aceeași temă:

BNR și-a deschis porțile pentru elevii clujeni

Vlădeasa X-Trail s-a încheiat cu o excursie „altfel” pentru copiii din satul Rogojel

„Școala Altfel”, prilej pentru elevi din toată țara să viziteze Grădina Botanică

Petiție pentru îmbunătățirea programului Școala Altfel

O altfel de Școală Altfel: mai puțină pierdere de vreme și mai multe activități concrete

Festivalul Altfel a luat startul la Cluj

Distribuie:

Postaţi un comentariu