Din aprilie 2016 vom putea circula pe tronsonul Gilău-Nădășel. Ne așteaptă „lucrări de artă” și un tunel de 2.5 km

Lucrările la tronsonul Gilău-Nădășel sunt în toi / Foto: Dan Bodea

Reprezentanții firmei S.C. Spedition UMB SRL, cea care se ocupă de construcția tronsonului de autostradă Gilău-Nădășel, susțin că lucrările sunt în grafic și că începând din aprilie 2016, clujenii, dar nu numai, vor putea parcurge cei 8, 7 kilometri la volanul autoturismelor.

„Am fost prezent și în urmă cu câteva luni când semnalam începutul lucrărilor și astăzi avem bucuria de a constata că acestea au evoluat extraordinar de bine. E o lucrare pe care clujenii și nu numai clujenii o așteaptă de atâta vreme. Vrem cât de repede să ne conectăm de drumul național DN 1F, ca o parte din traficul greu care încă mai trece prin Cluj, să meargă spre Turda, Câmpia Turzii și poate să o ia chiar și spre stânga, pe centura Vâlcele,  dacă la anul viitor se încheie conexiunea dintre centură și autostradă”, a precizat prefectul Clujului, Gheorghe Vușcan.

Lucrările au început pe 7 aprilie 2014. Până în acest moment, excavările necesare au fost realizate în proporție de 50%.  „În acest moment am reușit să realizăm mai bine de 50% din lucrările de escavații care sunt în totalitate de 5, 5 milioane de metri cubi.  S-au executat deja 3 milioane. Vremea a fost prielnică. Suntem mobilizați pe această lucrare și sperăm să finalizăm până în aprilie 2016 toate lucrările ce sunt necesare. Suntem în termen și ne mobilizăm să finalizăm cât de repede”, a precizat Andrei Grăjdeanu, coordonatorul de proiect.

După ce excavările vor fi finalizate, urmează să fie puse stratele de balast, stratele de asfalt, după vor fi  realizate racordările la viaductele de pe traseu.

„Se lucrează la patru viaducte și două pasaje pentru drumurile locale, în prezent.  Avem 800 de muncitori pe sector și în jur de 100 de utilaje. Terenul este foarte dificil în această zonă, ne creează dificulăți, dar suntem pregătiți să facem față tuturor impedimentelor”, a precizat Grăjdeanu.

„Fiecare dintre noi ne-am convins că firma e serioasă și e o desfășurare extraordinară de capacități de lucru. Eu m-am documentat și am primit informații că sunt 120 de autobasculante, 40 de escavatoare, 20 de buldozere, care fac acei piloni de 20 de metri în afară și 20 de metri sub pământ, deci înalți de 40 de metri. Sunt 250 de asemenea piloni executați în proporție sufcient de mare, respectiv cea mai grea parte, cea din pământ. La sol lucrurile se desfășoară mai rapid și mai ușor. Aici e o zonă liniară între două viaducte de mare lungime, 250 de metri. În spatele nostru e un pasaj pentru un drum local. S-au realizat aceste pasaje de trecere pe sub autostradă ca să poată ajunge locuitorii din Gilău dintr-o parte sau alta la terenurile lor agricole care rămân”, a mai spus Vușcan.

Tronsonul în lucru are 8, 7 kilometri și costă aproximativ 57 de milioane de euro. „Are multe lucrări de artă, cum le numesc constructorii: 11 viaducte și pasaje. Aceste lucrări implică costuri mai mari”, a precizat Vușcan.

Tronsonul la care se lucreză în momentul de față va face legătura cu DN 1F, iar autostrada va continua spre Mihăiești, unde urmează să fie contruiți alți 16 km. Pe tronsonul următor, Mihăiești – Suplacu de Barcău va fi construit un tunel de 2, 5 kilometri. Prefectul a explicat că în acest mod, costurile vor fi mult mai mici și acest lucru va fi posibil datorită tehnologiilor avansate. „Trece cârtița pe sub munte și obținem tunelul”, a spus acesta, precizând că e mult mai ușor ca autostrada să treacă pe sub dealuri decât să le ocolească sau să se „cațere” pe viaducte.

***

Lucrările la autostradă au fost prezentate presei cu o săptămână înainte de alegerile din turul doi. După alegerile din primul tur, Ioan Rus, ministrul Transporturilor, a precizat în cadrul unei emisiuni televizate că în timpul campaniei a lipsit comunicarea privind proiectele pe care Guvernul Ponta le finanțează în Transilvania.  „Deci nu am reușit noi să comunicăm proiectele pe care le avem, sunt proiecte masive de infrastructură, apoi știm cum au votat niște minorități naționale din Transilvania, dar și religioase, știm unde anume nu am reușit să explicăm problemele Transilvaniei. Au fost resentimente față de Bechtel. Știm unde sunt erorile, știm cum să le corectăm. Vom încerca să obținem rezultate mai bune, mai bine zis, candidatul nostru va încerca”, a spus Rus, întrebat care este cauza pentru care, de aproape 10 ani, PSD nu reușește să obțină voturi în Ardeal.

Urmăriți în continuare o galerie foto realizată de Dan Bodea.


Publicitate

Postaţi un comentariu