Com`ON Cluj-Napoca. Start vot! 451 de proiecte se luptă pentru finanțare

451 de proiecte inedite, semnate de tinerii clujeni cu inițiativă, se luptă pentru obținerea finanțării în cadrul programului Com`ON Cluj-Napoca pentru Bugetare Participativă de Tineret. Pentru a face parte din cele 250 e inițiative care vor fi implementate, proiectele trebuie să obțină cât mai multe voturi din partea comunității, pentru a-i convinge pe organizatori de utilitatea acestora. Proiectele abordează diferite teme, unele mai seriose, altele din contră, cu scopul de amuza „beneficiarii”. Nicio idee nu se va putea implementa fără validarea comunității pentru care a fost gândită.

Ce propun tinerii?

Echipa Doggy Track Dorobanților dorește amenajarea unui spațiu pentru un traseu de agilitate și dresaj pentru câini. Inițiativa implică curățarea și igienizarea zonei alese pentru activități și realizarea traseului de agilitate din materiale reciclabile.

Membrii echipei Famous doresc să creeze opt costume de roboți, care, îmbrăcate, să susțină un spectacol de 30 de minute în premieră de Zilele Municipiului Cluj-Napoca.

Echipa Minorswing dorește realizarea unei biblioteci în Parcul Central, unde clujenii să poată citi în hamace.

Hoia Baciu Project dorește introducerea pădurii Hoia-Baciu într-un circuit turistic, la nivelul destinației turistice Cluj-Napoca sau, de ce nu, a Transilvaniei.

Echipa Kilometrul Zero vrea să pună RATUC-ul (CTP-ul, după noua denumire) pe hartă. În cadrul proiectului, inițiatorii propun realizarea hărților traseelor pentru fiecare linie RATUC care vor include și legăturile stațiilor cu alte linii. Hărțile vor fi donate, cu sugestia să fie amplasate în fiecare stație din Cluj-Napoca, 1 hartă/stație.

Happy us 😀 își propune să ajute orfanii și copiii bolnavi, creându-le o vară de neuitat cu ajutorul unui carnalval și a unei excursii în Cluj.

Proiectul Students Run își propune să organizeze un eveniment sportiv recreativ, ce va avea loc în Parcul Central înaintea sesiunii de vară.

„Vrem să organizăm antrenamente de box pentru tinerii din comunitățile din Pata Rât.Vrem să facem aceste antrenamente timp de 6 luni, cel puțin odată pe săptămână. Vrem să luăm echipament (proteze, bandaje, ghete, shorturi, maieruri)”, sună descrierea proiectului Pata Rât.

Echipa Seety dorește să scoată orașul la licitație, sub forma unui concurs care să îi determine pe elevii clujeni să fie mai atenție la contrucțiile din jur și la valoarea clădirilor care îi înconjoară.

Grupul Musai-Muszáj are ca obiectiv realizarea unui oraș multicultural și muiltilingv, prin atragerea atenției publicului la problemele legate de conviețuirea mai multor etnii în același spațiu. Astfel vrea să organizezeze diverse flashmoburi și dispute publice.

Grupul Inbetween Perception propune proiectul METAMORFOZĂ. percepție, comunicare, trăire prin care dorește să realizeze conferințe și expoziții de fotografie tematice pe tema relației dintre spirit și artă, psihologie-biologie, socialul și comunicarea, parapsihologia si interdependența dintre acestea cu scopul de a sublinia ”interconectivitatea vieții și a spiritului cu tot ceea ce ne înconjoară, dar și cu domeniile de studiu atât de diversificate, dar unite în abordare, aceea centrată pe om”.

Toate ideile au fost structurate pe cele șase priorități ale programului Cluj 2015, Capitală Europeană de Tineret (tinerii puteau să aleagă maxim 3 dintre aceste priorități, aferente domeniului de intervenție în care se încadrează inițiativa lor), respectiv inițiative care vizează prioritatea Share Space, Share Culture, Share Work , Share Power, Share Joy, Share Vision.

Puteți consulta celelalte inițiative AICI. 

Cum se voteză?

Campania de vot pentru inițiativele depuse în cadrul proiectului Com`ON Cluj-Napoca se va derula în perioada 30 martie-13 aprilie, două săptămâni în care Clujul va avea un cuvânt de spus cu privire la proiectele care-l privesc. Votul se va face online, pe platforma cc.yourcluj.ro, unde fiecare tânăr clujean (între 14 și 35 ani) poate vota un număr maxim de 15  inițiative.

Finanțare

Scopul proiectului Com`ON Cluj-Napoca a fost să asigure un portofoliu de 250 de inițiative pentru comunitatea clujeană, fiecare proiect putând să primească o finanțare de maxim 4.500 lei. Pentru asta, Primăria Municipiului Cluj-Napoca a alocat un buget total de 500.000 lei. Însă ceea ce s-a întâmplat a întrecut așteptările tuturor: s-au adunat 451 de inițiative, iar valoarea medie a bugetului unei inițiative a fost de 4.186 lei. În funcție de bugetele inițiativelor validate prin vot de comunitate, vor putea primi finanțare maxim 250 de inițiative, fiecare cu buget de până la 4.500 lei, dar în limita bugetului total de 500.000 lei alocat de către Primăria Municipiului Cluj-Napoca.

Dacă bugetul total de 500.000 lei se consumă înainte de a se ajunge la inițiativa cu numărul 250, atunci aceea va rămâne fără finanțare. De aceea, e o provocare pentru toate grupurile de inițiativă să mobilizeze cât mai multe voturi și să urce cât mai sus în clasament, pentru a primi finanțare.

Calendarul activităților

  • 30 martie (ora 13.00) – 13 aprilie (ora 23.59): Perioada de derulare a mecanismului de decizie prin vot.
  • 4 mai – 30 noiembrie 2015: Inițiativele sprijinite pot fi realizate în această perioadă.
  • 5 decembrie 2015: Termenul limită pentru depunerea rapoartelor financiare și narative pentru proiectele finanțate.

Com`ON Cluj-Napoca este primul proces de bugetare participativă (BP) din Cluj, care și-a propus implicarea tinerilor clujeni într-un proces democratic de deliberare și decizie pentru stabilirea modalității optime de cheltuire a (unei părți a) bugetului public, în cadrul programului Cluj-Napoca 2015, Capitală Europeană a Tineretului. Proiectul este coordonat de Grupul PONT, în parteneriat cu Primăria și Consiliul Local al Municipiului Cluj-Napoca și Federația SHARE Cluj-Napoca, fiind finanțat de Mecanismul Financiar al Spațiului Economic European în cadrul Fondului ONG în România, Componenta IMPLICARE/Subcomponenta Participare la luarea deciziilor și implicare comunitară și co-finanțat de Primăria și Consiliul Local Cluj-Napoca.


Publicitate

Postaţi un comentariu