CEAI cu Soros la Cluj-Napoca

Pe 27 martie, la Biblioteca Centrală Universitară „Lucian Blaga”, clujenii au fost invitați la un ceai împotriva corupției, în cadrul proiectului „Once upon a Time în România”, cu ocazia caravanei de scurtmetraje anticorupție, care a ajuns și la Cluj, dupa Sibiu, Craiova, Timisoara, Iași și Roman.

„CEAI de făcut împotriva corupției” este parte a unui proiect mai amplu, iar organizatorii acestei caravane au avut ideea de a purta cu ei prin țară portretul lui George Soros din carton, în semn de sfidare a acuzațiilor de a fi „sorosisti”.

„Întreaga activitate a Inițiativei România este bazată pe voluntariat. Mergem prin țară și ținem conferințe, popularizăm ideile de cinste, corectitudine și democrație, facem educație anti-corupție, iar pe banii noștri l-am purtat cu noi și pe George Soros, nu ne-a dat niciun ban, nici benzina nu ne-a plătit-o. Asta ca să le răspundem celor care ne acuză că suntem plătiți de el să facem toate astea”, a spus spre amuzamentul tuturor, Mihai Polițeanu, membru fondator.

Mișcarea civică Inițiativa Română și colegii lor din Umbrela Anticorupție Cluj și VeDem Just – Voci pentru Democrație si Justiție, cu sprijinul Ambasadei Canadei în România, Bulgaria și Republica Moldova, al fundației Friedrich Naumann pentru Libertate a organizat acestă seară de ceai și scurtmetraje anticorupție în fața unui public  format în principal din studenți.

Împreună au vizionat  filmele premiate la concursul Once Upon a Time in Romania  și au existat disursuri și discuții pe tema anticorupției, și despre soluțiile pe care fiecare le are la îndemână pentru a construi o comunitate onestă și reprezentanți publici integri.

Once Upon a Time in Romania este un proiect dezvoltat de Inițiativa România și fundația Friedrich Naumann pentru Libertate, care a debutat în 2017 cu sprijinul Ambasadei Canadei în România, Bulgaria și Republica Moldova, al Ambasadei Franței în România și al Institutului Francez și în parteneriat cu revista Vice România, compania Borsec, postul de radio Rock FM și platforma de comunicare online IQads.

Ediția 2017 a proiectului a inclus un concurs de scurtmetraje anticorupție, un website interactiv anticorupție și o serie de interviuri cu oameni cu merite în combaterea corupției. Once Upon a Time in Romania este un proiect de educație civică și anticorupție, construit pe baza unui concept cinematografic. Paginile site-ului se numesc, de exemplu, The Romanian Connection (harta completă a marii corupții politice), The Good, the Bad, the Corrupt (corelația vizuală dintre corupție și sărăcie, dintre corupție și lipsa de libertate sau de democrație), De ce tu? (metode de a răspunde legal agresiunii corupției, furtului din bani publici și abuzului de putere), Return of the Jedi (pentru difuzarea interviurilor anticorupție), The Fellowship of Good Men (pagina pentru scurtmetrajele înscrise în concurs), Friends (pagina partenerilor proiectului) sau Show Me the Money (pagină de donații pentru proiect).

[stextbox id=’custom’]

Inițiativa România este o platformă civică născută în zilele revoltei care a urmat tragediei din Colectiv: un grup de tineri a decis pe 1 noiembrie 2015 să se implice pentru a aduce împreună oamenii buni care cred în lege, integritate, competență, responsabilitate și transparență și a oferi o alternativă la o clasă politică iresponsabilă și coruptă. 3 zile mai târziu s-a născut Inițiativa România cu 11 membri fondatori, iar după o săptămână aproape 600 de români s-au alăturat principiilor Inițiativei și au fost reprezentați, pe 6 noiembrie 2015, la consultările de la Cotroceni dintre Președintele României și societatea civilă.

Misiunea asumată a Inițiativei România este identificarea și promovarea unei noi clase politice care să reprezinte competent și integru interesele alegătorilor.

[/stextbox]

Distribuie:

Postaţi un comentariu