Secretul liceului cu cei mai mulţi olimpici din România: multă muncă

Foto: http://liceu.ichb.ro

Olimpiada Internaţională de Matematică 2018 aduce la Cluj-Napoca cei mai buni elevi la matematică din 110 ţări. Problemele pe care aceştia vor trebui să le rezolve nu respectă normele de la clasă, ies din tiparele matematicii clasice şi merg înspre cea de cercetare şi le testează gândirea logică şi creativitatea, pe lângă abilităţile matematice dobândite prin exerciţiu.

Lotul României este compus din şase băieţi, cinci dintre ei fiind elevi ai Liceului Internaţional de Informatică, liceu privat non-profit cu sedii în Bucureşti şi Constanţa, care acordă o atenţie deosebită pregătirii elevilor atât la cursuri, dar mai ales în afara acestora, reuşind să ofere României, de-a lungul anilor, numeroşi membri ai loturilor participante la olimpiade şi concursuri internaţionale. Şcoala este non-profit, orice eventual câştig se duce în burse sau în investiţii, iar traduse în medalii aceste investiţii înseamnă peste 600 de medalii naţionale şi peste 300 internaţionale. Am vrut să aflăm cum reuşesc şi ne-au răspuns simplu: multă muncă.

Reporter: Anul acesta, Liceul Teoretic Internaţional de Informatică are 5 din 6 elevi ai lotului olimpic de matematică pentru IMO 2018 . Cum aţi primit vestea?
Reprezentanţi Liceiului Internaţional: Liceul Teoretic Internaţional de Informatică Bucureşti se mândrește cu o adevărată pleiadă de olimpici, atât naționali, cât și internaționali. Elevi care își dedică aproape tot timpul studiului materiei la care doresc performanță, nu din obligație, ci din adevărată pasiune. Elevi care caută să deslușească misterele constelațiilor la Olimpiadele de Astronomie și Astrofizică sau care dau științelor exacte adevărate soluții geniale, de multe ori în afara baremului. Copii geniali pe care îi încurajăm și îi susținem să își împlinească visele.
Vestea că în urma barajelor 5 din 6 elevi sunt ai școlilor noastre ne-a făcut cu adevărat fericiți: 4 elevi ai ICHB (Radu Iacob-clasa a-X-a, Doica Mihnea-clasa a-XII-a, Ciocan Antonie, clasa a-XII-a și Nicolae Ionuț, clasa a-XI-a) și un elev de la ICHC (Edis Memiș, clasa a-X-a) vor participa la IMO 2018. În primul rând, se vor reprezenta pe ei înșiși și munca lor, apoi școala de unde vin, profesorii de matematică pregătitori, cu adevărat oameni de aur, și nu în ultimul rând, vor reprezenta România.

– Care este reţeta liceului de reuşeşte să dea aproape toţi olimpicii ţării?
– Rețeta este simplă: multă muncă și pasiune pentru ceea ce studiază. Nu vă putem explica în cuvinte emoția din glasurile elevilor de clasa a-VIII-a care uneori ne așteaptă de ani de zile telefonul. Emoția că au ajuns acolo sus și cineva de la ICHB îi dorește în echipa de olimpici. Sfioși, dar cu mult avânt și ambiție, pornesc pe drumul succesului. Urmează multe ore de pregătire, sâmbete și duminici, dar mai ales vacanțe sacrificate.

De asemenea, într-un alt interviu, directorul şcolii, Mustafa Oz, spunea că:

„sunt foarte mulţi copii buni, noi încercăm să le descoperim potenţialul. Pentru acest lucru, avem nevoie şi de profesori buni, dar şi de o bună organizare. Dacă avem aceşti trei factori, plus o bună colaborare cu părinţii, atunci vin şi rezultatele. În plus, condiţiile oferite de şcoală sunt diferite. Copiii învaţă teoria la clasă şi fac experimente în laboratoare, astfel învaţă mai bine. Dedicăm şi pentru fiecare arie curriculară câte o săptămână în care elevii fac diferite activităţi, participă la conferinţe şi aducem invitaţi din afară ca să le atragem atenţia copiilor pentru materiile respective”.

– Cum se pregătesc olimpicii internaţionali pentru concurs? Ce program au?
– Pe lângă orele obișnuite la care trebuie să participe, elevii fac o pregătire intensivă la materia la care excelează, uneori și sâmbăta, duminica sau în vacanțe.

– Cât e muncă şi cât e talent la un olimpic internaţional?
– Este un mix atât de perfect, o contopire atât de perfectă între talent și muncă încât elevii devin un tot unitar, ca un zid indestructibil.

– Cât de important este rolul unui profesor în şlefuirea şi antrenarea unui olimpic internaţional?
– Profesorul are un rol crucial. Profesorii care pregătesc lotul de olimpici nu sunt doar cei care dezvăluie secretele ascunse ale celor mai dificile probleme de matematică sau fizică, ei sunt adevărați mentori, psihologi în adevăratul sens al cuvântului care se ocupă de toate problemele lor, le prezintă discursuri motivaționale mai ales în preajma olimpiadelor, au tactici profesioniste de motivare și susținere, îi însoțesc la toate concursurile și olimpiadele.

– Ce facultăţi urmează, de obicei, elevii care termină ICHB şi ce meserii îşi doresc să aibă?
– Din fericire pentru ei, nefericire pentru noi pentru că își întind aripile spre meleaguri prea îndepărtate, universitățile de top din lume îi așteaptă cu brațele deschise: Harvard, MIT, Oxford, Cambridge etc. Cariera pe care o aleg este în domeniul IT-ului, medicină, cercetare. Ne mândrim cu absolvenți care lucrează la Google, Pinterest, Facebook, Institute de Cercetare ale MIT-ului etc.

– Ce le transmiteţi băieţilor din lot înainte de concurs?
– 
Băieţii noştri sunt bine pregătiţi. Pe această cale dorim să îi felicităm şi pe domnii profesori pregătitori care îi susţin din toate punctele de vedere. Sigur vor fi şi medalii de aur! Nu există lift pentru succes, iar băieţii din lotul României de matematică mereu au urcat pe scări, pe fiecare treaptă cu multă seriozitate şi determinare. Fie ca ziua de astăzi să le confirme multele ore de muncă şi seriozitate, să le confirme că sunt foarte buni şi merită aprecierile noastre! Mult succes, băieţi!

Liceul Internaţional de Informatică face parte din reţeaua de învăţământ privat Lumina, fondată de oameni de afaceri turci în România în urmă cu 24 ani. Din aceeaşi reţea mai fac parte un liceu de informatică din Constanţa, şase şcoli Spectrum, în Bucureşti, Ploieşti, Iaşi, Constanţa, Cluj, o şcoală internaţională, International School of Bucharest şi Universitatea Europei de Sud-Est Lumina din Bucureşti.

Postaţi un comentariu