Ce înseamnă AMG şi de ce sunt căutate aceste modele

Piaţa auto a înregistrat în ultimul an mai multe înmatriculări ale unor maşini de înaltă performanţă. Vă invităm să descoperiţi în continuare de ce şi cum au apărut modelele AMG.

‘’Ce le-a lipsit celor mai apreciate autoturisme de la Mercedes-Benz, pentru a fi chiar şi mai exclusiviste?! Atingerea magică din spatele celor trei litere care reflectă performanţa, rafinamentul şi pasiunea: AMG’’ ne-a mărturisit Sergiu Pop, şef Departament Vânzări Autoturisme Mercedes-Benz la RMB Inter Auto. ‘’Clientul unui AMG este un fin cunoscător, care luptă împotriva mediocrităţii inclusiv prin stilul lui de viaţă. Acesta ştie să aprecieze în egală măsură performaţele superioare, tradiţia unei mărci, precum şi pasiunea şi efortul pe care-l depune omul din spatele motorului. Anul acesta am livrat trei AMG-uri şi nu ne oprim aici. Surpriza pe care o pregătim pentru sfârşitul acestui an este prezenţa în showroom-ul nostru a celui mai nou model AMG, abia lansat în septembrie: S 63 AMG 4MATIC, cu un motor V8 biturbo, ce dezvoltă 585 CP şi un cuplu maxim de 900 Nm, fiind capabil să atingă 100 km/h în 4 secunde’’, a mai spus Sergiu Pop.

Mercedes-AMG GmbH, cunoscută cu iniţialele AMG (Aufrecht Melcher Großaspach), este divizia de înaltă performanţă a Mercedes-Benz, care a fost înfiinţată în 1967 sub numele de AMG Motorenbau und Entwicklungsgesellschaft, de către foştii ingineri Mercedes: Hans Werner Aufrecht şi Erhard Melcher. ‘AMG’ este o abreviere care cuprinde iniţialele numelor celor doi ingineri, Hans Werner Aufrecht (A) şi Erhard Melcher (M), precum şi locul de naştere a primului – Großaspach (G).

Din 1990, AMG cooperează oficial cu Mercedes-Benz, iar din 2005, Mercedes-AMG GmbH este o filială deţinută integral de Daimler AG. În prezent, producţia modelelor AMG se desfăşoară în fabrica şi atelierul de performanţă din Affalterbach, Germania. În 2010, pentru prima dată în istoria sa, AMG proiectează şi dezvoltă un vehicul propriu complet nou: SLS AMG.

13C823_08

Modelele AMG sunt construite după principiul ‘one man, one engine’ (‘un motor, un om’). Componente sunt alese cu mare atenţie, instalarea este efectuată minuţios, verificările includ până şi ultimul şurub, iar la sfârşitul procesului de asamblare autovehiculul primeşte o emblemă cu semnătura specialistului AMG care l-a construit.

Cele mai cunoscute motoare AMG sunt:

  • Motorul AMG V8 Biturbo de 5, 5 litri

O apăsare uşoară a pedalei de acceleraţie este suficientă pentru a mobiliza o forţă de tracţiune uluitoare a motorului cu aspiraţie naturală, care dispune de o capacitate cilindrică impresionantă. Motorul AMG V8 Biturbo de 5.5-litri poate dezvolta o putere maximă de 386 kW (525 cp) şi un cuplu maxim de 700 Nm sau de 430 kW (585 CP) şi 900 Newton-metri cu pachetul Performance. Curba cuplului arată în mod special că nici un alt motor din această clasă nu este capabil de performanţe similare. În plus, acest motor a adus şi eficienţa la un nivel necunoscut anterior. Acest lucru este posibil printr-o combinaţie unică de sisteme inovatoare de înaltă tehnologie, cum ar fi injecţia directă de benzină cu injectoare piezoelectrice, două turbocompresoare gemene, programul de conducere Controlled Efficiency şi funcţia ECO start-stop.

  • Motorul AMG V8 de 6, 3 litri

Tracţiune puternică la turaţii mici, răspuns imediat şi demaraj excelent: acestea sunt doar câteva dintre atributele acestui motor cu opt cilindri, care a fost proiectat în urma a peste patru decenii de experienţă în Motorsport. Un factor important în atractivitatea de ansamblu este rolul jucat de sunetul tipic AMG eliberat de cele două ţevi de eşapament duble, cromate, ale sistemului de evacuare sport AMG. Pentru a se obţine un aport de aer optim în camerele de ardere, sunt necesare secţiuni transversale ample şi optimizarea componentelor care asigură admisia aerului în cilindri. Aceasta înseamnă că porturile de admisie trebuie să fie deosebit de abrupte, iar supapele să fie controlate prin intermediul unor tacheţi canelaţi. Admisia optimizată se realizează printr-o galerie cu o lungime dublă, fabricată din magneziu cu două clapete de acceleraţie interioare. Această tehnologie patentată este disponibilă numai la Mercedes-AMG. În plus, mai există un element care anterior era rezervat numai pentru maşinile de curse: secţiunea inferioară închisă a carterului, pentru o substructură mai rigidă şi mai puţine pierderi la nivelul impulsurilor. Rezultatul tuturor acestor eforturi: motorul AMG este cel mai puternic motor V8 cu aspiraţie naturală din lume.

  • Motorul AMG 6.0-litri V12 biturbo

Motoarele AMG sunt renumite pentru cuplurile foarte mari, dar motorul AMG V12 biturbo stabileşte noi standarde în acest domeniu. Acesta produce 1200 Nm începând chiar de la 2000 rpm, dar este limitat în mod electronic la nivelul impresionant de 1000 Nm. Performanţele acestuia sunt practic nelimitate. Pentru obţinerea acestor valori, au fost reproiectate aproape toate componentele importante ale motorului, din punct de vedere al dimensiunilor şi materialului. Din acest punct de vedere sunt demne de interes în special două aspecte: accesul aerului în cilindri şi răcirea motorului. Designul generos al compresorului, al carcasei turbinei şi al paletelor ambelor turbocompresoare permite pătrunderea unei cantităţi foarte mari de aer în cilindru şi atingerea unei presiuni optime de alimentare de 1, 5 bar. Axele cu came cu o cursă lungă şi timpi perfect sincronizaţi asigură de asemenea intervale mai lungi de deschidere a supapelor de admisie. Pistoanele sunt răcite printr-o duză pentru fiecare cilindru, alimentată de o pompă de ulei care asigură un debit deosebit de ridicat. Sistemul de răcire a uleiului şi radiatorul cu o unitatea de răcire până la o valoare de joasă temperatură foarte mare asigură putere nominală permanent ridicată, chiar şi în condiţii de funcţionare extreme.

AMG produce accesorii pentru toate modelele Mercedes-Benz, aşadar vă puteţi personaliza autovehiculul exact cum vă doriţi. Accesoriile opţionale AMG includ, de exemplu, şorţuri faţă şi spate, care conferă o senzaţie sportivă irezistibilă sau jantele AMG din aliaj uşor, care sporesc dinamismul aspectului fiecărui model Mercedes-Benz.

Modelele AMG sunt recunoscute ca fiind cele mai performante, net superioare tuturor automobilelor Mercedes-Benz şi nu numai. Doar în anul curent, modelele AMG A 45 AMG, C 63 AMG şi SLS AMG GT au luat premiul I în competiţia internaţională “The sportiest cars of 2013”, la cele trei categorii din care fac parte.

Distribuie:

Nu există Comentarii

  1. Eve says:

    GLE Coupe vine si in varianta non AMG?

Postaţi un comentariu