Șoferi Uber, intimidați de taximetriști și amendați de poliție în Cluj. Uber Cluj nu se suspendă

Una dintre mașinile căreia i-au fost ridicate de poliție plăcuțele de înmatriculare/Foto: Cristina Beligăr

Mai mulți șoferi ai serviciului de ride sharing Uber au fost amendați duminică noaptea la Cluj cu suma de 25.000 de lei fiecare pentru că ar fi efectuat transport de persoane fără autorizație. Este vorba de patru persoane din București și Ilfov care, potrivit polițiștilor și taximetriștilor care i-au reclamat, realizau servicii în regim de taximetrie, fără licență. De cealaltă parte, șoferii Uber spun că li s-a făcut o nedreptate și că au fost agresați verbal și amenințați de taximetriști în plină stradă. În ciuda acestor evenimente, reprezentanții Uber au declarat pentru Transilvania Reporter că serviciul nu va fi suspendat în Cluj-Napoca și că funcționează în continuare.

Uber, aplicația de ridesharing care pune în legătură pasageri cu șoferi parteneri care vor să împartă o cursă, este, începând de joia trecută, disponibilă în Cluj-Napoca, al doilea oraș din țară care dispune de acest serviciu, după București. Din păcate, reacțiile taximetriștilor nu s-au lăsat foarte mult așteptate.

În urma ședinței Consiliului Director a Claster Taxi Cluj, ale reprezentanților dispeceratelor, sindicatului și a operatorilor taxi din Cluj-Napoca, încă din data de 3 august Sindicatul L.N. al taximetriștilor din Cluj a hotărât: notificarea și informarea autorităților centrale și locale, a operatorilor dispeceri și taxi despre iminența apariției pe piața de taxi a concernului Uber care v-a destabiliza, dezechilibra și poate chiar distruge actualul sistem taxi; respectarea legii 38, a normelor de aplicare , HCL – urilor în vigoare pentru toți operatorii taxi, inclusiv Uber , Black-up și alții, rugăm autoritățile competente măsuri și atitudini ferme în combaterea apariției pe piața taximetriei a oricărei forme neautorizate și ilegale ale aplicațiilor străine; propunem unirea eforturilor tuturor dispeceratelor, sindicatului, asociațiilor, operatorilor, șoferilor taxi, pentru stoparea dezechilibrării actualului sistem și îmbunătățirea acestuia.

Purtătorul de cuvânt al IPJ Cluj, Carmen Jucan, a confirmat pentru Transilvania Reporter faptul că în noaptea de duminică spre luni au fost aplicate patru sancțiuni contravenționale de 25.000 de lei pentru efectuarea de transport public de persoane în regim de taxi fără autorizație. Ca măsuri complementare, au fost reținute certificatele de înmatriculare și plăcuțele mașinilor. Mai mult, potrivit reprezentantei IPJ Cluj, sancțiunile pentru șoferii Uber vor continua în condițiile în care vor fi depuse și alte reclamații.

„Pentru serviciul Uber nu există cadru legislativ. Fapt pentru care aceştia nici nu au cerut vreo autorizaţie municipalităţii. Până la stabilirea unui cadru legislativ, primăria nu poate lua nici un fel de măsuri”, a transmis, de asemenea, Biroul de presă al primăriei Cluj-Napoca.

Trei dintre șoferii Uber amendați în noapte de duminică se aflau luni dimineață încă la secția 6 de Poliție din Cartierul Zorilor din Cluj.

