Regionalizarea Fiscului: sute de disponibilizări în Transilvania de Nord/UPDATE: Procesul de reorganizare

transilvaniareporter.us18.list-manage.com

Reorganizarea Direcţiile Finanţelor Publice pe regiuni vine cu disponibilizări pentru angajaţii din sistem. Sute de persoane au primit preavize pentru 30 de zile, însă conducerile instituţiilor din teritoriu dau asigurări că nu toţi aceşti angajaţi îşi vor pierde de fapt locul de muncă prin reorganizare.

Directorul Direcţiei Generale a Finantelor Publice a Judetului Cluj, Mihai Costin susţine că reorganizarea se va resimţi mai puţin în centrele regionale, cum este şi Clujul. Acesta a precizat că pe parcursul lunii august va avea loc o procedură complexă care va aduce schimbări şi la nivelul conducerii instituţiilor din teritoriu. „Reorganizarea va însemna şi anumite disponibilizări, la centrul de regiune mai puţine, pentru că practic angajaţii vor fi repartizaţi în întreaga regiune. Săptămâna aceasta probabil va fi publicată lista de posturi vacante pentru fiecare regiune, sunt sute de posturi. Marea majoritate a personalului a primit deja preavizul de 30 de zile. Şi pe baza posturilor vacante publicate va începe practic procedura opţiunii pe post. Acolo unde pe post sunt mai mulţi angajaţi va fi un concurs, unde va fi doar un titular pe post, va rămâne acesta. Într-adevăr vor fi anumite disponibilizări, dar câte anume, vom afla doar după ce se încheie procedura”, a declarat Mihai Costin.

Aproximativ 160 de preavize la Satu Mare

Aproximativ 160 de angajați din cei 500 ai Direcției Generale a Finanţelor Publice (DGFP) din Satu Mare au primit preavize de concediere. Potrivit unor surse din instituție însă puțini angajați vor rămâne după 2 septembrie cu adevărat fără locuri de muncă, urmând ca aceștia să fie reangajați pe alte posturi din instituție sau la regionala din Cluj. Printre aceștia se numără o mare parte dintre șefii instituției, care vor trebui să opteze, în unele cazuri, pentru posturi inferioare dacă nu vor să rămână fără joburi. Directorul executiv al instituției, Mircea Ardelean, nu a putut fi contactat pentru declarații.

În jur de 100 de preavize în Maramureş

Nici angajaţii Direcţiei Generale a Finanţelor Publice (DGFP) din Maramureş nu au „scăpat” de preavize. În jur de 100 din cei 470 de angajaţi din judeţ au primit preavize. „Preavizele intră în vigoare din data în care au fost primite, 2 august, durata acestora fiind de 30 de zile, adică până în 2 septembrie”, a declarat Ioan Popa, directorul DGFP Maramureş. Aceştia trebuie să decidă în termen de 30 de zile ce vor face. „Inclusiv eu am primit preaviz. În termen de şapte zile vom primi lista cu posturile vacante la nivel de regiune şi va trebui să alegem. Fie va fi vorba despre o funcţie echivalentă, fie una inferioară. În cazul în care vor fi mai multe solicitări pentru acelaşi post, atunci se va face o evaluare sau se va da un examen pentru departajare”, a mai adăugat Ioan Popa. Acesta a mai precizat că nu a fost tocmai o noutate pentru angajaţii din Maramureş faptul că au primit preavize. „Se ştia ce va urma. Nu este nimeni dat afară. Toţi vor avea posibilitatea să se reorienteze”, a concluzionat Popa.

Angajaţii DGFP Sălaj află azi dacă rămân fără serviciu

La Direcţia Generală a Finanţelor Publice (DGFP) Sălaj, deciziile de concediere au sosit vineri, 2 august, după ora 14.00, adică după ce mare parte dintre angajaţi nu se mai afla la serviciu, susţine liderul sindical Ioan Souca, precizând că, exceptându-i pe şefii instituţiei, nimeni nu ştie câţi dintre agajaţi vor fi daţi afară, câţi vor fi transferaţi la Cluj şi câţi vor mai rămâne la Zalău. „Nimeni nu a discutat cu noi. Cu toţii vom afla luni cine rămâne şi cine pleacă”, ne-a declarat sindicalistul. Ioan Souca spune că a auzit că de la Jibou ar urma să fie date afară şapte persoane (două de la trezorerie şi cinci din alte birouri). Conducerea DGFP Sălaj nu a putut fi contactată.

100 de disponibilizări la Bistriţa

Mai mult de o sută de directori şi şefi de servicii de la Finanţele publice din Bistriţa-Năsăud şi-au pierdut funcţiile, deoarece Direcţia Generală a Finanţelor Publice din judeţ a fost desfiinţată începând cu data de 1 august. 104 angajați au primit prezavize de 30 de zile, iar jumătate din aceştia sunt nevoiți să îşi caute un loc de muncă la Cluj sau la Bucureşti. “De la 1 august, Direcţia Generală a Finanţelor Publice Bistriţa-Năsăud nu mai există. În locul ei avem Administraţia Finanţelor Publice Bistriţa-Năsăud. De asemenea, nu mai avem administraţii fiscale orăşeneşti. Acestea se desfiinţează, iar în locul lor apar servicii fiscale orăşeneşti care au nişte şefi de servicii. La nivelul AFP Bistriţa-Năsăud s-au dat 104 preavize directorilor şi şefilor de servicii unde s-au vacantat posturi”, a declarat șeful Administraţiei Finanţelor Publice (AFP) Bistriţa-Năsăud, Crin Pântea, pentru Mediafax. Pântea a mai spus că au primit preavize toţi directorii şi directorii adjuncţi, cu excepţia sa.

UPDATE: Precizări privind procesul de reorganizare

Conform unui comunicat de presă a Agenției Naționale de Administrare Fiscală, în cadrul procesului de reorganizare, numărul de posturi la nivelul instituţiei rămâne acelaşi, structura organizatorică devenind mai flexibilă, funcţie de amploarea activităţii desfăşurate pe regiunile stabilite. Astfel, o parte dintre funcţionarii publici vor primi preavize şi vor avea posibilitatea să opteze, în cadrul numărului total de posturi invocat mai devreme, în funcţie de pregătirea fiecăruia, pentru ocuparea unuia dintre posturile alocate activităţilor deficitare (Direcţia Generală Antifraudă Fiscală, Direcţia Generală pentru Administrarea Marilor Contribuabili, inspecţie fiscală, IT, juridic, executare silită, etc).

Modernizarea ANAF include îmbunătăţirea serviciilor pentru contribuabili, îmbunătăţiri organizaţionale precum şi modificări ale infrastructurii informatice necesare pentru funcţionarea optimă a unui sistem informatic integrat.

O listă a tuturor posturilor vacante va fi definitivată, publicată la sediile teritorale ale ANAF şi postată pe Portal pentru a putea fi consultată de către toţi funcţionarii publici.

Dacă pentru un post vor opta mai mulți funcționari  se va organiza concurs pentru ocuparea funcţiei de execuţie sau de conducere.

Texte de: Claudia Romitan, Cristina Cîcău, Anca Miklos, Olimpia Man

Postaţi un comentariu