Cultura calităţii în sănătate: să faci bine şi când nu se ştie

Președintele Autorităţii Naționale de Management al Calității în Sănătate, Vasile Cepoi, spune că e necesară creşterea gradului de cultură a sănătăţii, astfel încât cei care prestează servicii medicale să se străduiască să facă bine şi atunci când altcineva nu vede acest lucru: “Cultura calităţii înseamnă să te străduieşti să faci bine şi atunci când nu te vede nimeni. Înseamnă să te gândeşti la ce s-ar putea întâmpla rău în ceea ce faci şi cum ai putea să previi ca acel rău să nu se întâmple. Aceasta, din punct de vedere al celui care acordă servicii medicale, iar din punctul de vedere al celui care beneficiază de servicii medicale, să ştie că acolo unde nu există o astfel de preocupare el nu se află în siguranţă şi că informaţia privind această preocupare este dată de măsurarea calităţii, care se realizează prin acreditarea pe care Autoritatea Naţională de Management al Calităţii în Sănătate o face”.

El a participat, joi, la lansare a proiectului „QUALIMED – Reţea pentru formularea politicilor publice privind calitatea serviciilor şi siguranţa pacienţilor în sistemul sanitar”, în care parteneri sunt Asociaţia CREST şi Autoritatea Naţională de Management al Calităţii în Sănătate.

“Aceste ONG-uri implicate în sănătate pot constitui vectorul nostru de a informa colectivitatea, societatea, pacienţii cu privire la ce înseamnă un serviciu de sănătate de calitate şi în condiţii de siguranţă”, a mai spus Vasile Cepoi.

QUALIMED vizează dezvoltarea unei reţele formată din ONG-uri de sănătate, parteneri sociali, instituţii din sănătate şi universităţi care să monitorizeze politicile publice din domeniul calităţii şi serviciilor de sănătate, pregătirea unui număr de 40 de reprezentanţi ai ONG-urilor şi partenerilor sociali pentru a putea evalua şi monitoriza politicile din sistemul de sănătate şi de a putea face propuneri alternative la politicile deja existente.

Postaţi un comentariu