A fost inaugurat Centrul de Inginerie Bosch din Cluj. 500 de angajați așteaptă întoarcerea la birou

Centrul de Inginerie Bosch din Cluj

Centrul de Inginerie Bosch din Cluj a inaugurat joi noua clădire de birouri, construcție care a început în martie 2018 și a fost finalizată în luna februarie a anului 2020. Noua clădire completează birourile și laboratoarele Bosch din Jucu.

În timp, investiția totală în proiect a atins pragul de 30 de milioane de euro. Noua clădire acoperă o suprafață totală construită de 17.500 de metri pătrați, cu peste 10.000 de metri pătrați de spații de birouri moderne, personalizate, concentrate pe zone de lucru interconectate. Clădirea de birouri de ultimă generație este situată în incinta campusului de software DaVinci Plaza și găzduiește peste 500 din numărul total de aproximativ 800 de angajați ai Centrul de Inginerie din Cluj, mutați în noua locație, din alte clădiri locale.

Conducerea centrului a oferit joi reprezentanților presei un tur în spațiile de lucru inovatoare, cum sunt birourile comune și spațiile deschise, sălile de ședințe diversificate, cele de training sau zonele de relaxare concepute la comandă. Noua clădire oferă diferite facilități precum parcare subterană, rastel pentru biciclete, centru medical, zonă de gimnastică și spații personalizate, cum sunt zonele de tip Design Thinking sau Hub-ul de Inginerie. Acestea din urmă vor deservi atât dezvoltarea proiectelor interne Bosch, cât și ca loc de desfășurare pentru evenimente precum hackatoane, concursuri academice sau alte proiecte dedicate studenților. Până la 70 de procente din mobilierul existent în spațiile de birouri a fost conceput și personalizat de mici producători locali și afaceri de familie.

Pe tot parcursul întâlnirii, jurnaliștii au fost însoțiți de Dennis Raabe, fostul director al Centrului de Inginerie Bosch Cluj, de Mihai Boldijar, director general al Robert Bosch și reprezentantul Grupului Bosch în România și de Frank Wolf, noul director al Centrului de Inginerie Bosch din Cluj.

„Anul 2020 a început bine. Dar, evident, că și pentru noi din aprilie încoace a fost o perioadă foarte dificilă. Cel mai important este însă viitorul. Din păcate nu avem o predictibilitate și nimeni nu o are. Continuăm însă cu angajament și ce e important e faptul că tot ce investim în România arată că suntem dedicați proiectelor. România are o importanță majoră, în creștere. Ceea ce producem aici are recunoaștere internațională și avem feedback foarte bun de la clienții internaționali. Suntem în top zece cei mai doriți angajatori și în top 2 pe partea de automotive în România și în Cluj și în Transilvania pe primul loc în ceea ce îi privește pe cei care vor să își dezvolte o carieră în IT, respectiv în mecanică pe partea de dezvoltare de software. Bosch nu are o istorie foarte lungă în Cluj, am deschis fabrica abia în 2014, dar am ajuns foarte departe”, a precizat Mihai Boldijar, care activează în cadrul companiei din 1995.

Compania furnizează servicii și echipamente pentru industria auto în proporție de 65-67%/ Foto: Cristina Beligăr

Compania furnizează servicii și echipamente pentru industria auto în proporție de 65-67%/ Foto: Cristina Beligăr

Compania furnizează servicii și echipamente pentru industria auto în proporție de 65-67%.

„Evident, una dintre cele mai afectate industrii în această perioadă a pandemiei de coronavirus este cea automotive. Vedem că este o pierdere de încredere și anxietate pentru viitor. O investiție într-o mașină este o investiție relativ mare și te întrebi de două ori dacă vrei să faci investiția acum. Industria auto este într-un regres considerabil, regres care s-a manifestat din a doua jumătate a anului 2018, când asistam la o încetinire a producției globale. Iar anii 2019-2020 erau preconizați a fi o perioadă de stagnare. Pandemia a venit peste stagnare, iar frânarea a fost mult mai rapidă. Este greu de spus încotro ne îndreptăm. Avem ambele locații afectate într-o măsură destul de importantă din cauza reducerii de comenzi, dar în ultimele săptămâni vedem o revigorare. Uzinele Dacia au început să lucreze, la fel și Ford la Craiova care are succes cu noul model Puma. Încercăm și facem tot posibilul să menținem toată forța de muncă și să facem față acestei perioade. Este posibilă și o reprofilare, există scenarii în acest sens, dar încă nu au fost luate decizii finale”, a mai spus Mihai Boldijar.

