Mulțumim! Un sfert de milion de români au citit ieri Transilvania Reporter
Site-ul transilvaniareporter.ro a înregistrat ieri, 16 martie, cel mai mare trafic din istoria presei clujene online, cu 253 de mii de utilizatori unici, potrivit monitorizării Google Analytics. Vârful de trafic a fost atins între orele 22 și 23, când site-ul a fost citit de 20.000 de persoane, adică, în medie, peste 300 de cititori în fiecare minut.
Articolul care a atras interesul uriaș al publicului a fost „Un laureat al premiului Nobel ne liniștește: Sfârșitul pandemiei de coronavirus este aproape. Umanitatea va supraviețui”, care s-a viralizat pe Facebook, obținând pe această rețea socială un număr de peste 55.000 de interacțiuni și continuând să se răspândească. Articolul este o traducere din presa israeliană, care a scăpat marilor site-uri agregatoare din România, și credem că popularitatea sa se datorează dorinței oamenilor, în aceste momente, de a primi vești bune, din surse credibile.
Alte articole cu citiri peste medie au fost:
- Mărturia unei clujence aflată la Milano: „E ca într-un film SF”
- Cluj-Napoca | Situație de maximă criză în domeniul hotelier
- Fortăreața Europa. Comisia propune închiderea granițelor pe 30 de zile
În cei șapte ani de existență, site-ul nostru și-a asumat o linie editorială care nu a făcut compromisuri pentru creșterea artificială a audienței, prin titluri clickbait sau popularea cu conținut preluat, și nu s-a afiliat la servicii care încurajează și recompensează acest tip de presă. De aceea, suntem cu atât mai onorați, ca jurnaliști, că ne-am putut face datoria, pentru atât de multă lume, într-o astfel de perioadă.
Mulțumim pe această cale partenerilor de la centrul de date efect.ro, care au reușit să păstreze site-ul la suprafață, deși el nu este proiectat pentru un astfel de trafic.
În urmă cu câteva zile, site-ul stiridecluj.ro, la rândul său, stabilea un record al presei locale, acumulând 157.000 de vizitatori unici. Cele două recorduri demonstrează nevoia publicului de informații relevante, obținute din mass-media, nu din surse îndoielnice, în vremuri de criză.