Podul ȘANTIER. Clujenii, năuciți de schimbările stațiilor din Piața Mihai Viteazul și pesimiști în ceea ce privește finalizarea lucrărilor

Foto: Maria Man

Lucrările la Podul Traian au debutat în această dimineață, când zona „afectată” a fost împrejmuită cu garduri. Din ce s-a putut observa printre plasele verzi care obturează privirile curioase ale trecătorilor, la fața locului au fost aduse câteva utilitare. Muncitorii discută, măsoară, se gândesc la ce au de făcut, fac planul de bătaie. Prea multă „bătaie” nu este deocamdată. În schimb, în afara gardurilor, schimbarea stațiilor mijloacelor de transport în comun le dă mari bătăi de cap clujenilor. Cu toate că mulți știu că traseele mai multor linii au fost modificate, aceștia habar nu au de unde să ia autobuzul. În stațiile cu pricina, chioșcurile de bilete au fost închise temporar, astfel că nu ai pe cine să întrebi, în cazul în care nu ești cea mai documentată persoană.

Citiți și: Foto/Video: Trotuarul rupt de la podul Traian a fost înlăturat

Foto: Podul Traian din Piaţa Mihai Viteazu, surpat peste noapte

Foto: Maria Man

Foto: Maria Man

Foto: Maria Man

Foto: Maria Man

Începând de astăzi, Compania de Transport Public a modificat nu mai puțin de 22 de linii de autobuze și troleibuze și a desființat două. În unele stații, plăcuțele care anunță mijloacele de transport în comun care opresc în mod normal aici au fost acoperite cu pungi negre de plastic. În schimb, au rămas valabile „anunțurile electronice” din stații, pe care însă, nu ne putem baza prea mult, nefiind actualizate.

„Nu știți unde este stația pentru 4?”, întreabă o doamnă ajunsă în stație. „Aici era, dar nu mai este. E acoperită plăcuța din câte văd. Nu cred că stăm bine aici”, spune o altă doamnă în vârstă. „Știam că se modifică stațiile, dar nu știu exact cum. Sunt puțin năucită de aceste schimbări. Lucrările la pod sunt într-adevăr necesare. Vom vedea ce va fi”, spune Maria Pană, în vârstă de 70 de ani.

O altă doamnă inspectează nervoasă stația. Nu vede nici un indiciu. Chioșcul închis temporar, plăcuța acoperită. „Bine că închid tot, dar nu pun un afiș ceva!”, spun aceasta, vorbind mai mult singură. „Ce stație căutați?” „Stația pentru 35. Niciun afiș care să anunțe unde s-a mutat! Așa ceva? În ce țară trăim? Cât să mă plimb pe aici? Parcă sunt o pasăre beată. Cum era expresia aia? Curcă beată! O curcă beată, domle! Asta sunt. Asta suntem. Un afiș, ceva, nu merităm și noi?”, sune Mirela P. nervoasă. Se grăbește la serviciu și lipsa de informație o scoate din sărite. O altă trecătoare aude conversația și îi spune, cu mult calm: „Stația pentru 35 s-a mutat după colț, peste drum, lângă BT. Traseul e deviat pe Horea, ajunge aici, apoi își urmează traseul firesc”, o lămurește aceasta. Oamenii vin, văd liniștea din stație, înțeleg că ceva s-a întâmplat și pleacă mai departe în căutarea stației potrivite.

Între timp, parcă auzind cuvintele Mirelei, un angajat de la CTP ajunge în stație cu mai multe afișe lămuritoare sub braț. Trecătorii îl văd și îl asaltează cu întrebări: „Unde e stația la 35?”, „Unde e stația pentru 3”, „47 pe unde merge?”, „E adevărat că 8-ul s-a desființat? De ce?” „De unde iau 4-le?” „O să fie afișe în toate stațiile?” Răspunde cu calm fiecărei întrebări, în timp ce lipește un afiș în stație la 35, în spatele Cinematografului „Florin Piersic”.

Foto: Maria Man

Foto: Maria Man

„Nici nouă nu ne place, dar ce să facem? Așa e situația. Se va învăța lumea în câteva săptămâni. Două-trei săptămâni va fi buimacă de cap!”, spune acesta. „Pe când se învață lumea, se ridică restricțiile!” „Credeți? Vai, să vă audă Dumnezeu! Nici vorbă, domnișoară! Nici vorbă! Spun ei că termină în șase luni, dar cine îi crede? Dacă ziceau un an și șase luni, hai că poate îi mai credeam, dar așa? Va ține mult și bine șantierul asta. Trebuie să ne obișnuim cu schimbările că rămânem cu ele!”, spune acesta pesimist.

Foto: Maria Man

Foto: Maria Man

Nici trecătorii nu sunt mai optimiști. „Șase luni? Ce glumă bună! Doi, trei ani va dura refacerea podului! Îl dau jos cu totul. Credeți că îl fac în șase luni? Nici cu slujbe”, spune domnul Moise Pop, un pensionar în vârstă de 73 de ani. „ Știți de unde să luați autobuzul?” „Știu, știu, sunt la curent. Am citit de schimbările astea și am ținut minte ce mă interesa. Multă vreme se va circula așa, așa că nu avem încotro”, spune acesta.

Citiți și: Cum vor arăta podurile Traian și Garibaldi refăcute

„Va dura cel puțin două săptămâni să ne învățăm cu toate aceste schimbări. Sunt multe și greu de asimilat, dar până la urmă ne învățăm noi cumva. Avem de ales? Fie că suntem pietoni sau șoferi, tot ne afectează închiderea podului. Sper ca la final rezultatul să fie unul pe măsură și să merite tot acest efort din partea clujenilor. Nu se mai putea așa. Trebuia refăcut și podul ăsta. Stă de câțiva ani acolo”, spune Alina Anton, în vârstă de 39 de ani. „Credeți că vor fi gata lucrările la termen?” „Aș vrea, dar nu prea cred. Știți ce nu înțeleg eu? De ce nu s-au apucat din vară? Azi mâine începe școala, vin studenții, vine frigul, va fi haos în trafic, plus că va fi destul de frig pentru lucrări. Nu înțeleg de ce nu au început toate acestea în vară, când e și Clujul mai aerisit? În fine, sper să treacă repede tot”, spune aceasta.

Foto: Dan Bodea

Foto: Dan Bodea

Podul Traian s-a surpat în august 2013 pe o porţiune de aproximativ 20 de metri. Primăria a organizat anul trecut o licitaţie pentru lucrările de refacere completă a acestui pod, licitaţie adjudecată de SC Diferit, a cărei ofertă financiară a fost de 6.546.309, 6 lei fără TVA.

Citiți și: Au început lucrările la podul Traian. CTP modifică traseele la 22 de linii de autobuze şi troleibuze

Ce străzi se închid din cauza lucrărilor la Podul Traian

Lucrările la Podul Traian, blocate de o contestație la licitația de execuție

Urmăriți o galerie foto realizată de Dan Bodea:

Distribuie:

Postaţi un comentariu