6 troleibuze noi au intrat de azi în circulaţie

Şase troleibuze noi, cu dotări de ultimă generație, finanțate de Primărie în parteneriat cu CTP, au intrat de astăzi în circulaţie în Cluj-Napoca. Prețul unui troleibuz este de 2.102.455 lei/ buc + TVA (aproximativ 467.200 Eur + TVA).

“Cele 6 troleibuze articulate, puse în circulație de astăzi în orașul nostru, fac parte dintr-un proiect comun al Primăriei municipiului Cluj-Napoca și Companiei de Transport Public Cluj-Napoca (CTP) prin care urmărim să achiziționăm 20 de troleibuze noi. La acest moment sunt introduse în circulație un număr de 7 troleibuze de ultimă generație, urmând ca până la finalul anului clujenii să poată circula cu cel puțin 10 dintre aceste mijloace de transport public. Noile troleibuze au un consum de energie mai mic cu aproximativ 40% față de troleibuzele vechi. De asemenea, Primăria Cluj-Napoca are în derulare licitația pentru achiziționarea de autobuze electrice, proiect cu finanțare din fonduri elvețiene. Municipalitatea clujeană și CTP au, totodată, în pregătire un contract de finanțare prin credite garantate de primărie pentru achiziționarea a alte 50 de mijloace de transport în comun (autobuze și tramvaie). Prin aceste dotări ale parcului auto al CTP și prin implementarea benzilor dedicate pentru transportul public, Primăria Cluj-Napoca urmărește să încurajeze utilizarea transportului în comun de către un număr cât mai mare de clujeni, una dintre soluțiile posibile pentru decongestionarea traficului din municipiu”, a precizat primarul Emil Boc.

Caracteristicile troleibuzelor noi, articulate, IVECO ASTRA TOWN 118:

– capacitate de transport: 164 călători din care 42 pe scaune (plus șofer);

– garanție: 3 ani sau 180.000 km; garanție caroserie: 8 ani; garanție motor: 500.000 km;

– lungime: 18m, lățime: 2, 5m;

– podea complet coborâtă;

– rampă de acces pentru persoanele cu dizabilități și funcția de “kneeling”;

– loc rezervat pentru utilizatori de scaune rulante pentru persoane cu dizabilităţi la ușa 2;

– spațiu destinat pentru cărucior copii la ușa 3;

– sistem de încălzire cu aeroterme electrice pentru sezonul rece;

– sistem de ventilație și aer condiționat pentru sezonul cald;

– indicatoare de traseu electronice situate în față, lateral și spate;

– radio CD și microfon; stație de amplificare; sistem informare călători/ difuzare clipuri realizat cu monitoare LCD;

– sistem de numărare călători;

– sistem supraveghere video interioară și exterioară;

– sistem automat de taxare; 4 uși duble; acționare electrică cu motor asincron trifazat alimentat și controlat de invertor; convertizor static pentru servicii auxiliare

– direcție servoasistată hidraulic; sistem electronic de control al frânării ABS/EBS/ASR; computer de bord (OBD) cu afișaj digital;

– sistem informatic de gestiune și diagnosticare electronică (SIDGE) prin CAN; computer de gestionare și management trafic (CGMT);

– suspensie integral pneumatică gestionată electronic;

– sisteme de frânare:
— frână electrică recuperativă și reostatică;
— frână de serviciu pneumatică;
— frână de staționare (de mână) mecanică cu resort;
— frână de stație activată automat la deschiderea ușilor;

– consum de energie mai mic cu aproximativ 40% față de troleibuzele vechi;

– primul model de troleibuz la Cluj care, pe lângă recuperarea energiei de frânare în linia de contact, este dotat cu o nouă tehnologie de recuperare a energiei, prin folosirea de supercapacitori;

– sistem de coborâre a captatorilor la desprindere accidentală;

– viteză maximă de circulație limitată electronic la 50 km/h.

Distribuie:

Postaţi un comentariu