An cu provocări la iQuest: clienţi noi, sediu nou şi dezvoltare de produse proprii

Foto> Nicu Cherciu

Compania iQuest, specializată în dezvoltarea de soluţii şi servicii customizate de software, a încheiat anul 2014 cu o cifră de afaceri de 26, 8 milioane de euro, în creștere cu peste 7% față de anul anterior, și 15 clienți noi în portofoliu. Planurile pentru 2015 sunt la fel de ambiţioase: mutarea într-un sediu nou, recrutarea circa 80 de noi angajaţi, dar şi dezvoltarea propriilor produse.

De altfel, compania se poate lăuda deja cu un prim produs propriu pe care urmează să îl vândă în curând. „Avem într-adevăr primul produs propriu pe care putem să îl vindem, se numeşte myID, este o soluţie care integrează telefonul mobil şi alte sisteme electronice, cum ar fi sistemele bancare şi oferă posibilitatea să te autentifici în aceste sisteme, de exemplu, când faci tranzacţii bancare sau cumperi online bilete de avion, sigur te autentifici în mod securizat şi produsul nostru îmbină cele trei domenii foarte importante în prezent în IT, mobilitatea, securitatea datelor şi machine to machine, acea legătură între diferite sistemele electronice, acel Internet of Things foarte la modă în prezent. Încă nu am vândut acest produs, dar suntem în tratative avansate”, a precizat noul CEO al companiei, Jürgen Samuel.

De altfel, potrivit acestuia, compania clujeană care activează deja la nivel internaţional pe piaţa IT de 17 ani se orientează tot mai mult către o dezvoltare care corespunde trendurilor din domeniu. „iQuest trebuie să treacă la nivelul următor şi vom face aceasta dezvoltând, pe lângă partea de servicii sofware pentru clienţi, partea de servicii de integrare şi cea de produse proprii. Cât priveşte serviciile integrate ne referim aici la proiecte mult mai complexe care permit integrarea unor soluţii sofware într-un mediu complex al clienţilor, cum ar fi de exemplu o legătură între platformele de ecomerce şi serviciile de telecomunicaţii. În ce priveşte produsele proprii, aici trebuie să răspundem la o întrebare simplă: cum pot avea succes produsele proprii, fiind produse world class, pentru că eşti în concurenţă mondială. Ca provocări acest lucru înseamnă automat să îţi asumi mai multe riscuri, să ai o schimbare de abordare şi să devii mai deschis pe piaţa internaţională. Ce înseamnă însă pentru angajaţii noştri această schimbare de optică? Mai multe oportunităţi de carieră, dar şi mai mult de învăţat pentru că avem nevoie de aptitudi legate de busisnes şi de aceea ne propunem să dezvoltăm universitatea interioară iQuest”, a adăugat Jürgen Samuel.

An nou, sediu nou
Compania se va muta la finele anului într-un sediu nou de 6.000 de metri pătraţi la care se lucrează în prezent, pe fostul amplasament al fabricii Flacăra. „Am demolat ce era de demolat şi am început la reamenajarea clădirii principale, avem planul sportiv ca până la sfârşitul lui 2015 să ne mutăm în noul sediu. Clădirea portocalie va fi complet transformată, o vom supraetaja cu un nivel şi acolo ne vom muta din cele 3 sedii pe care le avem acum în Cluj. Investiţia este estimată la 10 milioane de euro. Cât priveşte recrutările de personal nou, dorim să angajăm până la finele lui 2015 între 60 şi 80 de persoane, în principal absolvenţi de IT, dar noi ne uităm atunci când facem interviurile de angajare dacă acea persoană are potenţial de a învăţa şi tocmai de aceea dezvoltăm universitatea noastră interioară. Cred că românii sunt foarte creativi şi de aceea acest domeniu are o asemenea dezvoltare în România. Aceasta deoarece mai mereu au fost puşi în faţa unor situaţii imposibile şi au găsit soluţii, le-au rezolvat, iar acest gen de creativitate în business este extraordinară”, a spus şi cofondatorul companiei Cornelius Brody, actualmente preşedinte al Consiliului director.

2014 în cifre

Segmentul de clienți cu cea mai mare creștere în cifra de afaceri, de 69%, a fost cel de Technology, urmat de Life Sciences, cu o creștere de 18% și Telecom, cu 14%. Anul trecut a însemnat pătrunderea pe noi piețe din Europa de Est – Polonia, Ucraina, Rusia, iar acest lucru a presupus și deschiderea unui nou birou la Varșovia. De asemenea, pentru acest an, planurile de extindere a business-ului includ și discuții cu potențiali clienți din Asia. În 2014, iQuest a continuat să crească investițiile în dezvoltarea de produse și soluții proprii sau pe platformele partenerilor. De asemenea, pentru a-și susține poziția în anumite industrii și domenii, compania a investit foarte mult și în specializarea angajaților și chiar în dezvoltarea unor noi competențe, în vederea menținerii unui avantaj competitiv pe piață. Anul trecut, portofoliul iQuest a crescut cu 15 clienți noi, majoritatea din verticale precum Technology sau Telecom.

Cele mai căutate soluții IT pe plan local în 2014 au fost cele cloud, mobile și e-commerce, în timp ce, pe plan global, cele mai solicitate soluții au fost cele de tip Big Data și Analytics, Internet of Things/Machine-to-Machine, cloud și e-commerce. „Ca şi clienţi mari pe care i-am avut în România putem aminti Banca Naţională cu care am lucrat la un depozit de date, Arhivele Naţionale pentru care am dezvoltat infrastructura de digitalizare şi vom dezvolta în continuare acest proiect pentru mai multe filiale ale arhivelor, Ministerul Afacerilor Externe pentru care am realizat o aplicaţie numită „călătoreşte în siguranţă” care îţi indică atunci când vrei să mergi într-o ţară dacă sunt zone de conflict, de asemenea, unde este locaţia ambasadei, a consulatului”, a explicat Jürgen Samuel.

În prezent, iQuest numără peste 600 de angajați în toate locațiile, cea mai mare echipă fiind cea din Cluj-Napoca, unde lucrează aproximativ 380 de oameni. Compania mai are centre la Sibiu, Craiova şi Braşov.


Publicitate

Postaţi un comentariu