Tu ce FOCUS ai?

Recunosc, sunt un privilegiat. Și spun asta pentru că am avut șansa de a participa la un eveniment ce nu-l voi uita degrabă. Bine, visul meu pe patru roți este acum să am Noul Ford Focus. Pentru că m-a fermecat, pentru că au trecut două săptămâni de la drive-test și nu pot uita minunata mașină roșie ce mi-a încăput pe mâini câteva ore bune. E greu să descrii ceva ce te-a uimit încă din primul moment, încă din parcare.

Să încep cu confortul scaunelor? Cu bordul ca de avion al mașinii? Cu senzația de stăpân al șoselei la volan? Cu siguranța ce mi-a dat-o în curbe la viteze amețitoare? Cu panoul holografic din fața parbrizului? Sau să spun mai întâi de pilotul automat care m-a dus pe autostradă cu o viteză ce n-am voie să v-o spun, fără a pune mâna pe volan sau picioarele pe pedale? Despre cutia automată cu 8 trepte de viteză? Sau despre experiența unică de a lăsa mașina să parcheze singură-singurică, doar printr-o apăsare de buton? Sau mai bine să vă spun cum frânează singură mașina când ”simte” un pieton inconștient în fața ei?

E greu să definești Noul Ford Focus altfel decât o mașină pe care ți-o dorești imediat ce ai apăsat butonul Start Engin.

Drive-testul început la București, la reprezentanța Ford, m-a purtat în traficul nebun de până la ieșirea din oraș, apoi pe autostradă, până la Motor Parkul de la Adâncata, de lângă Buzău, acolo unde doar piloții de curse se avântă. Și nu e glumă, pentru că pe unul dintre ei l-am dus, pe scaunul din dreapta, pe toată durata experienței la volanul minunii roșii. Da, toți cei care am participat la acest eveniment unic, am avut privilegiul de a-i avea alături pe piloții de la Napoca Rally Team, în frunte cu Bogdan Marișca.

Ei bine, dacă pe autostradă ai simțit limita de sus a confortului pe care ți-l oferă Noul Ford Focus, pe circuitul de viteză trupul ți-a fost invadat de adrenalină în acele de păr, pe liniile drepte, sau in curbele luate la o viteză la care mașina de acasă s-ar fi dat demult peste cap. În primul tur de circuit mi-a înghețat practic sângele în vene. Pilotul din dreapta mea îmi tot spunea ”nu frâna, lasă mașina să facă ce știe ea mai bine”. În al doilea tur, am început să respir, iar în al treilea nu-mi mai venea să mă dau jos din ea, mă vedeam așteptat la standuri de mecanici și întâmpinat apoi de steagul cu pătrățele la final de cursă.

Acum că, poate, v-am făcut invidioși, o să vă stârnesc cu siguranță interesul pentru Noul Ford Focus și prin datele tehnice ale ei.

Punctele forte ale Noului Focus

Noul Ford Focus impresionează prin versatilitatea seriilor și caroseriilor și se remarcă , printr-o aerodinamică deosebită, cea mai bună până în prezent la Ford, pentru producția de serie/masă.

Disponibil cu un număr impresionant de tehnologii noi, Noul Ford Focus este plasat în segmentul C, mașini de dimensiuni medii, unde s-au vândut peste 3 milioane de mașini în 2017.

Noul Ford Focus este lansat cu multiple îmbunătățiri la nivelul execuției, designului interior și exterior, particularitățile și suita de tehnologii propulsează noul Focus cu mult peste așteptările clienților din segmentul C.

Disponibil în patru variante de motorizări – 2 benzină și 2 diesel, dotate cu sistem Auto Start Stop standardizat, acestea ating un nivel de referință pentru emisiile de CO2 în segmentul C.

Design și calitate:

  • diferențierea seriilor
  • design aerodinamic
  • calitatea materialelor și a execuției

Motorizări:

  • motorizările pe benzină EcoBoost de 1,0 l și 1,5 l în 3 cilindrii
  • motorizările diesel Ecoblue 1,5 l și 2 l
  • transmisia manuală cu 6 rapoarte și automată cu 8 rapoarte

Modificări importante la Noul Focus:

Spațiul:

  • creșterea spațiului pentru locurile din față
  • consola mai puțin invazivă în zona genunchilor
  • îmbunătățirea substanțială a spațiului pentru picioare la locurile din spate

 

Conectivitate:

  • FordPass Connect
  • până la 4 porturi 12V/USB & wirelles charging

Spațiul de încărcare:

  • pentru Wagon, podea flexibilă, BIC înălțime de încărcare, cârlige de ancorare mai bine poziționate, acționare electrică pentru a plia rândul 2 de scaune
  • pentru 5 uși, opțional ajustarea podelei de încărcare

