Dragostea pentru dulciuri, transformată în afacere

Diana, nou venită în echipa BonBon, prezintă unul dintre cele mai apreciate produse/Foto: Dan Bodea

Cum poţi transforma dragostea pentru dulciuri într-o afacere? Nimic mai simplu. Ai nevoie de multă îndrăzneală, măcar câteva economii la îndemână, în puşculiţă, şi foarte multă răbdare. Cel puţin aceasta este „reţeta” unei afaceri de succes pe care au încercat-o trei tineri la Cluj. Magazinul de dulciuri BonBon, pe care îl găsiţi în centrul Clujului, este unicul de acest gen din oraş şi a devenit în numai cinci luni de la deschidere locul de întâlnire al împătimiţilor de „dulcegării”  speciale.

 „Am pornit afacerea de la ideea pe care a avut-o soţia mea. Noi am călătorit prin mai multe ţări din Occident şi acolo am tot văzut că există magazine speciale de dulciuri care erau foarte apreciate, o adevărată atracţie, atât prin dulciurile oferite cât şi prin modul cum arătau. Şi care nouă ne plăceau foarte mult. Şi atunci ne-a venit ideea să facem şi noi aşa ceva la Cluj. Mai ales că o asemenea afacere corespundea şi ideii noastre de a lucra pentru noi, de a nu mai avea şefi”, povesteşte Radu Beligăr, coproprietar al magazinului. Radu se ocupă mai ales de modul de prezentare şi promovare a magazinului. „Lucrez acum foarte intens la site-ul nostru. E mult de lucru pentru magazin şi fiind doar noi doi şi încă o parteneră care ni s-a alăturat ulterior, Alexandra Cenuşă, încă nu am reuşit să definitivăm pagina noastră web. Dar vom face acest lucru cât mai repede. Mai ales că pagina noastră de facebook ne-a adus foarte mulţi fani şi sunt oameni care ne întreabă dacă nu livrăm şi în alte oraşe sau localităţi din ţară. Aşa că vom avea pe site posibilitatea de a se comanda online dulciurile şi le vom livra la adresa clientului”, spune clujeanul.

Foto: Dan Bodea

Foto: Dan Bodea

 Birocraţia, bat-o vina

Tinerii întreprinzători au început să cocheteze cu ideea de a-şi deschide o afacere încă din 2012. În februarie 2013 au luat însă „taurul de coarne” şi s-au apucat de treabă. „Am aflat despre acel program de stimulare a tinerilor întreprinzători pentru care se acordau maxim 10.000 de euro pentru o afacere nouă şi ne-am decis să aplicăm. La început nu a fost foarte greu, am mers la o agenţie de consultanţă şi cei de aici ne-au scris repede proiectul pe care l-am depus. Abia apoi a început greul. Am aşteptat luni de zile să vedem dacă proiectul nostru va fi selectat, am urmărit aproape zilnic pagina de internet a programului pentru IMM-uri să văd rezultatul. Mai ales că am găsit repede acest spaţiu comercial în centru pe strada F. D. Roosevelt şi nu am dorit să îl pierdem. E o chirie foarte avantajoasă, dacă e să ne gândim că prin 2007-2008 nu ne-am fi permis un asemenea spaţiu central. Aşa că am pus la bătaie economiile noastre şi prin vară am început să facem amenajările. Rezultatul a venit în septembrie şi apoi am primit şi ajutorul de 10.000 de euro. Din banii noştri cred că am mai cheltuit tot pe atâta pe amenajări, dotare, promovare”, explică proprietarul BonBon.

 Magazinul cu bunătăţi

Magazinul a fost amenajat în circa o lună de zile, iar atmosfera este chiar „dulce”. Un roz bonbon care ne aminteşte chiar de numele magazinului ne asigură că aici vom găsi numai „dulcegării”. De la bomboane, la jellybeans sau jellybelly, la ciocolată de casă sau celebrele macarons, toate se găsesc pe rafturile magazinului şi îţi fac cu ochiul din ambalaje. „Avem o mare varietate de produse. E drept că noi nu aveam experienţă în afaceri şi recunosc că atunci când ne aprovizionăm ne-am gândit în primul rând ce ne doream noi, ce dulciuri ne plac. Apoi am avut tot felul de cereri de la clienţi şi am adus şi alte produse. Avem fructe în ciocolată, o ciocolată de casă bună produsă într-un laborator aici la Cluj şi care e mereu proaspătă. Asigurăm candybar la tot felul de evenimente, de la nunţi la serbări, botezuri. Dar trebuie să recunosc că e o muncă destul de serioasă să găseşti furnizori cu dulciuri inedite şi de calitate şi care să nici nu fie foarte scumpe, pentru ca oamenii să şi le permită”, mai spune Radu Beligăr.

IMG_8183

IMG_8197

Dulciurile, cadoul ideal

Pentru că sunt la început de drum, tinerii şi-au promovat afacerea mai ales pe reţelele de socializare. Şi succesul nu s-a lăsat aşteptat. „Pagina noastră de facebook are mare succes, avem mii de fani, avem clienţi fideli care vin în fiecare săptămână, deja pe unii îi cunoaştem, ştim ce preferă”, ne explică întreprinzătorul. Şi ca să vedem că nu e vorbă în vânt, chiar atunci intră în magazin una dintre clientele fidele. „Vin aici mereu de când s-a deschis. Sunt mare fan al acestor produse. Îmi plac mai ales macarons. Eu sunt cofetar şi mă bucur că am acces la asemenea dulciuri. Nu le găseşti la Cluj în alte magazine”, ne spune aceasta.

Foto: Dan Bodea

Foto: Dan Bodea

Clienţii vin la magazin şi în căutarea unui cadou potrivit. „Vin şi ne spun: vreau un cadou. Noi avem pregătite o varietate de borcănaşe personalizate cu tot felul de dulciuri. Le plac foarte mult. Mai ales că şi preţurile sunt accesibile. De exemplu borcanele cu dulciuri costă între 12, 5 lei şi 22 de lei, jellybeans costă între 9 şi 16 lei suta de grame, ciocolata de casă care e simplă sau cu alune costă 6, 9 lei suta de grame, macarons sunt la 3 lei bucata. Avem oferte pregătite şi pentru diverse evenimente, cum e acum Valentine Day care se apropie. Am participat la un târg de dulciuri unde am fost foarte mulţumiţi de rezultate, dar vrem să devenim şi mai vizibili şi să atragem şi turiştii în magazinul nostru”, mai spune Radu.

 „Noi nu am avut experienţă în afaceri aşa că am mers înainte. E drept că am avut şi cheltuieli neprevăzute multe. Ceea ce le pot spune celor care se gândesc să înceapă o afacere este să încerce, să nu se lase descurajaţi. Trebuie să aibă multă răbdare şi să dispună şi de ceva bani de ai lor, să nu se bazeze doar pe acel ajutor de la stat. Noi după cinci luni pot să spun că nu suntem pe pierdere, că avem un număr de clienţi mulţumitor şi mergem mai departe”, Radu Beligăr, proprietar magazin.


Publicitate

1 Comentariu

  1. Reka spune:

    Am vizitat de mai multe ori magazinul, dulcurile sunt de caliate. Sunt multumita, va recomand cu mare drag.

Postaţi un comentariu