Lumea modei, dincolo de dimensiuni

Clujeanca Diana Secară este singurul model Plus Size din România. În urmă cu aproximativ un an, tânăra avea o viața înflorioare în mijlocul Transilvaniei. Avea un atelier de creație și un magazin unde își vindea creațiile. A dorit să facă mai mult pentru comunitatea clujeană și a deschis astfel un magazin caritabil. Statul român nu a apreciat inițiativa și a amendat-o cu 100 de miloane vechi, pe motiv că în România legislația nu permite să existe așa ceva pe piață. I s-a reproșat faptul că nu și-a numit magazinul second hand. „Nu am vrut să fie second hand. Cu ajutorul lucrușoarelor care se vindeau, strângeam bani pentru dotarea spitalelor clujene. M-am supărat foarte tare pe România și am decis să plec din țară. Am renunțat la afacere, la magazin și am plecat în Germania fără să știu un singur cuvânt în germană! Colaboram cu o agenție din Anglia, dar nu am vrut să mă mut acolo. A fost o adevărată nebunie! Îmi doream să am mai mult timp pentru mine și să găsesc o țară în care bunul simț înseamnă ceva, o țară în care omul e valoros. Acum, după un an, nu m-aș mai putea întoarce definitiv în țară, deși iubesc România.”, povestește Diana. În Germania lucrează ca model și scrie pe blogul său, unde o mulțime de fete îi cer sfaturi. De curând și-a lansat propriul magazin online: „Shop my closet”, unde vinde haine din propria garderobă, la prețuri extrem de mici. „Cred că era nevoie de un astfel de magazin. Fetele care îmi citesc blogul se uită la ținutele pe care le port și îmi spun că le-ar plăcea și lor. Prin cadrul magazinului online doresc să duc o parte din Germania în România, unde ținutele pentru fetele plus size unt extrem de greu de găsit”, spune aceasta.

Diana Secară

Diana Secară

Cerințe pentru fetele plus size

Cât de greu este să ajungi să lucrez în lumea fashion când porți mărimea 48? „E destul de dificil să te remarci în acest domeniu. Eu am aplicat la un casting online în urmă cu câțiva ani când purtam mărimea 48. Acum port 52. Am aplicat mai mult în joacă. A trebuit să dau o probă la o reclamă pentru un ruj. Trebuia să îți faci câteva fotografii prin intermediul cărora să pui în evidenă rujul respectiv. Trebuie să fii un adevărat actor și să cunoști produsul. A doua cerință este să ai un curs de modeling”, povestește tânăra. Dacă de prima probă a trecut cu brio, a doua s-a dovedit o misiune aproape imposibilă. Cel puțin în România. „Am mers la diferite agenții și am spus că vreau să fac un curs. Mi-au râs în față. Au zis că nu se poate. Cum să vreau să devin model la dimensiunile mele? Greu am găsit o agenția unde am putut face cursul respectiv, dar și acolo a fost mai mult o formalitate”, mărturisește Diana. Deși pare greu de crezut și în lumea plus size sunt anumite cerințe, acestea fiind diferite de la client la client.

Diana Secară

Diana Secară

„Totul pare roz din afară, dar nu e chiar așa. Când semnezi un contract, trebuie să respecți un anumit program, viața personală trece pe planul doi și trebuie să îți menții greutatea pe toată perioada proiectului. Poți semna, de exemplu, pentru un proiect care se va desfășura anul viitor. Clienții vor crea hainele după dimensiunile prevăzute în contract. Dacă nu le respecți, trebuie să plătești despăgubiri. În general modelele plus size trebuie să poarte minim 48. Fetele care au poartă dimensiunea 60 și care au o față frumoasă, au cele mai mari șanse să se remarce în domeniu”, povestește Diana. Cu toate acestea, tânăra încurajează tinerele care au o perioadă mai dificilă în ceea ce privește silueta să profite de ocazie și să transforme acest dezavantaj social într-un atuu, dacă au ocazia să își găsească un job pe o perioadă determinată în lumea fashion.

