Consilierii locali aprobă luni studiul de fezabilitate al metroului clujean, a cărui realizare va costa peste 2 miliarde de euro

Consiliul local al municipiului Cluj-Napoca se întrunește luni în ședință extraordinară pentru a dezbate și vota proiectul de hotărâre privind aprobarea Studiului de fezabilitate (documentația tehnică și indicatorii tehnico-economici) pentru obiectivul de investiții „Tren metropolitan Gilău-Florești-Cluj-Napoca-Baciu-Apahida-Jucu-Bonțida – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de Metrou și Tren Metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea și a studiilor conexe viitoarelor obiective de investiții” – componenta investițională Magistrala I de Metrou.

Față de studiul de prefezabilitate de anul trecut, cea mai importantă modificare o reprezintă costul proiectului, care practic s-a dublat, și a ajuns în prezent la 2,05 miliarde de euro.

Studiul de fezabilitate prevede o lungime de 21 de kilometri a metroului clujean și un număr de 19 staţii. Linia de metrou uşor va fi realizată pe traseul: Floreşti- Piaţa Unirii- Piaţa Mărăşti – Bulevardul Muncii, va avea un depou suprateran, și o capacitate de transport maximă la interval de 90 de secunde de 15.200/21.600 de pasageri pe oră şi sens (40 de trenuri pe oră şi sens).

Flota de material rulant va fi constituită din trenuri cu trei vagoane, cu lungime de 51 metri, lăţime 2,65 metri, cu capacitate nominală/maximă 380/540 de locuri. Trenurile de metrou sunt prevăzute cu tehnologie fără mecanic „driverless” ceea ce înseamnă că personalul nu este necesar la bord.

Durata de realizare a investiţiei este de 10 ani (128 de luni): proiectarea preliminară durează 18 luni, proceduri de licitaţie – 14 luni, proiectare şi execuţie lucrări inclusiv achiziţie material rulant 96 de luni.

Sursele de finanţare pentru realizarea metroului vor proveni din bugetele locale ale municipiului Cluj-Napoca şi ale Floreştiului, respectiv din PNRR, Programul Operaţional Infrastructură Mare, Programul Operaţional Transporturi şi fonduri de la Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii.

Distribuie:

Postaţi un comentariu