UBB Cluj: Rațional ar fi fost să continuăm în învățământul superior activitățile așa cum au fost începute în semestrul al II-lea
Universitatea Babeș Bolyai critică anunțurile autorităților cu privire la desfășurarea cursurilor în format fizic în contextul ridicării totale a restricțiilor impuse de pandemia de COVID-19.
Reprezentanții UBB nu recomandă ”trecerea intempestivă” la învățământul în format clasic pentru că ”poate bulversa academic și administrativ semestrul aflat în derulare (inclusiv ajutorarea refugiaților în spațiile/cu resursele universităților), mai ales în cazul universităților mari, care au zeci de mii de studenți, și/sau ignorarea dezvoltărilor tehnice și de pedagogie universitară realizate în ultimii doi ani”.
”Din punctul nostru de vedere, rațional ar fi fost să continuăm în învățământul superior activitățile așa cum au fost începute în semestrul al II-lea – oricum, cele mai multe programe se desfășoară deja în format hibrid –, reluând, ca trecere graduală, examenele de la sfârșitul semestrului în format clasic și, apoi, începând cu noul an universitar, să avem activitățile academice doar în format clasic (acreditat), augmentat de elemente hibride acolo unde ne-ar permite reglementările convenite în baza unei analize/dezbateri naționale solicitate de strategia Comisiei Europene pentru universități”, susțin reprezentanții UBB Cluj.
În 14 martie va avea loc ă ședință a Consiliului de Administrație al UBB unde se va propune spre adoptare o hotărâre care prevede următoarele:
”Începând cu data de 28 martie 2022, în condițiile ridicării stării de alertă, activitățile academice se vor reorganiza astfel:
(1) activitățile academice curriculare care presupun prezența fizică și participare obligatorie se vor desfășura doar față în față;
(2) activitățile academice curriculare care presupun prezența fizică, dar la care participarea nu este obligatorie se vor desfășura (a) față în față sau (b) față în față și online (varianta online se va implementa acolo unde există interes și posibilități ale unității academice respective);
(3) în baza standardelor specifice ID/IFR (din 30 iulie 2020), pentru organizarea procesului didactic la forma ID activitaple de tutorat (AT) și activitățile aplicative asistate (AA) se pot organiza față în față în campusul universitar și/sau online sincron prin intermediul platformelor informatice. Pentru organizarea procesului didactic la forma IFR activitățile de seminar (S) și activitățile aplicative (L, LP, P) – laborator, lucrări practice, proiect, practica de specialitate se pot organiza față în față în campusul universitar și/sau online sincron prin intermediul platformelor informatice.
(4) celelalte activități academice se pot desfășura în orice format – față în față/online/hibrid- care asigură maximum de calitate academică și de neinterferenta cu activitățile deja planificate pe parcursul semestrului II al anului universitar 2021-2022.”
se pecizează în Hotărârea care va fi supusă aprobării în ședința Consiliului de Administrației din 14 martie 2022.
Până în 28 martie 2022, activitățile academice se vor desfășura ca și până în acest moment, iar examenele se vor desfășura doar față în față.