10614280_335198476649724_5651545111663720597_n

Vâzând că în România această latură a modei nu este deloc dezvoltată, Diana a decis să înființeze prima agenție plus size din țară. A organizat un casting în principalele orașe ale țării, iar tinerele selectate vor avea ocazia să facă un curs profesonist, vor avea acees la diferite workshopuri de frumusețe și vor avea ocazia să încheie contracte cu branduri importante din afara țării. „Încerc să fac cât mai multe evenimente în România, să le fac pe fetele de aici să înțeleagă că pot trăi și cu câteva kilograme în plus. Nu vreau să se înțeleagă greșit. Nu încurajez obezitatea. Fetele plus size refuză să facă multe lucruri din cauza kilogramelor. Vor să își ia o rochie, dar amână acest lucru în speranța că vor slăbi 10 kilograme, vor să meargă la o nuntă, dar stau acasă din cauza complexelor. Îmi scriu bărbați care au iubite plinuțe și care nu știu cum să le determine să nu mai stea în carapacea lor. Vreau ca aceste fete să vadă că se poate, că se pot bucura de viață acum, în acest moment, fără să aștepte să se întâmple o minune. În România a avea kilograme în plus e un handicap, iar discuțiile despre plus size-ul sunt mai tabu decât cele despre sex. Așa ceva nu e normal!”, spune Diana.

Diana Secară

Diana Secară

Modelul consideră că orice femeie e frumoasă, indiferent de formele pe care le are, secretul constând în atitudinea pe care o adoptă. „Pentru ca o femeie să se vadă frumoasă, aceasta ar trebui să stea o vreme închisă undeva, să se vadă mereu în oglindă și să se cunoască mai bine. Apoi, în fiecare dimineață ar trebui să zâmbească, chit că e cea mai proastă zi din an și să nu se compare cu alte persoane”, crede Diana. Dacă ar fi să schimbe ceva la ea, ar dori să aibă un zâmbet mai larg și să se organizeze mai bine.

10903962_405399952962909_1976373942407916059_o

Tot mai multe branduri din străinătate au lansat colecții plus size, înțelegând faptul că într-o lume normală, ținutele nu se pot opri la dimenisunea 42. Astfel, Mango a lansat de curând colecția plus size „Violeta”, una dintre modelele care au prezentat-o fiind chiar Diana, iar Zara, New Look, H&M au de asemenea colecții întregi plus size. Unele branduri au chiar și colecții plus size pentru copii. În România, în schimb, hainele mari se găsesc greu, singurele branduri care au acest tip de haine fiind C&A, dar care nu investește în campanii de promovarea a acestor produse și Takko. „E groaznic să nu își găsești haine. Eu știu cum este. Știu când eram în România, aveam anumite magazine în care intram. În celelalte nu avea rost. Le îndemn pe fete să se îndrepte spre magazinele online, unde oferta este mai vastă. Eu chiar m-am gândit să învăț pe cineva de la Cluj să creeze ținute pentru a dezvolta fosta mea afacere. Aș ceda bucuroasă atelierul, pentru ca fetele mele să beneficieze de haine frumoase, în care să se simtă bine”, spune Diana. Acesta și-a dus și în Germania o mașină de cusut și mai creează din când în când câte o ținută pentru ea sau și își modifică hainele pe care și le achiziționează. Momentan Diana lucrează pentru Nivea, brand care își promovează noile produse cosmetice pe piața internațională.

10450434_316290325207206_709898284288089298_n

 [stextbox id=”custom”]

 Vogue a dat tonul

627x0

În iunie 2011, coperta ediţiei italiene a revistei „Vogue”din Italia înfăţişa trei modele plus-size care pozau seducător lângă nişte boluri cu paste. A fost una dintre cele mai șocante decizii din lumea modei, reprezentând un pas important pe care domeniul fashion l-a făcut spre o viață mai sănătoasă și spre o viață ceva mai relaxată în ceea ce privește rigorile inumane și ireale sale frumuseții feminine.

[/stextbox]

Magazinul Dianei poate fi vizionat aici.

Distribuie:

Nu există Comentarii

Postaţi un comentariu