Sistemul de ticketing va deveni funcțional în această lună. Primul automat, inaugurat cu o „revizie”

Mult așteptatul sistem de ticketing va fi implementat luna aceasta. Deocamdată, astăzi, 9 septembrie a fost pus în funcțiune un singur automat, cel din stația Someșul de pe Bulevardul 21 Decembrie 1989, care deja a necesitat o primă „revizie” în jurul prânzului. Conform unor călători, doi muncitori au „reparat” automatul întrucât ar fi fost ceva probleme cu stocarea monedelor. După „revizia tehnică”, automatul a funcționat din nou. Unii călători s-au plâns că automatul i-a făcut să aștepte mult prea mult când au dorit să își achiziționeze un bilet cu cardul. „Am selectat biletul dorit, mi s-a spus introduceți cardul, după care apărea un mesaj care îmi spunea să aștept. Și am tot așteptat. Mi-a fost frică și mi-am luat cardul”, a explicat un călător. Alții nu au întâmpinat probleme. „Chiar dacă mi-am luat biletul cu cardul, automatul a funcționat perfect. E simplu de folosit. Cel mai mare plus este că poți să cumperi când vrei un bilet, nu mai depinzi de orarul chioșcurilor”, a spus un alt clujean.

Am testat și noi sistemul de ticketing. Am achiziționat un bilet local de 2 lei cu cardul. La prima încercare, automatul a afișat mesajul „Vă rugăm așteptați”, dar apoi, la a doua încercare, totul a decurs normal. Doi angajați ai Companiei de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca au ajutat călătorii să îți achiziționeze biletele de călătorie, oferindu-le totodată pliante în care este explicat întregul proces. „Am fost aici de dimineață și vom sta până la ora 22:00 să oferim informații sau să îi ajutăm pe cei care au nevoie. Unele persoane sunt reticiente, se tem să plătească cu cardul. Probabil va mai dura o vreme până când se va învăța toată lumea cu acestea. Vom sta câte două zile în fiecare stație. Vom mergem zilele următoare spre Mărăști, apoi vom merge în centru”, a explicat o angajată CTP.

DSC_0911

„Am încheiat recepționarea aparatelor și a dotărilor din sistemul de ticketing, iar în momentul de față intrăm în etapa de punere în funcțiune. Este vorba despre 61 de automate care sunt pregătite să fie date în folosință și 87 de stații modernizate. Începând din luna septembrie, cele 61 de automate vor fi date în folosință treptat: primul automat va funcționa în stația Someșul de pe Bulevardul 21 Decembrie 1989, urmând ca în zilele următoare să se pună în funcțiune și restul automatelor, circa 2-3 pe zi, astfel încat pe parcursul lunilor septembrie și octombrie să devină toate funcționale. Din luna octombrie, va începe și vânzarea cardurilor nenominale de la automate. O persoană va putea să își cumpere un card pe care să încarce o sumă de bani cu care să circule o oră, două ore, o zi, cu autobuzul, troleibuzul sau tramvaiul. Începând cu luna noiembrie se vor deschide centrele de vânzare pentru carduri nominale, care vor înlocui actualele legitimații de călătorie din carton. Treptat, și abonamentele elevilor, studenților și pensionarilor vor fi înlocuite de pe suport pe hârtie pe acest suport nou specific sistemului de ticketing”, a explicat primarul Emil Boc.

Călătorii pot în momentul de față să achiziționeze doar bilete de hârtie. Aceștia pot cumpăra rapid un bilet local, prin apăsarea butonului roșu sau pot alege un bilet în funcție de zonă și durată, folosind butonul mov.

bilete

Începând din luna noiembrie abonamentele actuale vor fi înlocuite cu carduri personalizate. Procesul prin care toți călătorii își vor înlocui abonamentele actuale cu carduri este unul de durata, (circa 12 luni) și toate vânzările se vor face în Centrele special înființate în acest scop în Primăriile de cartier și Birourile de abonamente CTP. Odată ce un călător deține un card de călătorie acesta nu mai trebuie sa se prezinte lunar la Centrul de vânzare pentru prelungirea abonamentului ci o va face la automatele stradale. Acestea au un meniu intuitiv care ghidează călătorul prin toți pașii care trebuie parcurși pentru achiziționarea titlului de călătorie dorit.

Oferta tarifară actuală rămâne în continuare valabilă, în plus se vor adaugă titluri tarifare electronice noi, de tipul „Bilet electronic pe perioadă de timp” „Portofel electronic” , „Abonament lunar pe toate liniile cu număr fix de călătorii”, „Abonamente nenominale pe 1 zi și 3 zile, pe toate liniile”. Acestea vor oferi flexibilitate în deplasare și creșterea mobilității populației din Zona Metropolitană.

bilete 2

Prețuri

Tarifele includ o taxă de 6, 65% din valoarea lor, taxă ce este destinată special pentru înnoirea parcului auto al Companiei de Transport Public Cluj. Tarifele care vor fi valabile la automatele de bilete sunt: 2 lei pentru un bilet urban de 30 de minute pe orice linie, 4 lei pentru un bilet urban de 60 de minute, 13 lei pentru un abonament pe toate liniile valabil 24 de ore, 23 de lei pentru un abonament pe toate liniile valabil 72 de ore, 60 de lei, pentru un abonament lunar nominalizat valabil 60 de călătorii şi 84 de lei pentru un abonament lunar nominalizat valabil 120 de călătorii.

zone

În stații au fost instalate panouri de afișaj care furnizează în timp real timpul de sosire în stație a mijloacelor de transport, autobuzele fiind dotate cu GPS. Aparatele sunt monitorizate și supravegheate video.

Actualul sistem de eliberare a legitimațiilor de călătorie va funcționa în paralel cu noul sistem de timp de aproximativ 12 luni.

Sistemul de ticketing este implementat prin proiectul european  „Modernizarea și extinderea sistemului public de transport în comun în Zona Metropolitană Cluj – etapa I”. Valoarea totală a proiectului este de 33.679.814, 16 lei cu TVA, din care valoarea totală nerambursabilă se ridică la 25.721.237, 74 lei. Firmele care s-au ocupat de lucrări şi dotări sunt SC Ramb Sistem SRL şi SC CS Vision SRL care şi-au atribuit contractul pentru suma de 26.107.319, 59 lei (cu TVA).

Distribuie:

Postaţi un comentariu