Târg de Crăciun „ca la carte”: Patinoar în jurul statuii lui Matia și familia cosmopolită în centrul activităților

Târgul de Crăciun din Cluj va primi în acest an o nouă viață printr-un concept concretizat într-o aranjare diferită a spațiului din Piața Unirii și o abordare diferită a activităților și evenimentelor care se vor desfășura acolo începând cu data de 24 noiembrie. Noutatea acestei ediții și cu siguranță atracția principală a târgului, va fi poziționarea patinoarului pe o suprafață de 800 de metri pătrați, în jurul statuii lui Matei Corvin. Organizatorii promit un „târg ca la carte” care va aduce multă bucurie pentru toți cei care îl vor vizita până în ultima zi din an.

Echipa târgului a fost completată anul acesta cu specialiști din zona de branding și design care au creat o identitate evenimentului și care au venit cu o viziune pe termen lung pentru acest târg. Referința vizuală a târgului a rămas cea folosită în anul 2016, respectiv logo-ul creat de agenția Kumpania care a ales să își continue munca prin acest proiect. Din acest punct de vedere, noul layout are la bază ideea de ilustrație care evidențiază tema evenimentului: familia. Astfel, târgul va vorbi despre familie în diferitele ei ipostaze în relație cu iarna sau sărbătorile de iarnă. Familia (familionul, așa cum au numit-o organizatorii) este, în acest caz, extinsă. „Nu ne referim strict doar la mama-tata-copilul ci la toți cei care participă la ideea de “cămin”: “cu cățel, cu purcel”, cu bunici, cu unchi și mătuși, cu omul de zăpadă din curte, etc.”, precizează organizatorii evenimentului.

„Majoritatea oamenilor pe care i-am întrebat ne-au spus că în cazul lor Crăciunul este despre familie și este singura sărbătoare pe care nu își permit să o rateze. Dacă de Paști te mai duci în alte locuri sau încerci să te împarți între prieteni și familie, de Crăciun cei mai mulți dintre noi mergem acasă”, a precizat pentru Transilvania Reporter, Alexandra Crăciun coordonator marketing și comunicare Târgul de Crăciun.

Echipa de proiect mai este formată din Mihai Oprean, coordonator eveniment care s-a ocupat de Târgul de Crăciun și în anii anteriori și Sergiu Liti, coordonator logistic și manager general. „A fost foarte important pentru noi să continuăm să lucrăm cu Călin Crainic de la Agenția Kumpania și am vrut ca de data aceasta să trasăm o direcție evidentă și specifică pentru acest târg în raport cu alte târguri din România în primul rând. Anul trecut s-a făcut o campanie de advertising, dar am simțit nevoia să trasăm și o linie de brand. Așa că ne-am propus să îi extindem identitatea pe mai multe planuri”, a spus Alexandra Crăciun.

Conceptul de „familion” gândit de organizatori are în vedere un plan pe termen lung, cu mesaje secundare de comunicare ușor de integrat pe un plan pe cinci ani, care să prezinte coeziune și congruență în comunicare. Astfel, în 2017, odată cu lansarea conceptului, organizatorii vor explora ideea familiei în toate formele posibile: în spațiu, în program, în comunicare. „Practic setăm terenul pentru următorii ani, când vom merge în termeni mai specifici”, precizează Alexandra Crăciun. În 2018, familia va fi adusă în centrul acțiunii, publicul fiind invitat la jocuri supradimensionate. Evenimentul va fi organizat în jurul acțiunilor care au loc în familie și a jocurilor care pot fi jucate de copii și adulți. În 2019, vizitatorii târgului vor avea ocazia să învețe lucruri despre meșteșugurile românești. Vor fi aduse tradiții din toate zonele țării și oamenii vor putea să participe activ la ele: să învețe să sculpteze linguri, să facă un coș din nuiele, să lucreze alama, să învețe un dans popular. Anul 2020 va fi unul în care se Târgul de Crăciun își va face vizitatorii să râdă și le va da prilejul să își facă surprize între ei, să facă fapte bune și să dea mai departe din bucuria sărbătorilor. În 2021 organizatorii propun să afle câți dintre vizitatorii târgului sunt clujeni și câți au rădăcinile în alte părți. Le vor fi documentate poveștile pentru ca apoi acestea să fie incluse  într-o carte a Clujului divers.

„Nu vom insista asupra ideii de familie tradițională sau ardelenească pentru că ne dorim o expunere internațională. În general s-a insistat destul pe zona de Crăciun și tradiții românești. Noi vom vorbi despre o familie cosmopolită”, a mai precizat coordonatoarea de marketing și comunicare a Târgului de Crăciun.

În fața publicului care va vizita Târgul începând cu data de 24 noiembrie, vor fi aduse tot felul de personaje dinamice. „Designerul nostru Paul Bucovesan s-a ocupat de partea creativă. În ceea ce privește spațiul s-au făcut schimbări mari. Am vrut să aerisim Piața Unirii, motiv pentru care Gosho Stefanov și Ștefan Codescu au ales să așezăm vendorii pe aleea unde sunt în prezent terase. Alt element foarte important a fost mutarea patinoarului din poziția unde se afla în ultimii ani. Din punct de vedere tehnic a fost destul de complicat. Astfel, în acest an va fi poziționat în jurul statuii lui Matei Corvin. Scena va fi instalată pe latura dinspre Bulevardul Eroilor. Vor mai fi câțiva vendori în dreapta scenei. Pe latura dinspre Librăria Universității vor exista câteva elemente decorative și am gândit-o ca o zonă mai relaxată. Vor exista trei intrări. Absolut tot ce va exista în Piață este făcut de la zero, inclusiv design-ul standurilor”, a mai precizat Alexandra Crăciun.

Va exista și o căsuță a lui Moș Crăciun cu multe activități și ateliere pentru copii, iar cortina de lumini nu va lipsi din decor. Vendorii, producători locali sau designeri locali de produs, vor veni și ei cu tot felul de obiecte de decor și cadouri, dar toate curatoriate de organizatori. De asemenea, va exista și un stand cu produse din brandul târgului, precum și produse marca I Love Cluj.

 „În prima parte a lunii decembrie vom veni cu activități pe diferite teme și vom invita ONG-uri cu mini-evenimente. Am vorbit deja cu echipe de teatru, cu școli și universități. Vom avea un program pentru persoane de toate vârstele, iar seara vom avea concerte și spectacole (Frozen – Tărâmul de Gheață, Young & Famous Orchestra, Vama, Moonlight Breakfast, Smiley, Grupul Iza etc.). Sunt mai mult de 30 de zile de târg și în fiecare seară se va întâmpla ceva. Ne-am uitat și la alte târguri din străinătate, dar pe zona de branding nu am găsit foarte multe. În străinătate mi se par mai degrabă târguri organizate ad-hoc. Nu am simțit un brand puternic care să vrea să fie comunicat și în exterior, deși sunt târguri cu tradiție și fac asta de ani de zile. Cred că dacă noi mergem în direcția aceasta, în următorii cinci ani vom contribui mult la creșterea numărului de turiști care vizitează Clujul. Fiind atât de diversă informația este greu să o comunici într-un  mod unitar și atunci acest brand pe care noi vrem să îl creăm în jurui târgului, formează o unitate”, a explicat Alexandra Crăciun.


Publicitate

Postaţi un comentariu