Vasile Dîncu, sociolog, despre provocarea lansată de Cîțu și campania de vaccinare: Trebuie mai puțină politică

Foto: Captură video

Guvernul a lansat, joi, mai multe spoturi de informare privind campania de vaccinare anti-Covid. Premierul Florin Cîțu a declarat că spoturile sunt făcute „pentru a ne regăsi fiecare dintre noi în ele” și pentru a răspunde la întrebarea „Ce conține vaccinul?”. „Nu este o întrebare directă despre ce elemente chimice conține, ci este mai mult despre ceea ce înseamnă pentru noi vaccinul”, a declarat premierul.

Astfel, în această campanie au fost lansate 11 spoturi care vor fi difuzate de mass-media, atât spoturi generale care ne arată de ce ne-a fost dor și altele care mizează pe public țintă: elev, bunică, mamă, turist, tânăr care merge la concerte.

„Astăzi am lansat o nouă campanie de comunicare pentru vaccinare. Bazată pe emoție, pe ce ne lipsește, de ce ne este dor. Am spus și eu ce conține vaccinul pentru mine. Provoc pe fiecare român să spună: Ce conține vaccinul? Împreună Învingem pandemia. Campania de vaccinare este a tuturor! Hai că se poate!”, a transmis premierul Florin Cîțu.

Sunt spoturi făcute pentru a ne regăsi fiecare dintre noi în ele. Românii trebuie să se gândească la ce le lipsește, care sunt lucrurile de ceea ce le este dor. Mie îmi este dor să merg la un concert. Să călătorim fără grija restricțiilor. Dacă doriți aceste lucruri, vaccinați-vă. (…) Și eu am intrat în această campanie. Am provocat colegii din Guvern, din Coaliție să ne spună ce conține vaccinul pentru ei. Fiecare ministru va posta un clip pe pagina de Facebook”, a mai spus Cîțu.

Campania de comunicare a fost realizată fără costuri din partea Guvernului, în colaborare cu UNICEF și Google.

Cu referire la această campanie, sociologul Vasile Dîncu a precizat la Digi24:

„Am făcut mai multe valuri de sondaje în ultima vreme și am observat că scăderea apetitului pentru vaccinare se datorează Guvernului pentru că în momentul în care au anunțat măsuri de relaxare, oamenii au considerat că virusul nu mai reprezintă un pericol și au început să fie validate celelalte teorii. Ca urmare, cred că cea mai mare greșeală de comunicare a făcut-o premierul în momentul în care a anunțat relaxarea. Ne-am relaxat prematur. Poate, dacă ajungeam la cinci milioane de persoane vaccinate, atunci am fi putut discuta despre relaxare.

Campania de acum cred că este gândită în beneficiul competiției din interiorul partidelor. Dar dacă vine premierul sau membrii coaliției și își fac campanie, ei vor îngusta plaja celor care pot fi convinși de Guvern. Intrăm astfel într-o zonă politizată. Ar fi trebuit să se încerce și alte campanii cu alte mecanisme. Ca profesor de comunicare vă pot spune că oamenii nu pot să facă o legătură atât de fină între ideea de vaccinare și normalitate. Guvernanții trebuie să gândească dincolo de beneficiile normalității. Să se gândească să meargă mai aproape de oamenii din zonele rurale, din zonele sărace. Să existe caravane ale vaccinării. Trebuie mai puțină politică, nu să îi vedem pe cei din coaliție cum se expun în clipuri infinite la televizor, nu face nimănui bine”, a spus Vasile Dîncu, sociolog și senator al PSD.

Distribuie:

Postaţi un comentariu