Terenul platformei de garare a avioanelor, motiv de dispută între Consiliul Judeţean şi Direcţia Agricolă
Dispută juridică între Consiliul Judeţean şi Direcţia pentru Agricultură Cluj pentru un teren de 12.000 de metri pătraţi din incinta aeroportului. Preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, Alin Tişe susţine că Ministerul Agriculturii vrea terenul înapoi prin intermediul direcţiei menţionate, în timp ce reprezentanţii Direcţiei pentru Agricultură îl contrazic total şi afirmă că vor doar ca situaţia juridică a terenului să fie clarificată. Deocamdată în acest sens a fost pus pe rol un proces.
„După aproape 30 de ani, Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, prin Direcția pentru Agricultură a Județului Cluj, în mod tendențios și cu scopul evident al sabotării județului Cluj, dorește obținerea ilegală a unor terenuri care în prezent sunt proprietatea județului Cluj, fiind folosite ca și platformă de garare pentru aeronave. În mod tendențios și cu scopul de a bloca activitatea Aeroportului Internațional „Avram Iancu” Cluj, Ministerul Agriculturii, prin Direcția Agricolă, solicită nici mai mult nici mai puțin decât 12.018 metri pătrați din incinta aeroportului, blocând astfel atât dezvoltarea și proiectele de viitor ale Aeroportului cât și dezvoltarea județului Cluj, în ansamblu. Solicităm public Ministerului Agriculturii să pună capăt acestor demersuri menite să afecteze negativ dezvoltarea Aeroportului, în mod direct și, implicit, dezvoltarea economico-socială a județului Cluj. Totodată, solicităm ca ministrul agriculturii, în calitate de membru al Guvernului României, să facă demersuri alături de ministrul mediului pentru a finaliza procedura de deviere a Someșului, un proiect derulat în exclusivitate de Ministerul Mediului tocmai pentru a putea continua lucrările la extinderea pistei de decolare-aterizare până la 3500 de metri”, se arată într-un comunicat de presă semnat de Alin Tişe.
În schimb directorul adjunct al Direcţiei pentru Agricultură Cluj, Mihai Arsenie spune că nici nu se pune problema ca instituţia pe care o conduce să dorească terenul înapoi. Tot ce vor cei de la această direcţie este ca terenul să aibă o situaţie juridică clară, adică să nu mai apară în patrimoniul direcţiei, câtă vreme este folosit de o regie a Consiliului Judeţean. În acest sens Direcţia Agricolă a deschis un proces.
„Acel teren în ’87 a trecut din patrimoniul fostei Întreprinderi de Îmbunătăţire şi Întreţinere a Pajiştilor în patrimoniul Inspectoratului Judeţean pentru Protecţia Plantelor şi prin reorganizări succesive a ajuns în patrimoniul Direcţiei Agricole. În 2012, ca urmare a faptului că şi cei de la Direcţia Agricolă şi-au dat seama că aeroportul Cluj se va dezvolta foarte mult şi vor avea nevoie de acel teren au făcut o solicitare, o adresă către CJ prin care se cerea iniţierea demersurilor juridice necesare trecerii din patrimoniul Direcţiei Agricole în patrimoniul judeţului, respectiv al Consiliului Judeţean. Nu au început aceste demersuri din partea Consiliului Judeţean, iar în 2016 s-a primit o înştiinţare că Direcţia Agricolă nu mai are acolo nicio proprietate, niciun drept de proprietate asupra acelei suprafeţe. Ei justificau aceasta prin nişte acte pe care dânşii le-au făcut pentru întreaga suprafaţă de rulare a avioanelor, de parcare a avioanelor, probabil că acolo au inclus şi această suprafaţă. Nu era nicio problemă, doar că suprafaţa a rămas pe inventarul Direcţiei Agricole. Ca urmare a acestei înştiinţări, Direcţia Agricolă a informat Ministerul şi a solicitat şi Consiliului Judeţean clarificarea situaţiei. Ministerul Agriculturii a răspuns că trebuie să rezolvăm aceasta local. Noi prin serviciile noastre juridice contractate am iniţiat această acţiune în justiţie pentru clarificarea situaţiei juridice a acelei suprafaţe de teren. Aceasta a fost iniţial o platformă de unde decolau şi aterizau avioanele utilitare pentru realizarea tratamentelor fitosanitare din aer. Deci nici nu se pune problema ca noi să redobândim sau să revendicăm acel teren, să îl vrem înapoi. Dar vrem clarificarea situaţiei juiridice, respectiv scoaterea din inventarul nostru şi introducerea în patrimoniul Consiliului Judeţean Cluj sau a aeroportului”, a declarat Mihai Arsenie pentru Transilvania Reporter.
Direcţia pentru Agricultură Cluj a transmis şi prin intermediul unui comunicat de presă un punct de vedere oficial pe acest subiect în care aduce clarificări juridice suplimentare: “DAJ Cluj deţine în administrare platforma tehnică de beton, în suprafaţă de 12018 mp, bun care se află în proprietatea publică a Statului Român, conf. H.G. nr.1030/2010 privind valorile de inventar ale unor bunuri imobile din domeniul public al statului. Deşi conform HG 1030/2010, HG 1705/2006, precum şi H.G. anterioare, imobilul în discuţie figurează în proprietatea publică a Statului Român, în inventarul MADR şi în administrarea DAJ Cluj, în Cartea Funciară nr. 265841 Cluj-Napoca sunt înscrişi în calitate de proprietari asupra anexelor, judeţul Cluj şi Aviatrans SRL. În privinţa SC Aviatrans SRL, printr-o sentinţă civilă rămasă definitivă s-a reţinut că această entitate nu deţine nici un drept asupra acestui imobil. Raportat la cele de mai sus ne aflăm în situaţia în care un imobil figurează în inventarul bunurilor aflate în proprietatea publică a Statului Român, cât şi în inventarul bunurilor aflate în proprietatea publică a judeţului Cluj. În anul 2016 am primit printr-o adresă a Consiliului Judeţean Cluj o înţtiinţare că nu ni se mai recunoaşte dreptul de proprietate asupra acestui bun. După primirea adresei sus-menţionate s-au demarat procedurile juridice pentru clarificarea situaţiei, deoarece este bun proprietate publică a statului român, în inventarul DAJ Cluj. Nu vrem să obstrucţionăm nici un proiect, nu vrem să revendicăm nici un teren sau imobil, vrem doar să clarificăm situaţia juridică a acestei platforme, pentru a putea fi scăzută din inventarul DAJ Cluj”.