Confortul climatic:

  • nou sistem de climatizare cu performanțe sporite de răcire și încălzire
  • trei setări diferite pentru viteza ventilatorului în modul ”Auto”

Transmisia:

  • 6 rapoarte pentru toate transmisiile manuale
  • 8 rapoarte pentru transmisia automată

Design interior:

  • plafon panoramic cu deschidere în 2 secțiuni
  • touch-screen multifuncțional
  • sistemul audio B&O Play oferă o sonorizare personalizată pentru fiecare model, cu scopul de a îmbunătăți experiența utilizatorului

Tehnologii:

Noul Focus este primul din segment care prezintă și oferă avantajele parcării autonome prin intermediul opțiunii Active Park Assist 2. Acesta funcționează ca sistem autonom care selectează treapta de viteză optimă , direcționează mașina , frânează și accelerează prin simpla apăsare a unui buton. Șoferul trebuie doar să selecteze tipul parcării, paralelă sau perpendiculară, să poziționeze mașina în poziția solicitată și să apeze/activeze butonul de parcare. Sistemul oferă sprijinatât la intrarea cât și la ieșirea din parcare.

Sistemul de recunoaștere a semnelor de circulație identifică toate semnele de circulatie din trafic și le afișează pe instrumentarulde bord..

  • Acest sistem emite o alertă vizuala (flash) atunci când depașiți viteza legală de rulare, aducând beneficii relale șoferilor atât în privința siguranței la volan cât și prin evitarea condusului neregulamentar.
  • In combinatie cu optiunea Navigatie: Pilotul automat autoadaptiv cu Recunoașterea semnelor de circulatie → reglează viteza de rulare automat la nivel admis
  • Sistemul emite atât alertă vizuala cât și sonoraă Informația este afișată atât pe instrumentarul de bord cât și pe Head up display

Sistem adaptiv de iluminare frontală

  • Sistem de faruri adaptative cu faruri dinamice LED, fază lungă fără orbire și indicatori de semnalizare LED.
  • Funcția de virare dinamică actuală este bazată pe senzorul de pe volan. Prin urmare, începe să deplaseze lumina farurilor doar când este rotit volanul. Sistemul adaptiv de iluminare îmbunătățește funcția de virare dinamică prin includerea capacității camerei frontale de a detecta în curbe vehiculul ce vine din față.
  • Funcționalitatea iluminatului intelegent este adaptată în funcție de partea pe care se desfășoară traficul, prin selectarea modului “Tourist”.

Pilot automat autoadaptiv

  • Sistemul monitorizează drumul utilizând senzorii radarului, permițându-i astfel șoferului să seteze și să mențină viteza la nivelul la care dorește.
  • Cand sistemul detectează un vehicul care rulează cu viteză mai mica scade automat viteza de rulare pentru a menține o distanța sigură față de vehiculul din față. În completarea tehnologiei avem sistemul de oprire automata: mașina se opreste total dacă vehiculul din față ajunge în punctul 0 de viteză.
  • Daca staționarea durează mai puțin de 3 secunde, mașina va porni singură, în caz contrar șoferul trebuie să apese pedala de accelerație pentru a porni sau să confirme pornirea prin apăsarea butonului“resume”
  • Tehnologie disponibilă pentru vehiculele cu transmisie automată

Pilot automat autoadaptiv cu stop&go și asistență în păstrarea benzii de mers

  • Sporește funcția Adaptive Cruise Control cu Stop & Go adăugândsprijin continuu pentru virarea fără mâini pentrua ghida vehiculul și a-l menține centrat pe bandă [nivel de automatizareSAE 2]. Această funcție este anulată când Adaptive Cruise Control este oprit, dacă șoferul nu ține mâinile pe volan o perioadă îndelungată sau dacă liniile benzilor nu pot fi detectate
  • Acesta este o opțiune nouă disponibila pentru Nould Ford Focus – ghideaza și ajută la menținerea vehicului centrat pe banda de rulare, până în condițiile staționării totale
  • Disponibilă pe autoturismele cu transmisie automată.

Head-up display

Afișajul “Head-up display”(HUD) este o nouă caracteristică pentru Ford, care produce o imagine virtuală pe un ecran transparent din plastic în fața parbrizului.

Afișajul HUD oferă toate informațiile relevante în câmpul vizual al șoferului

Informațiile afișate sunt:

  • Viteza, limite de viteză, semne de circulație
  • Date / instrucțiunide navigare
  • Atenționări urgente

Prețurile pentru Noul Ford Focus pornesc de la 13.925 euro, pentru varianta Trend Edition, și ajung la 20.400 euro pentru vîrful gamei, Vignale.

Sandu Mureșan

 

 

 

 

 

 

 

Postaţi un comentariu