„Suntem aici de aseară, am dat declarații, ni s-au ridicat plăcuțele de înmatriculare și ni s-a dat amendă 25.000 de lei de persoană. Am fost sancționați pentru că facem transport ilegal de persoane. A fost făcut un flagrant, am fost filmați de taximetriști și propriu-zis a fost făcut un abuz. S-a întâmplat azi noapte în jurul orei două. Flagrantul eu știam că îl poate face doar poliția. În schimb, taximetriștii s-au dat drept clienți Uber și ne-au adus în fața secției și poliția ne aștepta. Acum poliția ne încurajează să ne punem numere de carton să plecăm la București pentru a ne aștepta pe drum să ne amendeze sau să ne facă dosar penal. Ne-a spus la toți trei să ne facem numere de carton”, a precizat unul dintre șoferi pentru Transilvania Reporter.

aaaaaa

Un alt șofer povestește că în jurul orei două, a răspuns unei comenzi prin aplicație și a luat în mașină doi indivizi care s-au dovedit a fi taximetriști.

„M-au rugat să îi duc la o benzinărie să își cumpere ceva de băut și când i-am adus înapoi mă așteptau doi-trei polițiști, alt băiat taximetrist mă filma cu telefonul și m-au filmat și în mașină. Polițistul a spus că de ce luăm banii oamenilor. Eu însă lucrez la o firmă angajat ca șofer și Uber cu acea firmă colaborează. Pe mine nu mă plătesc clienții. În plus conduceam regulamentar, aveam centura pusă și ei spuneau că de fapt conduceam regulamentar să nu ne oprească poliția”, a explicat unul dintre șoferii Uber.

„Pe mine m-au blocat taximetriștii în față la Opera Maghiară. Tocmai plecam, lăsasem pe cineva și așteptam să se actualizeze aplicația Waze să văd în ce direcție să o iau. A trecut un taximetrist care mi-a arătat pumnul. Nu am știut ce are cu mine. Ulterior, peste vreo oră și jumătate am luat o altă comandă, am ajuns aproape de destinație, într-o zonă deluroasă. A venit un taxi din față în mare viteză, în spate aveam alt taxi. La un moment dat m-a depășit la limită. Am ajuns la destinație, am lăsat pasagerii și m-am trezit încolțit din toate părțile de mașini de taxi. Am numărat șapte taximetriști. Atunci mi-am ridicat geamurile și mi-am blocat ușile. M-au acuzat că fac taximetrie fără licență, că vor chema poliția. Au început să facă poze și să filmeze. A venit poliția, i-a calmat cât de cât și mi s-a spus să îi însoțesc la Secția 6. Au spus că practic transport de persoane fără autorizație. Le-am spus că sunt angajat la o firmă care colaborează cu Uber și că Uber nu e serviciu de taximetrie. Mi-au reținut plăcuțele de înmatriculare și talonul mașinii și mi-au dat amendă de 25.000 de lei. Poliția se vedea că ține partea taximetriștilor spunând că ei și-au făcut datoria de cetățeni când m-au reclamat”, a precizat A.B., un alt șofer amendat.

Potrivit acestuia, taximetriștii i-au identificat pe șoferii Uber după numerele de înmatriculare din București sau Ilfov. „Eu de aproximativ o lună fac acest serviciu în București, dar lucrez și la o firmă care are domeniu de activitate transportul de persoane. În București nu am avut această problemă. Când am spus polițiștilor din Cluj că în București Uber este de un an și jumătate mi s-a spus că mă aflu în Cluj,  nu în București și nu se schimbă legea după cum vrem noi. Cu toate acestea, toți pasagerii pe care i-am avut erau foarte încântați că a venit și în Cluj serviciul Uber”, a mai spus șoferul. În acest moment, șoferii amendați așteaptă ca mașinile să le fie transportate la București cu o platformă asigurată de reprezentanții Uber. „Vom contesta împreună cu avocatul serviciului Uber această sancțiune pentru că ni se pare un abuz din partea poliției. Mai ales că poliția ne-a recomandată să plecăm cu numere de carton spre București”, a spus șoferul, precizând că a venit la Cluj pentru a susține încă de la lansare acest serviciu dată fiind cererea foarte mare.

