Bilanţul promovării Festivalului Roman

Festivalul are loc în fiecare an în luna septembrie

Proiectul prin care Festivalul Roman Zalău Prolissum a fost promovat cu fonduri europene a ajuns la final. Reprezentanţii Primăriei spun că prin materialele promoţionale realizate în cadrul proiectului despre Zalău s-a aflat în toate colţurile ţării.

Proiectul, intitulat ”Promovarea Festivalului Roman Zalau Porolissum – instrument de promovare a siturilor arheologice locale” a fost finanțat prin Programul Operațional Regional, Domeniul major de intervenție 5.3 şi a fost implementat în perioada iunie 2011 – octombrie 2013. Valoarea totală a contractelor încheiate în cadrul proiectului este de 979.976, 21 lei (inclusiv TVA).

Într-o conferinţă de presă susţinută miercuri, Ramona Butcovan, şefa Serviciului Proiecte din cadrul Primăriei, a făcut un scurt bilanţ al „noutăţilor” aduse de acest proiect. Ea a vorbit despre realizarea, în premieră, pe un post naţional de televiziune, a două emisiuni TV despre Zalău şi Complexul Arheologic „Porolissum” de la Moigrad, dar şi despre realizarea unui film documentar de prezentare, imprimat pe 2.000 de DVD-uri distribuite, alături de alte materiale promoţionale, în biblioteci publice din întreaga ţară, dar şi în centre de informare turistică şi alte instituţii care pot ajuta la promovarea potenţialului turistic al Zalăului şi al împrejurimilor.

Nu în ultimul rând, proiectul a inclus şi participarea la patru târguri de turism, unde municipalitatea s-a bazat pe colaborarea Casei Municipale de Cultură Zalău, a Muzeului Județean de Istorie și Artă Zalău, a Asociației Amicii Muzeului Zalău, a Liceului Tehnologic Voievodul Gelu, a maestrului bucătar Mircea Groza, şi a Nimfelor Dacice, toţi aceştia făcând din standul Zalăului unui dintre cele mai dinamice şi mai atractive.

A fost realizată şi o pagină de internet, www.festivalulroman.ro, care prezintă atât informații despre Festivalul Roman, cât și despre siturile arheologice, în limbile română, engleză și maghiară. Un alt rezultat al proiectului a fost amplasarea a 15 panouri informative pe traseul graniței romane (”limes porolissensis”) pe teritoriul Municipiului, la siturile identificate în cererea de finanțare.

 

Postaţi un comentariu