Sfaturi în carieră pentru studenții din Cluj-Napoca

Foto: Dan Bodea

Expertul în management organizațional și resurse umane de la Universitatea Bocconi, Milano,   profesorul Roberto Vaccani, se află în aceste zile la Cluj pentru a-și prezenta metodologia pe care a dezvoltat-o pe parcursul carierei sale cu privire la integrarea tinerilor pe piața muncii.

Profesorul a dezvoltat un model care ajută oamenii să găsească mai ușor răspunsuri, scopul proiectului fiind de a-i ajuta să aleagă drumul în carieră bazat pe o identificare corectă și o bună înțelegere a propriilor aptitudini. „Eu personal am lucrat într-un domeniu care nu a avut nicio legătură cu studiile pe care le-am făcut și mi-am dat seama că doream să fac cu totul altceva în viață. În mod oficial am studiat economie și comerț, dar cu doi ani înainte de absolvire, mă ocupam deja de psihologia muncii”, a mărturisit profesorul Roberto Vaccani, la Cluj.

Foto: Dan Bodea

Foto: Dan Bodea

„De patru sau cinci ori în viață, o persoană se află în fața unei alegeri privind locul de muncă. Dacă competențele sunt învățate de-a lungul întregii vieți, aptitudinile se stabilesc la vârsta de 16-17 ani. Trebuie să clarificăm aptitudinile și acest lucru se întâmplă doar atunci când oamenii conștientizează că acestea sunt instrumente pe care le pot folosi. Obiectivul programului nostru este de-a dezvălui fiecărei persoane capacitățile proprii de a acționa în mod individual și de a-și conștientiza propriile aptitudini”, a spus profesorul.

Conceptul plăcerii atunci când lucrăm ceva care ne place, chiar dacă pare banal, înseamnă de fapt că ne folosim de propriile aptitudini, consideră Roberto Vaccani, evidențiind faptul că 60-70% dintre adulți practică meserii care nu au legătură cu pregătirea lor. „Asta nu înseamnă că studiile făcute nu ajută la nimic”, a spus profesorul Vaccani.

Foto: Dan Bodea

Foto: Dan Bodea

Scopul programului dezvoltat de Roberto Vaccani și de echipa lui, nu este unul de formare profesională, ci de orientare în carieră. „Există studii care spun că persoanele care practică meserii bazate pe aptitudini trăiesc mai bine și mai eficient. Cu cât facem o activitatea care ne place, cu atât avem mai multă forță, iar forța poate conduce la o mentalitate de lider. 80% dintre studenții care termină o universitate nu au o idee clară dacă ceea ce fac în continuare e și potrivit aptitudinilor pe care le au. Ei vor descoperi acest lucru la primul impact cu organizația la care vor lucru”, a mai declarat Roberto Vaccani.

Profesorul a făcut referire și la școlile din Italia, care sunt organizate foarte prost în ceea ce privește legătura dintre școlarizare și piața muncii și, ca urmare, nu au resursele pentru a implementa programe utile de orientare în carieră a copiilor. În privința stresului la locul de muncă, Roberto Vaccani  a diferențiat stresul pozitiv, de cel negativ: „Stresul pozitiv se activează atunci când facem lucruri care ne plac, deci are legătură cu aptitudinile. Stresul negativ are legătură cu activități pe care le facem și care nu au legătură cu aptitudinile noastre”.

Prezența lui Roberto Vaccani la Clui se datorează evenimentelor organizate cu ocazia Zilelor Nestlé-Te învățăm să te descurci, ca parte a programului european Nestlé Needs YOUth, de susținere a integrării tinerilor pe piața muncii.

Foto: Dan Bodea

Foto: Dan Bodea

La conferința de presă organizată cu ocazia Zilelor Nestlé-Te învățăm să te descurci, au mai fost prezenți, alături de profesorul Roberto Vaccani, Gabriella Carello, Director Resurse Umane, Nestle România, Loredana Gâlmeanu, HR Manager Nestlé Romania și Vlad Pop, președinte Federația Share.

„Șomajul în rândul tinerilor este o problemă atât pe plan internațional, cât și la nivel național și în plan local. În Cluj-Napoca auzim foarte des faptul că studenții nu au experiență și nu sunt pregătiți să lucreze în companii și, ca urmare, nu își găsesc un loc de muncă. Prin internship-uri, sau proiecte și expertiză de bună practică internațională, reușim să îi ajutăm în drumul pe care l-au început”, a declarat Vlad Pop, președinte al Federației Share.

Zilele Nestlé au debutat luni, de la ora 14.00, cu o conferință,  dedicată studenților, ai căror invitați speciali au fost: Alex Găvan, alpinist, Prof. Roberto Vaccani, Universitatea din Bocconi, Milano, expert în management organizațional și resurse umane, Elisabeta Moraru, Industry Manager Google, cu peste 10 ani experiență în Vânzări, Marketing, Business Development și Trening și Marius Manole, actor la Teatrul Național București.

Conferința susținută de cei patru profesioniști pentru 250 de studenți în data de 2 martie este continuată de o serie de sesiuni de consiliere  profesională de tip ”Student Orientation Labs”. Peste 20 de studenți clujeni vor avea ocazia să participe la ședințe individuale de orientare în carieră suținute de specialiștii în resurse umane ai companiei Nestle România și ai partenerilor săi pe 3 și 4 martie.

Pentru fiecare dintre participanți, consilierii vor crea o „hartă a aptitudinilor”, care are la bază metodologia dezvoltată de mai mulți experți în resurse umane de la Universitatea Bocconi din Milano, sub coordonarea Prof. Roberto Vaccani. De asemenea, workshop-urile ”Student Orientation Labs” includ exerciții de grup, interviuri individuale și sesiuni de coaching.

Nestle România este partener al inițiativei Cluj Capitală Europeană a Tineretului 2015.

1IMG_8428

 [stextbox id=”custom”]

Nestlé, își propune să contribuie la integrarea tinerilor pe piața muncii, prin lansarea inițiativei europene ”Nestlé needs YOUth”. Acest demers vizează crearea a peste 20.000 de oportunități pentru tinerii cu vârsta de până în 30 de ani din Europa, în următorii trei ani, reprezentate de 10.000 de locuri de muncă și 10.000 de stagii de practică în diverse sectoare, precum producție, administrație, resurse umane, vânzări, marketing, finanțe, inginerie sau cercetare din cadrul companiei Nestlé.

Ca parte din inițiativa europeană, Nestlé România va investi în dezvoltarea și consolidarea aptitudinilor profesionale ale tinerei generații, prin crearea a 180 de oportunități profesionale, respectiv 75 de locuri de muncă și 105 programe de internship.

Pentru a facilita tranziția din mediul educațional pe piața muncii, programul din România va include o serie de seminarii de pregătire, dar și sesiuni interactive de consiliere în carieră și dezbateri interactive cu reprezentanții Nestlé, destinate studenților din întreaga țară.

[/stextbox]

Distribuie:

Postaţi un comentariu