„Uber dezaprobă ferm astfel de agresiuni și acțiuni de intimidare ale partenerilor Uber și îi sprijinim în orice mod posibil. Uber este un serviciu inovator, înca nereglementat – funcționăm în România și alte 20 de stare europene. Există un demers de reglementare la nivelul UE, în linie cu recomandările Comisiei Europene. Uber NU este un serviciu de taxi – Uber este o aplicație e mobil care pune în legatură pasageri cu șoferi parteneri, persoane care își împart mașina personală ocazional pentru a-și acoperi costurile mașinii sau pentru a face un venit în plus. Uber reprezintă încă o opțiune la modalitățile de transport urbane existente. Există însă actori privați care ar dori ca lucrurile să rămână neschimbate și care recurg la măsuri care pun în pericol siguranța fizică a pasagerilor și ale șoferilor parteneri”,  a transmis Alexandra Corolea, reprezentant Uber Romania.

Citiți și:

Regizorul Tudor Giurgiu, primul utilizator Uber în Cluj

Distribuie:

Nu există Comentarii

  1. Marian Manolescu says:

    Problema de fond e următoarea : nu taxiurile decid cu ce sa meargă oamenii.Clientii își aleg singuri ce tip de transport prefera.Poate ca unii s-au saturat sa meargă cu fum de tigara in nas, mers pe șpagă impusă de la început , fără ac si multe altele.Au descoperit ca exista un serviciu de transport exact pe placul lor si acel serviciu se numește Uber. Ca sa explic pe întelesul tuturor Uber nu este decât o agenție de intermediere.Exact ca cele imobiliare.Cand îți vinzi/cumperi un imobil apelezi la agenție pt a face intermedierea, a pune in legătura cumpărătorul cu vanzatorul contra unui comision . Spre deosebire de alte agenții, Uber este una digitală . Clientul are nevoie de o mașina si o închiriază cu tot cu șofer contra unei sume.Suma pe care o plătește din telefon prin card exact ca si cum si-ar cumpara o melodie de pe ITunes . Pentru aceasta activitate nu exista cadru legal specific si prin urmare nu este nici ilegal.Deci nu se pot aplica amenzi decât intru-un mod abuziv.Ilegal este sa bati alți șoferi pe strada si sa le distrugi mașinile,si alte acte de huliganism.Prin urmare pentru ca va constituiti in grupuri de câte 50 de șoferi si apelați la acte de agresiune, pana se va da o lege specifica acestei activități, pentru siguranța mea voi intra in posesia unui permis de port arma.Legea e lege si se aplica corect de către organele statului, nu de taximetriști.Referitor la Cluj, dacă activitatea noastră era una ilegală , eram opriți de către toți polițiștii in serviciu de pe strada. Nu ne-a oprit nimeni. Ați reușit sa intimidați cu un polițist (ruda/spagar) acolo unde voi sunteți numiți ca “plătitori” la secția 6.

  2. VSILE says:

    Taximetristi obositi, cum sa faca asa ceva? Sarlatanii. Cand vine o oportunitate la adresa cetateanului, de a mai economisi un ban, RECHINII ataca in cele mai dure moduri. tara balnava, condusa de minti corupte.In cluj, la taxi e 2,5 lei kilometrul + ca aparatul de taxat e stricat si merge dupa cum vrea taximetristul.

    Urmeaza sa-mi ceara statul atestat de transport pasageri, pentru cand imi duc familia la munte.

    TAXIMETRISTI BURTOSI CU MAȚU GROS și MEREU GOL.

  3. VSILE says:

    Sa nu mai zic ca TAXIMETRISTII sunt cei mai BOLNAVI SOFERI Si nu respecta legislatia rutiera, ce sa mai zic de SEMNELE DE CIRCULATIE.

  4. AC says:

    Vreau doar sa amintesc taximetristilor clujeni cum au blocat peste 10 ani de zile introducerea autobuzului de noapte, ca un grup de interese care a profitat ani de zile de oameni dupa ora 11. Ar trebui sa fiti la fel de smekeri cand luptati pentru reducerea taxelor si birocratiei ca de aia sunteti saraci, nu sa abuzati de altii care va fac concurenta pentru ca au inteligenta necesara.

Postaţi un comentariu