Adio Uber la Cluj! Curtea de Apel a decis că UBER funcționează ilegal și crează concurență neloială în ce privește transportul de persoane

Curtea de Apel Cluj a decis joi, printr-o hotărâre definitivă și executorie, interzicerea UBER la Cluj-Napoca începând cu data de 25 aprilie 2019.

Dispune încetarea şi interzicerea practicilor de concurenţă neloială desfăşurate constând în furnizarea de servicii de suport referitoare la verificarea documentaţiei prezentate de furnizori şi a stării autovehiculului, precum şi în sesiuni de informare a furnizorilor care doresc să utilizeze aplicaţia UBER, toate în legătură cu furnizarea de servicii de transport pe raza Municipiului Cluj Napoca. Dispune publicarea dispozitivului prezentei hotărâri într-un ziar de largă circulaţie, pe cheltuiala pârâtei. Păstrează restul dispoziţiilor sentinţei apelate. Decizia este definitivă şi executorie.”, se arată în decizia instanței clujene.

După doi ani și jumătate de luptă, azi s-a câștigat bătălia cea mare. În situația în care UBER nu se va conforma dispozițiilor acestei decizii pronunțate de către instanța judecătorească, există calea deschiderii executării silite prin intermediul executorului judecătoresc putându-se aplica penalități de întârziere pentru fiecare zi în care nu se respectă hotărârea judecătorească.

În toată perioada de timp în care acest proces s-a aflat pe rolul instanței, au fost administrate probe cu interogatoriul, martori și înscrisuri, din toate rezultând că activitatea desfășurată prin intermediul serviciilor UBER este una nelegală în raport de prevederile legislative în vigoare și care crează concurență neloială față de operatorii de transport autorizați. Mai mult decât atăt, între timp a fost soluționată o cauză similară și de către Curtea Europeană de Justiție (C-434/2015) în care aceasta a calificat serviciile UBER ca fiind servicii de transport public de persoane care trebuie să fie supuse regulilor de autorizare și funcționare prevăzute de către legislația națională pentru transportul de persoane pentru a putea fi desfășurate în mod legal.”, se arată într-un comunicat de presă al societății de avocați Câmpan&Țimonea, cea care a cerut în instanță interzicerea UBER la Cluj.

UBER a fost înființată în 2009 în Statele Unite ale Americii, ca o companie de transport în sistem ride-sharing. Din februarie 2015, UBER este prezent și în România, în București și, din 2016 și la Cluj-Napoca, Brașov și Timișoara. În 2017, Uber România a avut afaceri de 6,9 milioane lei și un profit net de 453.554 de lei.

O altă companie controversată care a stârnit mânia taximetriștilor din mai multe orașe ale țării este Taxify, un startup estonian care a intrat în România în 2016, prima dată în București, apoi în iunie 2018 în Cluj-Napoca și, mai apoi, în octombrie 2018 în Timișoara.

Ca și în cazul celor de la UBER, și cei de la Taxify sunt acuzați că nu au case de marcat, nu își reînnoiesc ITP-ul la șase luni, nu au nevoie de analize medicale și evaluare psihologică periodică, nu au autorizație de transport în regim taxi și nici autorizare anuală la RAR, așa cum prevede legislația românească în domeniu.

1 Comentariu

  1. Andras Farkas spune:

    pentru amatorii de ride-sharing, Taxify nu se mai cheama Taxify ci Bolt si functioneaza foarte bine. 🙂

Postaţi un comentariu