GALERIE FOTO| Clujul dă „verde” primelor autobuze electrice din România

eepurl.com

Un prim lot de 10 autobuze electrice a pornit joi, la amiază, pe străzile din Cluj-Napoca, mașinile urmând să asigure transportul public de persoane în oraș. Sunt silențioase până la senzația că nici măcar nu sunt pornite, au internet wireless, aer condiționat, oferă date precise cu privire la fluxul de călători și, spune Emil Boc, reprezintă doar primul pas pentru un plan curajos: o flotă cu totul „verde” în 2025.

Cele 10 autobuze electrice au costat aproximativ 28,2 milioane de lei și vor circula începând de joi pe. Mașinile produse de polonezii de la Solaris au o capacitate de transport de 78 de persoane și o autonomie de cel puțin 120 de km, după cum a explicat directorul regional al firmei.

„În cele mai grele condiții cu putință, vor putea merge cel puțin 120 de kilometri. Asta ar însemna să fie iarna, încălzirea pornită, pline cu călători și trafic aglomerat. Ca dotări, au tot ce poate dori un călător. Pentru companie, autobuzele au softuri de eficientizare, astfel că pe măsură ce ele circulă, compania va știi exact, pe ore, câți oameni urcă și coboară din stații pentru a face totul mai eficient. Costurile de utilizare sunt și ele mai mici. Un „plin” ar costa 200 de lei, față de un plin de motorină care ar costa mult mai mult la un autobuz”, a spus Dan Ciolan, directorul Solaris România.

În încărcare completă va dura aproximativ șase ore, însă CTPCN a achiziționat în cadrul proiectului și trei stații de încărcare rapidă, care completează bateria mașinii cu 16% în 10 minute. Mașinile sunt extrem de silențioase și, fiind electrice 100%, nivelul emisiilor este 0.

Emil Boc, primarul municipiului Cluj-Napoca, a anunțat că cele 10 autobuze electrice reprezintă doar primul pas către o flotă 100% electrică.

„Arătăm foarte clar că direcția este către transportul public nepoluant pentru că ne interesează sănătatea fiecăruia dintre noi. Schimbarea flotei este o prioritate pentru noi și începem cu acestea 10. Avem documentele pregătite pentru alte 30 de autobuze electrice, 24 de tramvaie și 50 de troleibuze care vor completa flota electrică. Aceasta este direcția UE și a țărilor civilizate: transportul viitorului. După 2025, obiectivul nostru este ca întreaga flotă de transport public să fie nepoluantă”.

PMCJ9042_ PMCJ8946_ PMCJ8997_ PMCJ8940_ PMCJ8935_ PMCJ8960_ PMCJ8968_ PMCJ9034_ PMCJ8990_ PMCJ9066_ PMCJ9028_ PMCJ8926_ PMCJ8966_ PMCJ8929_ PMCJ8957_ PMCJ8985_ PMCJ8938_ PMCJ9084_
<
>

Nu există Comentarii

Postaţi un comentariu