Reportaj multimedia. 26 de kilometri cu tramvaiul mov

Noile tramvaie în acțiune/ Foto: Radu Bărăian
transilvaniareporter.us18.list-manage.com

O echipă transilvaniareporter.ro a participat sâmbătă dimineața la una dintre probele noului tramvai polonez Pesa, care testează în aceste zile cei 26 de kilometri de linii de tramvai ale municipiului Cluj-Napoca, de pe strada Bucium din Mănăștur și până la capătul Bulevardului Muncii.

Lucrările de modernizare a liniilor de tramvai au demarat pe data de 1 iulie 2011, iar începând cu ziua de vineri, 2 august 2013, cele patru tramvaie noi aduse din Polonia fac mai multe ture pe tronsonul Bucium-Muncii în cadrul unor teste de verificare a noilor șine. Proiectul a fost finanțat prin Fonduri Europene, iar valoarea totală a contractului este de peste 163 de milioane de lei, potrivit Primăriei Cluj-Napoca.

Săptămâna viitoare lucrarea va fi inaugurată oficial, iar tramvaiele noi împreună cu cele vechi îi vor transporta pe clujeni pe toți cei 26 de kilometri disponibili, după mai bine de doi ani de pauză.

Mai jos puteți viziona un filmuleț cu una dintre probele făcute de tramvaiul mov

Noile mijloace de transport aduse din Polonia, dispun de 44 de locuri pe scaune și 298 de locuri în picioare. De asemenea, acestea sunt dotate cu WIFI, care permite utilizarea conexiunii la internet pentru călători, sistem de aer condiționat, iar ușile se vor deschide în stații doar dacă pasagerii doresc acest lucru, prin apăsarea unui buton. Închiderea ușilor este comandată de către conductorul respectivei garnituri.

Consumul tramvaiului mov este de 0.47 kilowatti/oră/tonă/kilometru, mai puțin cu 50% decât garniturile vechi. Conform spuselor vatmanului care controla mijlocul de transport aflat în probe, durata unei călătorii întregi va fi tot 40 de minute, la fel ca în situația tramvaielor vechi, deoarece orașul este aglomerat, iar limita de viteză este de 55 km/h. „ La 55 de kilometri pe oră tramvaiul decuplează, media ar fi în jur de 30-35 de km/h”, a punctat conducătorul auto.

”Întreg sistemul este computerizat, există camere de supraveghere. De aici, din față, de pe monitor controlez tot și mi se arată tot. Văd starea motoarelor, ușile, roțile, controlez aerul condiționat. Accelerația și frânarea se face cu o singură manetă, pe care o mișc în față, respectiv în spate. De asemenea, la picioare, mai este o pedală numită „prag de vigilență”, care trebuie să fie apăsată mereu. Dacă îmi iau piciorul, tramvaiul se oprește, în caz că mi se face rău sau adorm”, a încheiat vatmanul tramvaiului cu numărul 81.

Mai jos puteți vedea o galerie foto cu tramvaiul mov

[nggallery id=54]

Montaj video realizat de Laura Goarnă 

Postaţi un comentariu