O tonă de cârnați, 5.000 litri de bere și 15.600 de participanți la ediţia a cincea a Herbstfest

O tonă de cârnați, 5.000 litri de bere și 15.600 de participanți în cele trei zile. Acestea sunt primele rezultate, ale numărătorii ”la cald”, în urma celei de-a 5-a ediții a Festivalului de Toamnă al Economiei Germane- Herbstfest 2016, desfășurat în perioada 30 septembrie-2 octombrie în Piața Unirii din Cluj-Napoca, anunţate de organizatori chiar de Ziua Naţională a Germaniei.

Ediția de anul acesta s-a dovedit un succes și din perspectiva acțiunii de strângere de fonduri desfășurată de Golfee Cluj și Little People, sub sloganul ”Mini golf contra cancer”: nu mai puțin de 3500 lei s-au strâns din donațiile clujenilor dornici să îi ajute pe copiii bolnavi de cancer.

”A 5-a ediție a Festivalului de Toamnă al Economiei Germane, organizată de Clubul Economic German- DWNT împreună cu Avalon Events a adus în Piata Unirii, în cele trei zile de festival, mulți vizitatori, atrași de berea germană, de gastronomia tipic nemțească și de diversitatea muzicală și culturală. Ne bucurăm că am avut vremea de partea noastră și am putut desfășura diverse activități interactive în aer liber. Mulțumim mult vizitatorilor festivalului și îi așteaptăm cu nerăbdare și la a 6-a ediție a Festivalului de Toamnă, care se va desfășura, așa cum a devenit tradiție, în primul week-end din luna octombrie”, a declarat Ludger Thol, președintele DWNT, fondator al festivalului.

”Recunoaștem, nici noi nu ne-am așteptat la o asemenea amploare, am dat, înainte de începere festivalului, niște cifre orientative, de estimări optmiste, care, iată, s-au adeverit: la 15.000 de participanți ne-am oprit cu numărătoarea, nici nu mai contează câte sute au fost peste! Cu atât mai mult suntem bucuroși că bucuria noastră a fost și a celorlalți, că toți cei care ne-au fost parteneri, toți cei care ne-au trecut pragul, au avut parte de un weekend atât de frumos. A fost exact ce ne-am dorit: cea mai bună modalitate de a întări legăturile dintre comunitatea germană și cea locală din Cluj”, a declarat Florin Bugnar, directorul festivalului și manager Avalon Events, firma organizatoare.

Și Ambasadorul Germaniei la București, Werner Hans Lauk s-a arătat încântat de ceea a numit ”un festival desfășurat în mijlocul orașului din toate punctele de vedere”, nu doar geografic, referindu-se la buna acceptare a evenimentului în rândul cetățenilor orașului. Werner Hans Lauk i-a felicitat atât pe organizatori, cât și pe publicul prezent în Piața Unirii pentru că, împreună, realizează asemenea serbări reușite, în cadrul cărora se discută și se pun bazele unor proiecte pentru dezvoltarea regiunii Cluj. Potrivit Excelenței Sale, companiile germane și administrația clujeană consolidează astfel nu doar relațiile economice și comuniunea cetățean-companie-instituție, ci și relațiile româno-germane la nivel general.

Primarul Emil Boc, care a dat cepul ”oficial” butoiului de bere, în deschiderea festivalului, le-a mulțumit investitorilor germani care ”vin şi rămân în Transilvania, făcând eforturi permanente pentru a găsi resursele umane în vederea continuării investiţiilor în România”.

Duminică, pe scena din Piața Unirii, elevii Colegiului Național ”George Coșbuc” au realizat o extraordinară reprezentație a piesei ”Tabaluga und das verschenkte Glück”, o punere în scenă special a piesei celebrului Peter Maffay, unul dintre cei mai cunoscuți cântăreți, autori, compozitori din Germania contemporană, născut la Brașov.

3 octombrie este Ziua Unității Germane, sărbătoarea națională a Republicii Federale Germania, care a fost adoptată după reunificarea politică, legislativă, teritorială și administrativă a Germaniei. S-a petrecut integral la 3 octombrie 1990. Prima dată această zi a fost sărbătorită imediat după unire, la 3 octombrie 1990.

Distribuie:

Postaţi un comentariu