În privința angajaților care lucrează în această perioadă de acasă, Dennis Raabe, fostul director al Centrului de Inginerie Bosch Cluj, a precizat că este o măsură necesară, dar a lucra doar de acasă nu este neapărat eficient.

Foto: Cristina Beligăr

Foto: Cristina Beligăr

„Avem nevoie de contact social și ceea ce observăm este că pentru anumite proiecte nu este foarte eficient și productiv să lucrăm de acasă”, a spus Dennis Raabe, care în perioada 2015-2020 a deținut funcția de director al Centrului de Inginerie Bosch din Cluj.

La rândul său, noul coordonator al centrului, Frank Wolf, a declarat că centrul dispune de foarte mult spațiu și că în prezent există discuții ca un procent de 20-25% de angajați să se întoarcă la munca de birou.

Foto: Nicu Cherciu

Foto: Nicu Cherciu

Locația centrală a noii clădiri ajută la promovarea unei interacțiuni cu comunitatea din Cluj-Napoca, au spus reprezentanții companiei, consolidând astfel parteneriatele strategice ale companiei cu autoritățile locale, companiile partenere, clienții și mediul academic local. În domeniul educației, la Cluj, Bosch dezvoltă, din 2013, parteneriate de lungă durată cu universitățile locale. În prezent, sunt în derulare trei programe de masterat și trei cursuri universitare dezvoltate împreună cu Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca și Universitatea Babeș-Bolyai. În acest context, compania oferă, anual, peste 50 de burse studenților talentați.

Noua clădire oferă diferite facilități precum parcare subterană, rastel pentru biciclete, centru medical, zonă de gimnastică și spații personalizate

Noua clădire oferă diferite facilități precum parcare subterană, rastel pentru biciclete, centru medical, zonă de gimnastică și spații personalizate

Centrul de Inginerie Bosch din Cluj acordă o importanță deosebită inovării continue şi lucrează la proiecte de tehnologie de ultimă generaţie. Având o colaborare strânsă cu alte centre de cercetare şi dezvoltare din rețeaua globală Bosch, dar şi cu fabrica locală din Jucu, inginerii din Cluj dezvoltă produse cu competențe înalte în software, hardware, ingineria fiabilității şi mecanică. Tehnologia pentru conducerea autonomă, conectată, Internetul lucrurilor, industria conectată (Industria 4.0) şi vehiculele electrice, sunt doar câteva exemple din portofoliul de inginerie Bosch din Cluj-Napoca

Grupul Bosch este prezent pe piaţa din România de peste 25 de ani şi numără peste 8.000 de angajaţi în cinci entităţi. În anul 2019, Bosch a înregistrat un volum de vânzări de 436 milioane de euro pe piaţa din România. Vânzările totale nete, incluzând vânzările companiilor neconsolidate și livrările interne către companiile afiliate, au atins 1,4 miliarde de euro. Pe lângă centrul de cercetare – dezvoltare din Cluj şi unităţile sale de producţie pentru Soluţii de mobilitate din Cluj şi din Blaj, Bosch mai operează şi o unitate de producţie de tehnologie industrială, localizată de asemenea în Blaj, precum şi un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) în Timişoara. În Bucureşti, Bosch operează un birou de vânzări pentru produsele sectoarelor Soluţii de mobilitate, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. În plus, o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piaţa electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, în capitala ţării.

Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii şi servicii. Acesta are aproximativ 400.000 de angajaţi în întreaga lume (status la 31 decembrie 2019). Compania a generat vânzări de 77,7 miliarde de euro în 2019. Operaţiunile sale sunt structurate în patru sectoare de activitate: Soluţii de mobilitate, Tehnologie industrială, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie.

Compania a fost înfiinţată în 1886 la Stuttgart de către Robert Bosch (1861-1942), sub denumirea „Atelier de mecanică fină și inginerie electrică”.

Distribuie:

Postaţi un comentariu